شناسه خبر : 48775
چهارشنبه 03 شهريور 1395 , 13:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیرکل بنیاد شهید قزوین خبر داد

ثبت 70درصد ازخاطرات والدین‌شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: 70 درصد از ضبط و ثبت خاطرات والدین شهدای این استان در قالب طرح اسناد افتخار به اتمام رسیده است.

غلامرضا حقایق‌پور در قزوین اظهار کرد: گردآوری خاطرات به جا مانده از شهدا همواره مورد توجه و اهتمام ویژه مسؤولان بوده که در زمان‌های متفاوت با اجرای طرح‌های مختلف نسبت به اجرای آن اقدام کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه والدین شهدا از سیره فرزندان‌شان مطلع بوده و خاطرات بی‌شماری از آنان دارند، مسؤولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه خاطرات شهدا در سینه والدین آن‌ها گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس هستند که گردآوری آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است، بیان کرد: زیرا بازگویی این خاطرات شناخت آحاد جامعه را به ویژه نسل امروز و آینده را به سیره شهدا ارتقا می‌دهد.

حقایق‌پور خاطرنشان کرد: والدین شهدا در دوران کهولت سنی به سر می‌برند، به همین دلیل هر روز شاهد از دست دادن گروهی از آن‌ها هستیم که به فرزندان شهید خود می‌پیوندند و در جوار حضرت حق آرام می‌گیرند.

این مسئول افزود: به همین دلیل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین طرح اسناد افتخار با موضوع خاطره‌نگاری والدین شهدا در رنج‌های سنی 80 تا 89 و 50 تا 69 ساله را از سال گذشته اجرا کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مطرح کرد: در این طرح، به منظور ضبط و ثبت تصویری خاطرات والدین معظم شهدای این استان، سیر زندگی شهید به صورت پرسشی از والدین شهید سؤال می‌شود تا آن‌ها خاطرات فرزندان خود را بازگو کنند.

حقایق‌پور عنوان کرد: ثبت و ضبط خاطرات شهدا در شهرستان‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال گذشته آغاز شده و توانستند تا حد مطلوبی این اقدام را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اکنون 70 درصد از خاطرات والدین شهدای استان قزوین ثبت و ضبط شده است، گفت: تلاش می‌شود تا در نیمه نخست سال جاری جمع‌آوری خاطرات والدین شهدای این استان به اتمام برسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه با بازگو کردن خاطرات شهدا در جامعه قشرهای مختلف مردم درک می‌کنند که شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس چه کرده‌اند، ادامه داد: با تحقق این مهم مردم در ادامه دادن راه شهیدان مصمم بوده و همین منجر می‌شود انقلاب اسلامی تا ابد از گزند دشمنان بیمه باشد.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi