شناسه خبر : 48779
چهارشنبه 03 شهريور 1395 , 15:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اگه برم کمسیون درصدم کم میشه؟

س - سلام جانباز20درصدم اگه برم. کمسیون درصدم کم میشه یانه ....من شیمیایی چشم وریه هستم ..ایا برای شیمیایی ها جای دیگری هست. خدمات بده .درمان مسکن .وغیره

ج- برابر آیین‌نامه اجرایی درصد جانبازی مصوب هیات وزیران کاهش درصد جانبازی ممنوع است . ماده 10 این آیین نامه بیان می دارد:‌ در صورتی که با اعمال این آیین‌نامه، درصد جانبازی فردی کاهش یابد، درصد قبلی وی به قوت خود باقی خواهد ماند.
بنیاد متولی خدمات درمانی و مسکن شماست محل دیگری برای این اقدام پیش بینی نشده است .

 

 

س - سلام ایا چند بار مجروحیت در رتبه بندی و ترفیعات تاثیر دارد؟
ج- وضعیت خود را تشریح نکرده اید ولی اگر منظور شما درخصوص تطبیق وضعیت با کادر ثابت نیروهای مسلح برای حقوق بگیران حالت اشتغال بنیاد است ،‌خیر تاثیری ندارد.

 

 

آیا شاکی در دیوان عدالت اداری باید شرایط ویژه‌ای داشته باشد؟
شاکی اگر کسی است که مدعی است حق او تضییع شده، هریک از افراد مردم می‌تواند باشد ولی دستگاه‌های دولتی و دولت نمی‌توانند شاکی باشند و اگر شاکی کسی است که مدعی است مصوبه‌ای از مصوبات دولت خلاف قانون است لازم نیست که ذی‌نفع باشد. هر کس می‌تواند از دیوان عدالت اداری درخواست نماید که فلان مصوبه را ابطال نماید.

 

 

س - سلام  آزاده و جانباز 31/درصد ارتش و25/درصد بنیاد می باشم بعد ازاسارت در وزارت دفاع مشغول  به کار شدم  و درسال 81 بازنشسته شدم  درسال 87 ازطرف ارتش کمیسیون شدم وحقوق وظیفه  برقرارشد ودوحقوق مارادریک فیش واریز میکنن
درسال 91 دردیوان نا عدالت  شکایت کردم مبنی برمطالبات از زمان آ زادی تا سال87 وساتا شکایت مرا  قبول کردوحکم وروددادشده مدت دوسال است درخواست اجرای حکم کرده ام ولی ازطرف ساتا جوابی نداد درضمن  تاریخ بازنشستگی همه آ زاده سربازرا روز آ زادی از عراق ذ کرشد آ یا ساتامیتواند حکم ورود مرا لغو کند  درضمن  دوستان من باهم حکم گرفتم به آ نها پرداخت شده وانها استخدام بخش خصوصی  بودن با تشکر اززحمتها شما منتظر راهنمایی  شما هستم


ج – برابر بندهای یک و دو ماده 111قانون دیوان عداتل اداری  دادرس اجرای احکام از طرق زیر مبادرت به اجرای حکم می‌کند:
1.   احضار مسؤول مربوط و اخذ تعهد بر اجرای حکم یا جلب رضایت محکومٌ ‌له در مدت معین.
2.   دستور توقیف حساب بانکی محکومٌ ‌علیه و برداشت از آن به میزان مبلغ محکومٌ ‌به در صورت عدم اجرای حکم یک ‌سال پس از ابلاغ.
با توجه به اینکه از عدم اجرای حکم شما بیش از یکسال می گذرد از دادرس اجرای احکام بخواهید برابر بند 2 اقدام کند .

اینستاگرام
سلام ، کم شدن درصد ناشی از تغییرات ایجاد شده در آیین نامه تعیین درصد است. همانطور که عرض کردیم از دوران دولت اصلاحات فراخوان عمومی برای تعیین درصد مجدد جانبازان براساس سقف 70 درصد آغاز شد. همان اول معلوم بود کسر 30 درصد از جانبازان موجب حذف عده زیادی خواهد شد که همینطور شد و عده زیادی از جانبازان زیر 25 درصد قرار گرفتند و آن عده که در کمیسیون شرکت نکردند بطور اتوماتیک 30 درصد کسر شد. این روند ادامه داشته تا سال 89 پس از تصویب آیین نامه جدید تعیین درصد که در آن عوارض جانبی هریک از مجروحیتها دارای درصد شده بود اما درصد مجروحیتها نسبت به قبل تا نصف درصد کم کرده بود. طبق معمول آن قسمت که به نفع جانباز بود بعلت بار مالی اجرا نشد اما آن قسمت که درصد را کم کرده بود اجرا شده است.
بنابراین جانباز در سال 67 با دو عضو مجروحیت کلی دارای 50 درصد بود در سال 77 پس از کسر 30 درصد به 20 درصد تقلیل یافت. بسیاری از جانبازان با تحقیق در آیین نامه های تعیین درصد و جستجوی مدارک پزشکی پرونده جانبازی توانستند چند عضو مجروح که در پرونده داشتند اما تعیین درصد نشده بود با دوندگی به اعضای مجروح اضافه کنند و با زحمت زیاد بالای 25 درصد قرار گیرند.
کم شدن درصد جانبازان علاوه بر کسر 30 درصد سقف درصد جانبازان در سال 77 اکنون بعلت تغییرات در اعداد درصد آیین نامه تعیین درصد کمیسیون رخداده که مشمول ممنوعیت کاهش درصد نیست ، لذا چنانچه جانبازی قبل از سال 89 تعیین درصد شده در حال حاضر کمیسیون پزشکی حداکثر نصف درصد را تایید خواهد کرد بنابراین مسئولان بنیاد توصیه میکنند اعتراض نشود مگر مدرک جدید برای عضو مجروح جامانده ارائه گردد که آنهم قادر به جبران کسر نصف درصد موجود و افزایش درصد نسبت به سال 89 نخواهد بود.
طبق قانون بنیاد اگه شخص بره کمسیون پزشکی و کمتر هم بشه همان درصد فعلی رو لحاظ میکنن و اینطوری با صحبت شما جانبازان به وحشت می افتن که!
درضمن پایه ۷۰ درصد نهایت از کار افتادگی هست و بحثی از ۱۰۰ درصد در آیین نامه نبوده که الان بخوان ۳۰ درصد را کسر کنند.
دوستان برای اطلاعات بیشتر به سایت بنیاد مراجعه کنند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi