شناسه خبر : 48786
پنجشنبه 04 شهريور 1395 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست ستاد اجرایی بزرگداشت شهدای منای استان البرز

نشست ستاد اجرایی بزرگداشت شهدای منای استان البرز برگزار شد

کرج- ایرنا- نخستین نشست ستاد اجرایی بزرگداشت شهدای فاجعه منا روز پنج شنبه در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با حضور اعضا برگزار شد.

 

به گزارش ایرنا، بر اساس ابلاغیه های دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، بنیاد شهید و امور ایثارگران محور و متولی برگزاری مراسم و برنامه های بزرگداشت شهدای فاجعه منا در نخستین سالگرد این فاجعه تعیین شد.
این ستاد در سطح کلان کشوری از 10 ستاد و کمیته تشکیل شد که شامل ستاد اجرایی بزرگداشت شهدا، سخنگوی ستاد بزرگداشت با مسئولیت سازمان حج و زیارت و کمیته های تبلیغات، اطلاع رسانی، حقوقی، امور بین الملل، مراسم، تشکل های مردم نهاد، تولید و تامین محتوا و دبیری ستاد اجرایی است.
مسئولیت کمیته ی اطلاع رسانی این ستاد بر عهده ی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با ریاست مدیرعامل این سازمان می باشد.
بر همین اساس مقرر شد تا کمیته های چهارگانه استانی در سطح استان ها متناظر با کمیته های ستاد مرکز شامل کمیته های مراسم، اطلاع رسانی، تبلیغات و تشکل های مردم نهاد تشکیل شود.
معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید وامور ایثارگران استان البرز در این نشست گفت: براساس این دستور العمل ضمن تشکیل ستاد استانی بزرگداشت شهدای منا و کمیته های چهارگانه، برنامه ها و مراسمات خاص این بزرگداشت همچون برگزاری یادواره شهدای منا، برگزاری مسابقه های فرهنگی هنری، ورزشی، علمی، برگزاری شبی با قرآن، شب خاطره و شب شعر منا، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس در دستور کار کمیته ها قرار گیرد.
محمدعلی عالیانی افزود: همچنین هماهنگی برای اعزام خانواده شهدای منای استان برای شرکت در برنامه های ملی و ستادی، برگزاری دعای عرفه با محوریت شهدای منا و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط یکی از خانواده های شهدای منا یا یکی از مسئولین استانی در ارتباط با موضوع نیز از دیگر برنامه ها و وظایف ستاد استانی بزرگداشت این شهدا است.
وی اظهار داشت: مدیریت و نظارت بر اجرای برنامه سالگرد هر شهید توسط خانواده ها، اجرای کمپین های مردمی در فضای مجازی و حقیقی، طراحی و اجرای یادمان شهدای منا در شهرهای دارای شهید منا و نامگذاری اماکن به نام شهدای منا به صورت عمومی وفردی از دیگر وظایف کمیته ها پیش بینی شده است.
وی در ادامه سخنان خود گفت: ظلمی که آل سعود مرتکب شد تا قیامت پاک نخواهد شد و از خاطره کسی محو نمی شود و به عنوان یک غم عظما باقی خواهد ماند.
عالیانی بیان داشت: عربستان سعودی به لحاظ یدک کشیدن عنوان کاذب خادم حرمین شریفین خودش را از انواع مشکلاتی که درونش وجود دارد، مصون کرده است.
وی به برگزاری کنگره ملی شهدای منا در تهران در سالگرد این فاجعه اشاره کرد و گفت: این کنگره قرار است تا با حضور نمایندگانی از کشورهایی که در این فاجعه کشته داشتند، برگزار شود تا آن ها را راغب کنند که کشته شدگانشان در این فاجعه را شهید بدانند در حالیکه برای آنان سخت است زیرا خود را بدهکار عربستان می دانند.
وی اضافه کرد: خیانتی که عربستان مرتکب شد و موجب کشته شدن تعداد زیادی از حجاج به صورت مظلومانه در این کشور شد را نباید به سادگی از آن گذشت.
وی گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا به خصوص شهدای فاجعه منا تکلیفی است که به دستگاه ها واگذار شده است.
در این نشست مدیران و نمایندگان دستگاه های عضو کمیته های چهارگانه برنامه های مدنظر خود را در این ایام اعلام کردند که نماینده فرمانداری کرج اعلام کرد که به تمام دستگاه های اجرایی تکلیف می کنند تا این ستاد در شهرستان ها تشکیل شود.
حجت الاسلام سعیدی، مسئول امور مساجد استان البرز نیز در این نشست گفت: به تمام مساجد استان ابلاغ می شود که روز مشخصی را برای این شهدا پیش بینی کرده و در آن روز در خصوص این شهدا سخنرانی کنند و همچنین این فاجعه را با حضور خانواده این شهدا بازخوانی کنند.
وی افزود: فضای جریان سازی در خصوص این فاجعه در مساجد نیاز مسابقه، جشنواره و... دارد که باید این برنامه ها برای گروه های سنی مختلف اجرا شود.
نماینده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج نیز مقرر کرد تا یکی از رویدادهای ورزشی را به نام شهدای منا نامگذاری کنند و همچنین مسابقه قرآنی به نام این شهدا برگزار کنند.
نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مقرر شد تا ویژه نامه ای از زندگی نامه شهدا و همچنین خاطرات همسفران و خانواده شهدای منا تهیه کنند.
همچنین مقرر شد تا خبرگزاری ایرنای استان البرز به عنوان مسئول کمیته ی اطلاع رسانی نشستی با دیگر رسانه ها برای جریان سازی خبری و انعکاس بیشتر این برنامه ها داشته باشد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi