شناسه خبر : 48788
پنجشنبه 04 شهريور 1395 , 13:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لایحه بازنگری قانون جامع ایثارگران به مجلس می رود

معاون رئیس جمهوری: لایحه بازنگری قانون جامع ایثارگران به مجلس تقدیم می شود

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:با توجه به پایان دوره آزمایشی چهار ساله اجرای قانون جامع ایثارگران در دی ماه 95، لایحه ای با هدف بازنگری در این قانون تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی پنجشنبه در آیین بهره برداری از مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار شیراز به مناسبت هفته دولت افزود: قانون جامع ایثارگران یکسری از مشکلات را برای ایثارگران و خادمان آنها به وجود آورده است که با بهره گیری از دیدگاه های خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، بازنگری هایی در این قانون تدوین شده است.
وی اظهار کرد:بیشتر بازنگری های صورت گرفته در قانون جامع ایثارگران در حوزه فعالیت کمیسیون پزشکی، درمان، تعاون، خدمات رسانی و مسائل فرهنگی ایثارگران است.

** بزرگترین مرکز توانبخشی ایثارگران در کشور
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار شیراز در فضایی به مساحت افزون بر 30 هزار متر مربع و زیر بنای 18 هزار و 500 متر مربع در دو بخش توانبخشی و اقامتی و فرهنگی – ورزشی، این مرکز را بزرگترین مرکز توانبخشی ایثارگران کشور خواند که با هزینه 290 میلیارد ریالی ساخته شده است.
وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی از سال 86 در کشور گفت: بنا بوده است که نیمی از هزینه های ساخت این مراکز را بنیاد شهید و نیمی دیگر را استانداری ها تقبل کنند که می توان گفت، استانداری فارس تنها استانی است که به تعهد خود در این زمینه عمل کرده است.
شهیدی گفت: اعتبار زیادی نیز برای تجهیز این مرکز هزینه شده است که می توان گفت بهترین امکانات بروز و کامل ترین آنها در میان استان های کشور در این مرکز مستقر شده است.
وی ادامه داد: خدمات رسانی این مرکز سه روز در هفته به ایثارگران و سه روز در هفته به عموم مردم خواهد بود و در این زمینه تفاهم نامه ای قرار است با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:این امکان فراهم است که خانواده شهدا و ایثارگران به مدت 10 روز اعضای خانواده خود را که به دلیل درصد بالای جانبازی و یا کهولت و بیماری، امکان مسافرت ندارند در این مرکز اسکان دهند و در پایان مسافرت، والدین یا سرپرستان خود را تحویل بگیرند.

** پرداخت معوقات پایان خدمت ایثارگران و خانواده شهدا
شهیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که معوقات پایان خدمت ایثارگران و خانواده شهدا در ارتباط با سال 91 در9 استان کشور پرداخت شده است و در سایر استان ها نیز تا پایان امسال پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: به طور مشخص، نیمی از معوقات پایان خدمت ایثارگران و خانواده شهدای استان فارس در 10 روز آینده پرداخت می شود و باقیمانده آن تا پایان امسال به حساب آنها واریز می شود.

** استاندار فارس: در حد توان از ایثارگران و جانبازان حمایت می کنیم
استاندار فارس نیز در این آیین گفت: ایثارگران و به ویژه جانبازان محدودیت هایی دارند که نمی توانند از همه مجموعه های ورزشی استفاده کنند و مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار به گونه ای طراحی شده است که جانبازان بتوانند از همه امکانات ورزشی استفاده کنند.
سید محمد علی افشانی افزود: مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار شیراز بیشتر جنبه درمانی دارد و بخشی از مشکلاتی که فعلا جانبازان و خانواده شهدا درگیر آن هستند را رفع می کند.
وی اظهار کرد: سال گذشته از این مجموعه بازدید کردم؛ بخشی از ساختمان ناقص بود و هیچ تجهیزاتی وجود نداشت؛ اکنون در این فاصله کوتاه این مجتمع کامل شده و تجهیزاتی در سطح بالا و کادر پزشکی در آن مستقر شده اند.
استاندار فارس گفت: در آینده نیز مطمئنا در حد توان از ایثارگران و جانبازان حمایت خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم خدمات بیشتری به آنان ارائه کنیم.
مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار شیراز 114 تخت خوابه با ظرفیت درمان و اقامت سالانه 40 هزار نفر، شامل مجموعه های فیزیوتراپی، آب درمانی و ارتز پروتز می شود که در بخش های فیزیوتراپی و آب درمانی ظرفیت خدمات رسانی به سالانه 280 هزار نفر را داراست و سالن های چند منظوره درمانی، سالن بدنسازی، سالن غذاخوری و 52 سوئیت اقامتی با ظرفیت اقامت 114 نفر در شبانه روز از دیگر امکانات بخش توانبخشی و اقامتی این مجموعه است.

اینستاگرام
بزک نمیر بهار میاد . قانون جامع کیلویی چند ؟؟؟؟؟؟ کدوم جامع ؟؟؟؟؟؟ همش ظلم وتبعیضه بخدا . چرا من جانبازازشهریه دانشگاه معاف نیستم اما فرزندجانباز۲۵ را ازپرداخت شهریه دانشگاه معاف کرده اید ؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!!! چه جوابی داری جناب شهیدی ؟ بای ذنب ......
10 ساله میگن برنامه جامع کدوم برنامه جامع ظلم از این بالاتر من جانباز 20 درصد باید تمام هزینه های تحصیل بدم هیچ گونه امتیاز دانشگاهی نداشته باشم ولی فرزند جانباز 25 درصد از تمام مزایای تحصیل استفاده کنه اینه عدالت علی
سلام اميدوارم آقاى شهيدى درموردجانبازان زير ٢٥/. وكف درصد شيميايها عصابوروان وسهميه وتخفيف جانبازان زير ٢٥/ ورزمندگان كه خط مقدم بودند ولى حالا بيگانه شدهاند يادى فرمايند تا شايد اين آخر عمرى خانواده رزمندگانو زير ٢٥/ ها هم ازامتيازات بنياد بهرمند شوند/
ما جانبازان نخاعى در تهران يك استخر اختصاصي نداريم
و بدليل شرايط خاص جسمانى در استخرهاى عمومى هم نميتوانيم برويم
شنا براى ما درمان است و از نان شب واجبتر
خداوند لعنت كند مسئولينى كه استخر اختصاصى براى خود و مديران و خانواده هايشان فراهم ميكنند اما به جانبازان وعده سر خرمن ميدهند.
از شما نميگذريم
در اين دنيا كه زورمان نميرسد اما در روز جزا يقه ى شما نامردان را خواهيم گرفت
نحوه انجام اصلاحات در قانون جامع می تواند یک میزان باشد
برای تشخیص عدالت محوری نمایندگان فعلی .
مجلس قبلی که مردود شد
این بازنگری برای حذف امتیازات ایثارگران است بهوش باشیدواعتراض گسترده نماییددولت روحانی ایثلرگران را قربانی مطامع عده ای ضدنظام کرده است مواظب باشیددر حال حذف ایثار رگران هستندبنبادبایدبه زیر نظز رهبری برود
به رزمندگان که تابحال چیزی نرسیده ومظلوم قرار گرفتن وهرقانون آمده چیزی شامله حالشان نشد ه ببینم این بار چی
از مسولین امر و نمایندگان مجلس تقاصا مندیم در بازنگری قانون ایثارگران رزمندگان را نیز مورد عنایت قرار داده نا انان نیز که ایثارگر خوانده میشوند از امتیازات این قانون بهره مند گردند
مسولین عزیزچرادرهیچ یک ازاین جلسه هاگردهماییهاووووونامی ازرزمندگان بدون مدافع نمیشودچرا؟ اولا به دوستان جانبازمان هم انطورکه بایدخدمات بدهندنداده انددرحدشعاراست امابه مارزمندگان درطول 28سال هیچ خدماتی که نداده اندبلکه یک پسوندبنام معسربه رزمندگان دلیرچسباندن چرااگررزمندگان دلاورهستندکه چراضعیف وناتوان خطاب کردیداگرهم ناتوان هستندپس نگوییدرزمندگان دلاورلطفایکی رااستفاده کنیدنه هندوانه زیربغلمان بدهیدبدورازدوستان هم رزمم خودم رامیگویم نه اینکه ناتوان نمان بگویید.اگرناتوان هم شدیم ضعیف وپژمرده هم شدیم شمامسولین باتبعیض هایی که بین رزمندگان وایثارگران و.......گذاشتیدچرا؟دردرجه اول پیش ازهمه چیزهمه که بودندرزمنده بودندپس چراظلم رادرحق یک گروه آنهم خودرزمندگان میکنیدبی کس ترازرزمندگان پیدانکردیدیدهرموقع که یک لایحه تصویب میشودفورامیگویندبارمالی داردچطوروقتی پاداش پایان سال وهدیه مدیران که میرسدمیلیاردمیلیاردتقدیم میکنند؟امابه چندرقازرزمندگان که میرسدآسمان میتپد.واقعاازقدیم گفتن یک بوم ودوهواندیده بودیم دیدیم .اگرواقعاتاریخ مصرفمان تمام شده یکدفعه بگوییددیگرشمارالازم نداریم شماکهنه وفرسوده شده اید.بخدامسولین بااین تبعیض هاکاری کردندکه بچه های مانسبت به همه مسولین بدبین شده اندتازه مردم شهیدپروروعزیزهم متوجه شده اندکه بامارزمندگان دوران8سال جنگ نابرابرچه هاکه نکردیدونمیکنید.خداسزایتان رابدهدکه28سال است داریم زجرمیکشیم آنهم بخاطردردی که ازجنگ به مارسیده روانی روانی روانی شده ایم ودظاهرهم چیزی مثل ترکش دیده نمیشودامابخداقسم ازداخل توپ160خورده ایم وهیچ کس هم نمی بیندحق هم دارندچون دیده نمیشود.بایدمادردمان راباکی درمیان بگذاریم تامتوجه دردمان باشدعمرمان هم تمام شدپس کی بخداقسم خیلی ازرزمندگان عزیزبخاطرمریضی که ازجنگ رسیده بوددرمیانسالی خانواده اش راتنهاگذاشت وجان به جان آفرین دادچه کسی جواب بچه های بی پدرراکه زودازدنیارفته میدهدچه کسی جواب شیرزنهاراکه حال بخاطرازدست دادن سایه بالاسرشان بیوه زن شده اندمیخواهدبدهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ووووووووووووووووو........................>خدایامسولی که علیه مارزمندگان قلم میزندرارسوایش کن آمین چون ماکاری جزنفرین ازدستمان نمی آیداگرسایت عزیزفاش درددلهایمان رابگوش مسولین ومردم عزیزرساندکه رساندوگرنه هیچ...فاش نیوزودکترساقی تشکر
خود لایح 10-20 سالی طول کشید تا آزمایشی تصویب شد واااااااااای بازم روز از نو روزی از نو اونم ارائه لایحه همزمان با شروع انتخابات ریاست جمهوری!!!!؟؟؟؟
کاچی بعض هیچیه! همینو تمدید کنند بهتر از اینکه بره برای چند سال دیگه و آخرشم بدترش کنند!!!؟؟؟
از مسولین امر و نمایندگان مجلس تقاصا مندیم در بازنگری قانون ایثارگران ماده45 را نیز مورد عنایت قرار داده نا از امتیازات این قانون بهره مند گردند ممنون
واقعا شما میدانید چکار می کنید یا خودتان را به ان راه زده اید می ایید برای فرزند جان باز 25 درصد به بالا که رنگ جنگ را ندیده حقوق وضع میکنید ولی جانباز ی که زیر 25 درصد میباشد ودر جبهه خون دل خورده هیچگونه حق ایثارگری قایل نمی شوید عجب ریس دقیق وخوبی داریم کجای دنیا چنین کاری کر ده اند خنده دار است
دقیقا صحیح است فانون باید کاملا ازسیاسی کاری بپرهیزد جامعه هدف باید عادلانه مورد توجه قرار گیرند همانطوری که التفات دارید جانبازان 25 تا 49 درصد به طرز فجیهی دارند قربانی میشوند واز کمترین امکانات محروم وبیشترین دشمن دارند
وای بر شما با این عدالتت که فرزند یه جانباز 25 درصد از تمام مزایای تحصیل استفاده کنه منه جانباز 20 درصد با وام قرض و هیچ گونه مزایای تحصیلی بخوام تحصیل کنم این فقط یه موردش چه عدالتی چه کشکی
باسلام. درمرحله. اول. تشکر. کنم. از. رهبری. ومسعولین. دلسوز. نظام. وتشکرمیکنم. از عزیزانی. که. میخاهند. خدمت. کنندولی. این. عزیزان. زورشان. بیشتر. ازاین. نیست. حال چند. نکته. به. خدمت. نمایندگان. مجلس. برسانم. چون. این. نکاتی. که. عرز. میکنم. خودم. درسحنه. حضورداشتم. اقای. نماینده. این. نکته. رادرنظر. داری. که. العان. درپشت. ان میزی. که. نشیتی. از. دولتی. اول. شهدای. عزیز. دوم. ازدولتی. همان. رزمندگان. دیروز. ودرکول. از. دولتی. ایثار. گران. امروز. است. امیدوارم. نمایندگان. عزیز. دست. رد. به. سینه. ان. اشخاصی. که. در. پس. پرده. نمگزارد. در. این. قانونی. که. همه. جامه. اثارگری از. جمله. خانوادی. شهدا. جانبازان. بخصوص. جانبازان. زیر(۲۵درصد)ورزمندگان. دوران دفاع. مقدس. قانون. شوف. فافو. جامه. که. حق. وحقوق. این. عزیزان. رزمنده. را.به به. رسمیت. بسناسانند. یک. سعوال..... نمایندی. گرامی. این. عزیزان. رزمنده. هستند. که درزمان. جنگ. از.. شش. ماه. خدمت. تا. چهل. ماه. در. منطقه. جنگی. درخط. مقدم.حضور داشته. مگر. گناه. این. عزیزان. چی. بوده. که. بعداز. حدود. سی. سال. از. جنگ. هیچ. گونه. حق. وحقوقی. برای. این. عزیزان. درنظرگرفته. نشده.. چرا. این. عزیزان.را. ازنعمت. صفره. انقلاب. بی. بهره. شدن. مگر. برای. این. انقلاب. وکشور. واسلام. دفاع. نکرده. اند. چرا. به.. این. مقدار. به. این. عزیزان. رزمنده. به. خصوص. جانبازان. زیر(۲۵درصد) بی. مهری. وبی. موبالتی. قرار. گرفته. اند. دراخر. از. شما. نماینده. گان. مجلس. تقاضا. دارم. برای. تبعیز. در. قانون. خدمات. ایثار. گران. حق. وحقوق. این. عزیزان. را. به. رسمیت. بشناسید. ویک. یادگاری. خوب. از. خودتان. برای. این. قشر. از. جامه. به. یادگار. بگزارید. ودل. این. عزیزان وخانواده. انهارا. شاد. کنید. اجرتان. با. خدا.... دراخر. از. سایت. فاش. نیوز. تشکروقدر دانی. به. خاطر. این. که. گویای. دل. نوشتهای. بچهای. جنگند. برادران. زحمت. کش. فاش , نیوز. این. حقیر. ازرزمندگان. دوران. دفاع. مقدسم. جوز. تشکروقدردانی. از. شما. چیزی. دیگر. به. نظرم. نمرسد. اجر. تان. با. خدای. متعال
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi