شناسه خبر : 48822
شنبه 06 شهريور 1395 , 09:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازی که سربازی رفته!

احمدی جانباز 40%- با عرض سلام و احترام من هم مثل بقیه ی ایثارگران سایت فاش نیوز را دوست دارم وبرای همه ی زحمت کشان این سایت که بدون کوچک ترین چشمداشت مادی مشکلات ایثارگران را منعکس می کنند آرزوی سلامتی وسرافرازی دارم. خدای بزرگ پشت و پناهتان باد.

 بنده در کشوراسلامی ایران فکر کنم تنهاجانبازی هستم که باوجود جانبازی خدمت مقدسسربازی را انجام دادم اینم ماجرای خدمت وظیفه ی من:

 در سال 1362 درحالیکه دانش آموز دبیرستانی بودم وبرای چندین باردرگردان دانش آمزی به جبهه اعزام شده بودم در عملیات والفجر5 در منطقه عمومی چنگوله- مهران براثر ترکش خمپاره مجروح شدم و به علت شدت جراحات، لحظات اول دوستان فکر کرده بودند که شهید شده ام.

  لذا در انتقال بنده به عنوان شهید، کمتر عجله کرده بودند. به هرحال بنده را به ایلام وسپس به کرمانشاه و از آنجا با هواپیما به تهران انتقال داده بودند. در بیمارستان شریعتی تهران یک ماه بستری بودم وبا شکستگی سخت دست وسینه و...به علت کمبود جا برای مجروحیت ترخیص شدم. تا سال بعد مدام یک پایم در خانه ویکی در بیمارستان بود.

 دوره دبیرستانم که تمام شده دیگه کامل در جبهه بودم. تا اینکه برگه اعزام به خدمت سربازی به منزل ما در روستا ازطرف پاسگاه ژاندارمری وقت رسید.منم به عنوان بسیجی داوطلب در خط مقدم جبهه بودم. مرخصی که آمدم با برگه به پاسگاه رفتم وگفتند باید به خدمت وظیفه بروید. منم برگشتم و درجبهه پرونده بسیجی ام را به وظیفه تبدیل نمودم و از سال 1365 به عنوان سرباز وظیفه در سپاه ادامه خدمت دادم.

 خلاصه اینکه در دو عملیات دیگرهم شرکت نمودم تا اینکه حدود اواخر خدمت، بنده خدایی که ازجانباز بودن من خبردار شدند گفت: شما اصلا" نباید خدمت وظیفه می آمدین. چون قانون مجروحین (آن موقع به جانبازان می گفتند مجروح جنگی) از خدمت معاف هستند؟!!!

 خلاصه ما هم کلی پیگیری درخواست دادم. جالب است بدانید:به جای معافیت من برابر قانونی که ابلاغ هم شده بود و درحال اجرا بود (و البته آن موقع من از این قانون اطلاع نداشتم و ندیده بودم) گفتند باید بروید کمیسیون پزشکی؟؟!!! قانونی که بعدها من دیدم : به صراحت نوشته که مجروحین جنگی ازخدمت زیرپرچم معاف هستند!! (پرونده من هم که کامل وتکمیل وبدون عیب ونقص از روز مجروحیت تا مدارک بیمارستان وصورت سانحه و...موجود بوده و هستند)

 القصه ما که آن موقع از کم وکیف قانون هیچ اطلاعی نداشتیم به کمیسیون پزشکی تهران برای معافیت از سوی سپاه پاسداران معرفی و در همان کمیسیون اولیه با رویت مدارک ومعاینه بدنی معاف کامل شدم وتسویه نمودم ولی جالب اینکه:

1- بیش از یک سال ونیم خدمت وظیفه آن هم بیشتر در مناطق جنگی انجام داده بودم؟!! 2- بجای کارت پایان خدمت، کارت معافیت گرفتم و آن هم بدون هیچ اشاره ای به مدت خدمت وظیفه ام که انجام داده بودم؟!! 3- الآن هم که سوال می کنم می گویند کاری است که شده. چیزی از دست ما برنمی آید!!!

 یعنی بنده یک ونیم سال بی خود وبدون حق ومزد به کاری گمارده شدم که وظیفه ام نبود. حالا با این شرح حال باورمی کنید من اولین وشاید تنها جانباز کشورم هستم که در عین حال که جانبازم خدمت سربازی هم انجام دادم؟؟

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام
بنده هم كارت پايان خدمت دارم. سالهاي 61 و 62 دو بار مجروح شدم. سال 68 رفتم خدمت ( البته با كسر خدمت مدتي كه بسيجي داشتم ) اصلا هم خبر نداشتم كه جانبازم و يا مجروحين معاف ميشوند. سال 74 غيابا درصد خوردم. حالا جالب اينجاست كه نه درصد جانبازي و نه مدت حضور در جبهه ام و نه مجموعشان به درد پسرم نميخورد و احتمالا اون هم بايد برود سربازي.
کار برای خدادلسردی ندارد.متاسفانه ازماست که برماست. بعضی ازدوستان تهران نشین کمی تلاش نماید خیلی ازمشگلات قابل حل است
سلام همرزم عزیز من هم با اینکه تو عمیلیات فتح المبین 14 ساله بودم ترکش خوردم و جانباز شدم یکی دو بار دیگر به جبهه رفتم ولی سال 64 رفتم خدمت سربازی با اجازتون 28 ماه بعنوان پاسدار وظیفه خدمت کردم و تو عملیات والفجر 8 هم مجددا بعنوان پاسدار وظیفه ترکش خوردم بله من هم مثل شما جانباز بودم و هم برادر شهید و سربازی هم کردم . حالا هم کارمند سازمان تبلیغات اسلامی هستم حتی حقوقی که از سازمان می گیرم خیلی از حقوق یه جانباز حالت اشتغال کمتره اعتراض کردم سازمان تبلیغات اسلامی مگه ما سازمان دولتی نیستیم بنیاد هم میگوید که تو کارمند دولتی ووووووو هیچ فریاد رسی نیست که به فریاد من جانباز بسیجی و خدمت سربازی رفته و بردار شهید برسد
سلام.داداش منم 25ماه خدمت کردم کارت پایان خدمتم دارم ببشترشو در جبهه بودم اصلا کی دنبال معافی بود.دقبقا غیر ازخدمت 34ماه جبه بسیجی دارم. خیلی از بچها مجروح میشدن یکم بهتر پیشدن میرفتن جبهه.
سلام خدمت شما دوستان گل من هم جانبازم هم خدمت وظیفه رو رفتم بلکه بلعکس اول رفتم خدمت بعدش جانباز شدم نه در جبهه بلکه در نیروی انتظامی سال ۸۷ و دچار قطع نخاعی شدم اون موقعها یادمه کوچکترین جانباز نخاعی بودم تا سال ۹۰ الی ۹۱ ولی الان هم دوستان دیگری جانباز شدن و در حال حاظر هم کوچکترین جانباز نخاعی استان کرمان حساب میشم
متولد ۱۳۶۷ هستم
عزیزمن یه خرده تند رفتی تنها کسی بودم بنده هم جانبازهستم وقتی مجروح شدم یک سال فقط بیمارستانهای ایران و المان بستری بودم وبه خدمت مقدس سربازی هم رفتم 28ماه نود درصد جانبازان خدمت سربازی رفتند تنها کسی نیستی و اما نظام بچه بزرکم را معاف کردن تشکرهم میکنم وتشکر ویژه هم ازبنیاد شهید همدان میکنم که در عرض25دقیقه معافی بچه ام را راسته ریس کرد
سلام منم بعد مجروحیتم وبعد از جنگ که مشمول شدم ۲۴ماه خدمت کردم کسی به من نگفت معافی بخاطر جانبازیت ۱ماه به پایان خدمت سپاه بهم گفت معاف بودی
سلام برادر عزیز دقت کردی همچینم تنها نیستی منم با 30 درصد جانبازی 2سال خط مقدم خدمت کردم که اختتامیه مصادف شد با عملیات مرصاد به منم پایان خدمت ندادن معافیت رهبری دارم فقط برگه موقت رو دارم که ایشون دو سال خدمت کرده نهایتا من خودمو اینجوری قانع کردم که بیشتر از اونکه باید به مملکت امام زمان (عج) خدمت کردم شما هم اگه اینجوری فکر کنی کمتر احساس بد بهت دست میده
سلام دوست همرزمم بنده هم مثل شما البته بدتر چون من دو سال تمام خدمت کردم با داشتن جانبازی و بالای یکسال خط مقدم بصورت بسیجی نمیدونم چرا حق ما رو ضایع کردن
با سلام مجدد واحترام به همه ی همرزمانی که لطف فرمودند ودراینجا مطلب نوشتند
باور کنید تا حالا در هیچ جا وهیچ رسانه ای اینگونه مطلب(رفتن به خدمت سربازی جانبازان) مطرح نشده واین یک نکته بسیار جالب وشنیدنی هست.
چیزی که مهم است در این خصوص : عدم توجه قانونگذاران به این نکته ویا این حق مسلم است؟!!
توجه بفرمائید: دهها جانباز به ناحق خدمت سربازی رفته اند درحالیکه باید در خانه استراحت می کردند.درحالیکه وفق قانون معاف ازخدمت بوده اند.
به نظر شما قانونگذاران نباید گوشه چشمی هم به این موضوع داشته باشند؟؟
چرا وبه چه دلیل این حق باید خورده شود وپایمال گردد؟
اگر اشتباهی بوده که در آن زمان صورت گرفته نباید الآن جبران شود؟>
مثلا" چه اشکال دارد این مدت خدمت رایگان ودر ایام سخت جنگ را به داوطلبانه تبدیل کنند؟
مگر زندانیان سیاسی در ایام رژیم طاغوت را بعد انقلاب پوشش ندادند؟ مگر خانواده ی شهدای مبارزه با رژیم طاغوت را بعد پیروزی انقلاب تحت پوشش حمایتی دولت قرار نگرفتند؟ خوب اینجا عطف به ما سبق شده ودرست هم هست.
حالا چرا نباید قانونی تصویب شود که اینگونه خدمت های جانبازان که به ناحق دوسال به خدمت رایگان گماره ده اند را تبدیل به داوطلبانه نمایند؟
به نظر حقیر باید خود جانبازان وخصوصا" آنهای که دستشان به جایی می رسد دراین خصوص اقدام کنند.
در همین صفحه سایت معزز فاش نیوز چندین جانباز عزیز همین مشکل را دارندومطمئنم که تعداد زیادی از جانبازان سراسر کشور هستند که مانند بنده در این راستا حقشان پایمال شده است.
امیدوارم هرکسی که این مطلب را می خواند اطلاع رسانی نماید تا انشاالله بزودی این حق به صاحبانشان برگردد.
با احترام احمدی جانباز 40% وبرادر شهید
برادر عزیز این که چیزی نیست منو بدبخت ضمن اینکه علیرغم جانبازی 27ماه خدمت کردم سی سال هم برای بانک ملی حمالی کردم با اعمال شاقه حالا هم ماهیانه یک میلیون تومان حقوق بازنشتگی میگیرم باورکنید صدمه ای که بانک دیدم ازمیدان جنگ بیشتر بوده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi