شناسه خبر : 48826
شنبه 06 شهريور 1395 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای «طرح سپاس»

«طرح سپاس» که با تاکید مقام معظم رهبری و به منظور تکریم از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به اجرا درآمده است، با فعالیت دولت یازدهم به صورت ویژه آغاز شد.

در راستای اجرای این طرح، رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری به طور میانگین هر هفته یکبار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دیدار می کنند و از نزدیک با مشکلات و مسائل این خانواده ها آشنا می شوند.

براساس این گزارش، بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز هفتگی با تعدادی از خانواده های شهدا و ایثارگران دیدار می کند و پس از شنیدن مشکلاتشان، گام هایی برای رفع آنها برمی دارد.

طرح سپاس باهدف تکریم و نشان دادن اهمیت بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده های معظم شهدا و جانبازان اجرا شده است؛ به همین منظور در سراسر کشور این طرح انجام می شود تا خانواده های شاهد و ایثارگر مشکلات خود را مطرح کنند.

با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید جدی برای حل مشکلات جامعه ایثارگری دارد، به همین منظور بنیاد شهید در قالب اجرای طرح سپاس، هر هفته دیدارهای حضوری با آنان دارد؛ ضمن آنکه این طرح همچنان در همه استان ها اجرا می شود.

همچنین بنیاد شهید به منظور ارائه خدمات بهتر به جامعه ایثارگران و خانواده شهدا، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را تصویب کرده تا از این طریق نیز بتواند خدمات بهتری به آنان ارائه کند.

تاکنون 85 درصد این قانون زمینه اجرایی یافته و قرار است تا دی ماه امسال به طور کامل محقق و به همه دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شود.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات فرهنگی، تسهیلات مسکن، رسیدگی به وضعیت اشتغال ایثارگران و فرزندان شاهد و ایثارگر، خدمات فنی و حرفه ای، ساماندهی گلزار شهدا، خدمات مشاوره و مددکاری، اجرای برنامه های فرهنگی در گلزار شهدا، برگزاری دوره های آموزشی و افتتاح مجتمع های فرهنگی، ورزشی و تونبخشی از دیگر خدماتی است که بنیاد شهید به جامعه شاهد و ایثارگر ارائه می دهد.

براساس آمار بنیاد شهید، شمار جانبازان کشور 546 هزار و 108 تن است که از این تعداد 320 هزار و 528 تن، جانباز زیر 25 درصد(59 درصد از جانبازان) به شمارمی آیند و 225 هزار و 580 تن (41 درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند. همچنین 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

منبع: ایرنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi