شناسه خبر : 48855
شنبه 06 شهريور 1395 , 14:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سیاهه تخلفات بنیاد شهید از زبان کمیته تحقیق

امیر خجسته در حاشیه جلسه علنی مجلس در نشست خبری با رسانه ها، آخرین جزییات پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را تشریح کرد.


امیر خجسته در حاشیه جلسه علنی مجلس در نشست خبری با رسانه ها،  آخرین جزییات پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را تشریح کرد.

وی موارد تخلفات را که با تحقیق و تفحص کمیته مجلس معلوم شده است را فهرست وار به این شرح برشمرده است:
 ▪️نگذاشتند تحقیق و تفحص در آن مجلس به نتیجه برسد اما بسیاری از اموالی که غارت شده بود برگرداندیم.

خجسته در ادامه با بیان اینکه در سه سال اخیر ۴۵ نفر برای تحقیق و تفحص کار کرده‌اند، گفت: ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان پولی نیست که برای تحقیق و تفحص هزینه کرده ایم، در عوض صدها میلیارد تومان به بیت المال بازگشته است.

▪️ کلاه برداری از صرافی بانک دی در دوبی به مبلغ ۴۳۳ میلیون درهم توسط شرکت فرخناز تجارت کیش یکی از این تخلفات بوده است که با پیگیری هیئت تحقیق و تفحص و برآوردی که از سود و خسارت داشتیم، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به بیت المال بازگشته است.

▪️بانک دی با اسناد جعلی کار می کرده و فاقد اسناد قانونی بوده است که پیگیری کردیم تا اساسانامه قانونی آن تعیین تکلیف شد و در حال حاضر نیز بانک مرکزی نظارت دقیقی بر این بانک اعمال می کند.

▪️در مورد دیگر، یکی از مدیران تشکیلات ۷ میلیارد تومان اختلاس کرده بود که با هماهنگی دستگاه های نظارتی، این فرد دستگیر شد و پول به بیت المال بازگشت.

▪️ بازگشت هتل سفیدکنار در بندرانزلی به بنیاد شهید  از دیگر اقدامات صورت گرفته در تحقیق و تفحص است. این ملک بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته است.

▪️ علاوه بر این، املاکی را با تبانی و کلاهبرداری تصاحب کرده بودند مانند ساختمان مرکزی بانک دی و اموال در اختیار شرکتهای ساختمانی کوثر که بسیاری از آنها برگشته است.

  ▪️تبانی در خرید و فروش آهن آلات قراضه و اسقاطی توسط مسئولان مربوط به شرکت‌های شخصی در بخش های اقتصادی بنیاد شهید وجود داشت.  هر کیلو گرم آهن را ۳۲۵ تومان خریداری کرده بودند و در عوض کیلویی ۸۵۰ تومان به بانک دی فروخته بودند؛ علاوه بر این ۲۸۰ میلیارد تومان از بیت المال را با یک قرارداد جعلی و سوری غارت کرده بودند که این بخش نیز تعیین تکلیف شد. بانک دی ۸ هزار میلیارد تومان بدون ضمانت و با تبانی وام داده است.

▪️ بانک دی ۸ هزار میلیارد تومان بدون ضمانت و با تبانی وام داده است که در حال حاضر تمام پرونده های تسهیلات در این بانک متوقف شده و در دست بررسی در دادگاه است؛ از این ۸ هزار میلیارد تومان در حال حاضر ۱۸۰۰ میلیارد تومان مشکوک الوصول است که آن را نیز در دست پیگیری داریم.

▪️دست سلطان شکر از معاملات در شرکت های اقتصادی بنیاد قطع شد و وضعیت او را تعیین تکلیف کردیم که در شرکت سبحان کارهای عجیبی انجام داده بود.

 ▪️وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده بود این شخص مرده است، گفت: چنین خبری صحت ندارد و او زنده است اما نمی دانیم کجاست.

 ▪️افراد متخلف در شرکت‌هایی مانند تهران الکترونیک به دادگاه معرفی شده اند، کلیه پرونده‌ها و قراردادها ضابطه‌مند شده و یا اگر مشکلی داشته است، متخلفان به دادگاه معرفی شده‌اند.

▪️  صدها میلیارد تومان از وام های بانک دی مشکوک الوصول بوده است، با فشار هیئت تحقیق و تفحص بسیاری از این وام ها که ضمانت هم نداشتند و اعتبارسنجی نشده بودند، به بانک بازگشته است.

▪️ در مورد دیگری از تخلفات، شرکت توسعه دیدار ایرانیان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان ارزش مالی و ملکی دارد اما در سال ۹۳ ضرر اعلام کرده بود و در سال ۹۴ نیز اعلام کرده بود که تنها ۲۰ میلیارد تومان سود داشته است! در صورتی که اگر این میزان ارزش مالی و ملکی آن باشد، باید سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان سود بانکی داشته باشد.

  ▪️در رابطه با این پرونده ۵۰ تا ۷۰ نفر شبکه فساد را تشکیل می‌دهند که تعدادی دستگیر شده اند و همه آنها تعیین تکلیف خواهند شد.

 ▪️ خجسته درباره اینکه تاکنون از این ۷۰ نفر چه تعداد دستگیر شده اند؟ تصریح کرد: نمی توانم عددی اعلام کنم، اما تعدادی دستگیر شده اند و مابقی نیز در روزهای آینده دستگیر می شوند و خبرهای خوبی می شنوید.  این افراد در همه دوره ها بوده اند و در این دولت نیز فقط جابجا شده‌اند.

▪️  در حال حاضر در یکی از بانکها ۵۰ هزار میلیارد تومان بلاتکلیف است که باید تکلیف آن روشن شود.

▪️ انصاف قضیه این است که مسعود زریبافان (رییس وقت بنیاد شهید) هیچ مورد خاصی نداشته و مدیران میانی و اقتصادی مورد داشته اند؛ البته انتقاد ما این است که اگر ایشان مدیریت قوی و کارآمدی اعمال می کرد و نظارت می شد، این مفاسد اتفاق نمی افتاد.

اینستاگرام
جناب آقــای خجسته باسلام انصاف قضیه این است که اینهمه پول دریک نهادی که امام راحل آنراافضل نهادهانامیدنداختلاس،دردی،تبانی شده که یکی ارگزخانوادهای تحت حمایتش ماهستیم که درطول سه سال گذشته ازدولت تدبیروامیدبالغ برسی مکاتبه باآن نهادوریاست عالیش داشتیم ولی یک جواب ندادکه شمادردتان چیست جناب آقای خجسته من نمیخواهم الفاظی که شایسته مقام محترم شهدانیست رادراین صفحه بگذارم ولی اگربشماعرض کنم که یک دخترشهیدبرای تامین زندگیش چکارمیکنداگریک درصدغیرت انقلابی داشته باشیدباهمه هجومتان بجان بنیادوحل معضلات خواهیدافتادولی چه حیف وصدبدکه نه من قادرم دراین صفحه حقایق رابنگارم ونه شمااطلاعاتتان ازوضعیتهادرست است،لذاهمینقدربشماعرض میکنم که فردادرمحضرخداوندسبحان گریبان همه اتان راخواهندگرفت شهدای ولایت،این درسهاهم چندین سال است مرورمیشودونتیجه ای هم نداشته برای خانواده شهدا،،،
سلام.جناب خجسته ازتلاش شماممنونیم.سوال اینجاست که مدتی اعلام میشودکه دربنیادشهیدتخلف شده است ولی ازریزمطالب چیزی اعلام نمیشود.چرااسامی اینهامحرمانه است واعلام نمیشود؟اگرشفاف سازی شود اینهمه ذهینیت پاک میگرددوماتاحال فقط دراین خصوص شعارشنیدیم وحرف.بااختلاس گران ودزدان بایدبه شدت برخوردشودوملاحظه ای درکارنباشد.اگربخواهندتسهیلات به مابدهندهزاران محنت وسرکوب به مامیزنندباکلی فشارومشکلات ولی اینهمه خلاف صورت گرفته ومتاسفانه هنوزشفاف وروشن نیست.!!!امیدواریم دست تمامی دزدان واختلاس گران ازاین کشوراسلامی قطع شودانشاءالله.باتشکرازفاش نیوز.
این افرادفاسد،،،روی شاهپورغلامرضاواشرف پهلوی راسفیدکردند!!!ننگتان باد...!پس این دادگاه انقلاب چکارمیکند؟!زورتون فقط به آفتابه دزدهامیرسه،،،که بدون شک ازروی احتیاج ونیازآفتابه دزدی میکنن!!!یاجانبازی میره هزینه داروبگیره،هزینه هاشونمیدن ویانصفه نیمه،باتحقیر!!!سیاست های کلی نظام بایدتغییرکندوبااین افرادقاطعانه برخوردکند،همه این افرادمفسدفی الارض اند،،،البته اگه دیگرمسئولین همدست این دزدان سر گردنه نبستند!و...............................................
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود:

سپس ثبت نام دانشجویان دکتری از اول ترم سال تحصیلی جدید آغاز و به تمام دانشجویان روزانه دانشگاه های سراسری ماهانه ۷۰۰ هزارتومان پرداخت می شود.
...

ولی به بچه های جبهه و جنگ

رزمندگان جانبازان 5 %

که ایران را

و اسلام را

از جنگ و نابودی نجات دادند .

و امنیت و ثروت را برایشان به ارمغان آوردند :

یک ریال هم نمی دند .

و حقوق و معیشت نمی دهند .

و در فقر رهایشان کردند .

تا راستی و پاکدستی و عدالت را از جامعه دور کنند .

تا فرهنگ ایثار و شهادت را تعطیل کنند .

و فرهنگ حقوق نجومی و اختلاس را صاحب شوند .

و می خورند .

و ما چه غریبیم؟!
سلام
خسته نباشی مجلس عزیز دمت گرم.
به ملت معرفی شان کنید.
چی به ایثارگران می رسد. آیا حق بحقدار می رسد؟
بإسلام ، جناب اقاي خجسته اينهمه اختلاس در بنياد شهيد روي داده است پس چرا تابحال سكوت شده است نهادي كه بايد به خانواده هاي محترم شهداء و جانبازان رسيدگي كند و مشكلات رو حل كند در اين مدت ١٠ سال هر وقت به بنيادشهيد مراجعه ميكنيم مسؤولين شهرستانها ميگويند بودجه نداريم و اين اختلاس ها ضربه مهلكي به خانواده هاي ايثارگران زده است لاأقل اين حق ايثارگران است كه بدانند با عوامل اين اختلاس ها برخورد قانوني ميشود و همه شان به مجازات خواهند رسيد . اين أعضائ تحقيق و تفحص چرا گزارش خود را در مجلس قبل آرائه نكرد تا با اختلاس كنندگان برخورد شود.
درصد دهی به جانبازان ورزمندگان عجب حکایت تلخی دارد اولین بار که به کمسیون رفتم ومن ویک جانباز دیگر برای اینکه ریا نشود عصا وماسک وغیره را دراوردیم تا ریا نشود خجالت میکشیدیم بگوییم کجایمان ترکش خورده وکدام بیمارستان بستری بوده ایم ودر چند عملیات بوده ایم حتی پزشک کمسیون که از دوستان صمیمی من بود گفت برای شما هر چقدر بزنم کم است گفتم ما برای غنیمت جنگی نیامده ایم امده ایم که بیمه ای داشته باشیم تا محتاج غیر نشویم حالا بعد از انهمه سال همان پزشک به طعنه میگوید دیدید جواب زحمات شما را چه خوب دادند اری بعد چندین سال از گذشت جنگ تازه میگویند مگر شما جبهه بوده ای .اخر مگر انزمان ما میدانستیم قرار است ملاک همه چیز حتی انسانیت هم مقدار درصد باشد چرا اگر درصدت پایین باشد در بنیاد تحویلت نمیگیرند درصدت که پایین باشد براحتی مسئول پذیرش بنیاد میگوید برو از خانواده شهدا وجانبازان 70 درصد خجالت بکش انهم برای مراجعه بخاطر کاری کوچک .جانبازان درصد بالا وخانواده شهدا تاج سر ماهستند ولی این دومقوله ربطش به هم چیست چرا ما که در یک سنگر بوده ایم ووسالها در کنار هم حالا عده ای از ما مورد غضب واقع شده ایم در همه دنیا مجروحین جنگشان عزت واحترام دارند وخدمات اجتماعی ودرمانی بهینه دریافت میکنند اما در کشور اسلامی ما که داعیه پاسداشت حرمت انسان را دارد ووادعای مسلمانی دارد به جانباز 70 درصد ویلچر و تشک بدهندوهزار امضا وتعهد بگیرند چرا جانبازی باید همسرش در مترو دستفروششی کند تا مخارج شیمی درمانیش را تامین کند وجانباز دیگربگوید از موقعی که گرفتار فقزر شدید شده دین هم از در دیگر خانه اش خارج شده ویا جانبازان مشکل دار شیمیایی را روانه این مطب وان مطب میکنند تا هر دارو را فوق تخصص یامتخصصش بنویسد وساعتها باید در صف پزشک وداروخانه بمانند من در عجبم طرف با فیش 700 میلیونی هیچ تعهدی نمیدهد ویا خاوری نامی با تظاهر وریاکاری 3000 میلیارد از کشور خارج ودر انجا تجارت راه انداخته وماهانه 100 میلیون دلار درامد دارد انوقت تمام زور دولت ومجلس وقوه قضاییه متوجه جانبازان است وهر روز به بهانه ای از خدمات انها میکاهند ما در سنی نیستیم که این همه فشار را تحمل کنیم وقت زیادی هم نداریم از ما گذشت با ایندگان چنین نکنید!!؟ احرازمان نمیکنید با انکه سپاه وارتش تایید میکنند میگویید با دقت همه مجروحان را درکمسیون میبینیم خدا شاهد است در کمسیون اخر بعد از 10 سال حتی به مدارک ما نگاه نکردند اقای عباسپور من راست میگویم پزشکانتان فقط برای خالی نبودن عریضه چند علامت میزنند مدرک دارم ومستند ازچند جانباز که حتی پزشکان شما نگاه نکردند از ترویج فرهنگ ایثار وشهادت میگویید وانوقت جانبازفقیر وفرزند شهید بیکار وهمسر شهیدی که درد بدر در راهروهای بنیاد دنبال هزینه درمان فرزندش درمانده شده را در تنگنای معیشت گذاشته اید تا ابروی چندین ساله شان را به حراج بگذارند این چه رسمی است خدایا این قوم ناسپاس مسئول در درگاهت چه جوابی خواهند داشت
مجموع اختلاسهای انجام شده در بنیاد شهید مساوی است با رفع بیکاری جامعه ایثارگری و پرداخت حق هر جانباز به مبلغ 300000000میلیون تومان و احداث دهها کارخانه در نقاط مختلف کشور.
بقیه ایثارگران یعنی ایثارگر نیستند خوشم میاد اشتهای صافی دارید برادران جانباز (طنز)
سلام ، کافیست چنین جوانمردانی در عرصه نظارت و قانون نویسی کشور حاضر باشند که تحت هیچ شرایطی از حق و حقوق مردم نگذرند. با عرض تشکر و خداقوت به محضر نماینده شریف همدان در مجلس شورای اسلامی و سایر همکاران دلسوز ایشان امیدواریم ریشه فساد اداری در کشور خشکانده شود.
میدانیم ثروت هنگفتی در سرزمین زر خیز ایران وجود دارد اما باندهای ثروت و قدرت ضمن نفوذ در ارگانهای حساس کشور ثروت مردم را غارت میکنند و مردم را به استضعاف کشیدند. آنها فقط دزد و غارتگر بیت المال مسلمین نیستند بلکه علت فروپاشی بسیاری از خانواده ها و گسترش فساد و جرم و گناهان کبیره بدلیل وجود چنین افراد خبیث و شیطان صفت در ارگانهای حکومت است.
زنده باشید دلاوران تمام مردم از مبارزان با فساد اداری همچون حافظان دین و میهن و ناموس نهایت حمایت را دارند.
به امید موفقیت و پیروزی خون بر شمشیر
یعنی چی ۵۰ هزار میلیارد تومان در یکی از بانکها بلاتکلیف مانده!
خب معلومه باید چیکارش کنید این که دیگه سردرگمی نداره ۵۰۰ هزار جانباز داریم از دم نفری ۱۰۰ میلیون تومان بدهید سر راست درست میشود نکنه اینم آقایون مسول که ۴ دهه مدام گفتند رضا شاه بی سواد بود مدیریت نداشت نوکر انگلیس بود و..... و خودشون رو از صحابه انقلاب میدونستند میخوان بکشن بالا!
از ما گفتن بود و شوخی هم نکردم اگه این کار رو نکنید در آینده نزدیک صدها برابر اونم خرج کنید دیگه کاری از دستتون بر نمیاد برای نجات.....! امیدوارم مسولان همچون دست دزدشون مغز تیزی هم داشته باشن سریع بگیرن حرفمو....
برادربزرگوار.جانبازدلاور.اگر100میلیون به مابدهندآنوقت خودشان چکارکنند؟؟؟ ماهاتادم مرگ نخواهیم دید.خیرشان به مانخواهدرسید.مارهاشدیم به امان خداوبس. نیازی به ماندارندبرادر...
اقا سه ساله دنبال وام مسکن بنیاد شهید یم میگن بودجه نیست درصورتی که سالیانه باید به 100هزارنفروام بدن مگرچند تا ایثارگرداریم **مملکتی که به بنیاد شهیدش هم رحم نکردند واویلا ........خوش به حال شهدا که رفتند واین روزها را ندیدند اکثرشهدا ازمال دنیا فقط چند دست لباس داشتند ........
سلام مدیریت محتر م فاش نیوز چرا در گیلان برای جانبازان سهم پرداخت نشد اقای انصاری فرمودن برای همه جانبازان سهم شرکت ایت ایثار پرداخت کردید ولی مدیریت تیم خانوادگی بود ه سهم برای خودشان کم بود
با عرض سلام و خسته نباشید.تمام این معضلات بخاطر چند مورد است که خدمت شما عرض میکنم‌مجلس قانون مینویسد و شورای محترم نگهبان تایید میکند اما از سال ۹۲ اجرا نمی شود چون نه نظارت میکند و نه قوانین ضمانت اجرا دارد و نه بخاطر عدم اجرا جرم انگاری نشده و با افراد خاتی برخورد نمیشود.
دومین اشکال این است که جانباز یک وام ۱۰ میلیونی در بانک دی با التماس نمیدهند اما خیلی ها وام میگیرند کلان اما پیگیری نمیشود‌.چون جایی ثبت نمیشود.کسی از کسی توضیحی نمی خواهد و سیستم نظارتی بر حسب اعتماد بنا شده نه قانون و برنامه های محدود کننده‌.
یعنی ورودی و خروجی پول ها مشخص نیست‌.یعنی مخارج مشخص نیست‌.هزینه ها مشخص نیست‌.در صورتی که بانک مرکزی می بایست بانکی را که با اسناد جعلی شروع به کار میکند و عضو شتاب است را بدون مجوز عضو شتاب نکند. چون عنوان بانک است حتما باید تابع قوانین بانک مرکزی باشد‌.
مسئله بعدی این است که افراد انتخاب شده چون سر رشته ای از کارهایی که به آنها محول شده ندارند نمی توانند زیر مجموعه های خود را کنترل و نظارت کنند.مسعله بعدی دستگاه های نظارتی همان صنف باید برای زیر مجموعه هایشان قوانینی تعریف کنند که اولا بر آنها نظارت داشته باشند. دوما طبق سند و مدارک و سیستم شفاف وام دهند نه صرف اعتماد. و استعلام شود.
مسئله بعدی این است که افرادی را که تخصصشان در همان زمینه است و مرتبط با بخش هایی از بنیاد هست را استخدام کنند. مثلا صندوق ها را به رشته های بانک داری و بخش های حقوقی را به حقوق دانان .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi