شناسه خبر : 48858
شنبه 06 شهريور 1395 , 15:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیا بنیاد متقبل هزینه تحصیل دانشجویان می‌شود؟

س - سلام برارواح طیبه شهدا، من فرزندشهید و جان بازهستم سال۶۴محروح شدم وتا۸۴هیچگونه اقدامی برای جان بازی نکردم ۸۴تکمیل پرونده کردم ۲سال بعدش ۱۵%جان بازشدم سال بعدش بادستوردکترکفاش رفتم کمسیون حالت اشتغال کمسیون تأئیدنمودکه ازکارافتاده ام وبجای حقوق بمن مستمری دادندومستمری هم نامش عوض شد،شدکمک معیشت صادقانه مااصلامعیشت نداریم که اینهامیخواهندکمکش بکنندلطفاراهنمائی بفرمائیدداستان ماچه میشودچکاربایدبکنیم ازاین وضع فقرنجات داده شویم من حتی هدیه ازدواج هم ازبنیادنگرفتم یعنی مراجعه ای نداشتم بااین وضعیت ادامه زندگی مشکل است راهنمائیم کنیدممنونم
ج – چنانچه رای از کارافتادگی کلی کمیسیون پزشکی را دارید بنیاد موظف است شما را مشمول قانون حالت اشتغال کرده و حقوق حالت اشتغال به شما پرداخت کند،‌در غیر اینصورت می توانید موضوع را از طریق کمیسیون ماده 16 و دیوان عدالت اداری پیگیری کنید تا احقاق حق شود.
برای دریافت هدیه ازدواج و تسهیلات بانکی ازدواج باید مراجعه و مطالبه کنید . این حق قانونی شماست که در قانون به تصویب رسیده است .

 

 

س - سلام، مصوبه مربوط معافیت سربازی چی شد؟ فرزند جانباز 20 درصد هستم .
درمورد معافیت های سربازی که شرط 25 درصد جانبازی به 10 یا 30 ماه جبهه به 12 کاهش یافته، این ماده را شما به سوال کنندگان میگویید که از لایحه احکام دایمی حذف شده، درصورتی که چنین نیست.
این بند جزو ماده الحاقی 5 بود که به ذیل ماده 36 منتقل شده است.

ج – بله مطلب شما درست است . آنچه که در جلسه 27 تیرماه در مجلس نهایی شد حذف همه اصلاحات ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی بود تا آنجا که برخی نمایندگان  از مخالفت شورای نگهبان نسبت به معافیت های سربازی در لایحه دائمی شدن احکام برنامه  خبر دادند که بعدا" تکذیب شد. اما آنچه که در جلسه 30 تیرماه مجلس مجددا"‌به تصویب رسده است فقط شامل بخشی از اصلاحات مد نظر قبلی است و اغلب آن حذف شده است . در اصلاحیه اخیر متن زیر آمده است که منتظر نظر نهایی شورای نگهبان است :
صدر بند 3 ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به آن الحاق می‌شود:
3-  بیست و چهار ماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، 25 درصد (25%) جانبازی به 10 درصد جانبازی، 30 ماه سابقه حضور در جبهه به دوازده‌ماه سابقه حضور در جبهه

تبصره- فرزند شهید مشابه جانباز پنجاه درصد (50%) محسوب می‌شود.

 

 

س – سلام  آیا بنیاد متقبل هزینه ی تحصیل دانشجویان دانشگاه های سراسری که به سایر دانشگاه ها مهمان می شوند است ?
ج – برابر آیین نامه اجرایی ماده 66 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ،موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی، پیام نور، شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی شهریه بگیر ایرانی مستقر در داخل کشور مورد تأیید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،‌ جزء دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مشمول معافیت شهریه هستند. اگر ترم مهمان در دانشگاههای مذکور باشد بدیهی است از پرداخت شهریه معاف خواهید بود ولی چنانچه هزینه دیگری غیر از شهریه پیش بینی شده باشد ،‌این هزینه در موضوع معافیت شهریه نمی گنجد.

 

 

س - با سلام و دعای خیر, احتراما اینجانب محمود لک فرزند محمد متولد 1340 صادره خرمشهر به شماره شناسنامه 503 سرباز گردان 392 پادگان گروه 11 توپخانه مراغه سال 1361 اعزام و در سال 1362 جانباز شدم, از ناحیه ی پای چپ و دست چپ قطع انگشت آخر, ساعد و بازو و کتف چپ در منطقه ی چغا عمان نفت شهر  و با 15% جانبازی میباشم.در حال حاضر 55 سال دارم و با حقوق بازنشستگی ناچیز, خودم و همسرم و با چهار فرزند, که دوتا از آنها ازدواج کردند, و با دو فرزندم در حال حاضر که یکی از آنها دبیرستانی است با هزینه ی بالا و یک پسرم بیکار. تا کنون هر موقع به بنیاد شهید مراجعه میکنم میگویند به شما هیچی تعلق نمیگیرد. تمام پرونده‌های جانبازی موجود است, برادر عزیز آیا ترکش منه سرباز با غیره فرق میکند؟ ممنون.
ج – این پاسخ که چیزی به شما تعلق نمی گیرد ،‌غیر قانونی است . البته اگر در سوال خود لطف کنید بگویید به دنبال چه خدمات و تسهیلاتی هستید و از بیان کلی خودداری کنید پاسخ مناسبتری دریافت خواهید کرد. مثلا وام مسکن به شما تعلق می گیرد.یا اینکه نگفته اید از طرف کدام دستگاه بازنشسته شده اید تا مشخص شود امتیازات ایثارگری در حکم شما عمل شده است یا خیر .

 

 

س - سلام، جانباز 50 درصد هستم آخرین کمیسیون تعیین درصد سال 73 بود که بابت قطع پا از روی زانو بود ولی مدارک بالینی ترکش به سر، و صورت سانحه ناشنوایی گوش را در پرونده نداشتم با توجه به مدارک جدید می توانم در خواست کمیسیون پزشکی بدهم پرونده ام در اهواز و خودم ساکن کرج هستم تاثیری در درصد خواهد داشت؟
ج – بله در قانون تجدید نظر در کمیسیون درصد جانبازان پیش بینی شده به ویژه برای تشدید عوارض و صورت سانحه های جدید .

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi