شناسه خبر : 48865
یکشنبه 07 شهريور 1395 , 08:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سربازی از دیار ترکمن

دیروز ششم شهریورماه سالروز شهادت شهید «حاجی محمد سقر» از شهدای ترکمن استان گلستان است. لذا در سطور زیر زندگینامه پربارش را مرور می‌کنیم:

شهید حاجی محمد سقر در دوازدهمین روز شهریورماه سال 1338 در روستای سقریلقی از توابع شهرستان آق قلا به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد و سپس آماده انجام خدمت سربازی شد.

وی در دوران تحصیل مجبور بود برای تحصیل بین روستا و شهر آق‌قلا رفت و آمد کند و اوقات فراغت روزانه و هفتگی خود را با کار و تلاش در زمین زراعی سپری کند و در امر تامین معاش خانواده یاری رسان باشد.

وقتی که به سن سربازی رسید به ژاندارمری شهر گرگان مراجعه کرد و پس از پذیرش جهت آموزش به تیپ 30 گرگان اعزام و مراحل آموزش خدمت سربازی را در آنجا سپری کرد و به مدت دوازده ماه در میادین نبرد حضور فعال داشت تا اینکه بر اثر اصابت گلوله صدامیان در منطقه عملیاتی اندیمشک در تاریخ ششم شهریورماه سال 1360 به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در روستای زادگاهش به خاک سپرده شد.
 
منبع: دفاع پرس

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi