شناسه خبر : 48874
یکشنبه 07 شهريور 1395 , 09:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برایم ناکام نگویید زیرا به بهترین کام خود رسیدم

شهید فرامرز دویران فرزند سلمان در 20 دی ماه 1339 در ایستی‌گل زنجان متولد و در تاریخ 12 مهرماه 1363 به شهادت رسید.

متن وصیت‌نامه شهید فرامرز دویران به شرح زیر است:

بنام خدا و به نام او که همه چیزم از اوست، به نام او که زندگیم در جهت اوست به نام او که زنده به اویم به نام او که از اویم. زندگیم به خاطر اوست، مرادم اوست، امیدم اوست، جانم است. معبودم اوست. مقصودم اوست. احساس مى‌کنم با قلبم با ذره ذره وجودم احساس مى‌کنم بیانش نتوانم کرد.

خدایا! مى‌دانم آنچه تو مى‌خواهى مى‌کنى، مرا در آن راهى قرار بده که مصلحت تو است.

خدایا! تو جانم دادى و جانم را خواهى گرفت مرا در آن صراطى گذار که هیچگاه در لحظه جان دادن حسرت نخورم.

اما چند جمله‌اى به عنوان وصیت بر روى کاغذ مى‌آورم، چشمانم را باز بگذارید تا کوردلان بدانند که کورکورانه به این راه نرفتم و دستانم را بیرون بگذارید تا راحت طلبان و دنیا پرستان ببینند که چیزى با خود به آن دنیا نمى‌برم و مشتانم را گره کنید تا کافران بدانند، نمى‌گذاریم تا حتى یک لحظه ساکت بنشینند حتى لحظه‌اى آرامش به خود ببینند برایم ناکام نگویید زیرا به بهترین کام خود رسیدم.

سخنى چند با مادرم، شما را خیلى دوست دارم لکن خدا و اسلام را بیش از شما دوست دارم.

مادر مهربانم!

شما بسیار برایم زحمت کشیده‌اید من تو را رنج بسیار داده‌ام اگر من شهید گشتم مصرانه از شما مى‌خواهم برایم گریه نکنید و جامه سیاه بر تن نکنید و درب خانه‌مان را چراغان کنید چون که مى‌دانید وقتى که تولد (امام زمان) مى‌رسد همیشه با برادران جلوى مسجد را چراغانى مى‌کردیم و حال دوست دارم که در شهید شدن من چنین باشد.

مادر مهربانم! خدا اجر جزیل و صبر جمیل به تو عطا فرماید.

از فراق من ناراحت نباش شاد باش که شما نیز فرزندى را در راه اسلام و قرآن قربانى داده‌اید. برادرانم از شما تقاضا دارم، نگذارید مادرم بیشتر در فکر من باشد آن را دلدارى دهید.

اسلام پس از گذشت سال‌ها بار دیگر جان دوباره گرفته است قلب اسلام ولایت فقیه است ولایت فقیه را باید سالم نگه داشت تا اسلام جانش سلامت باشد بعضى موقع فکر مى‌کنم، اگر اطاعت از امام نبود کدام قدرت مى‌توانست مرا وادار کند که به جبهه سفر کنم اما ولایت فقیه این چنین قدرت دارد که این چنین ما را به راه انبیاء هدایت کرده است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi