شناسه خبر : 48890
یکشنبه 07 شهريور 1395 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هیچگاه تهمت نمی زد

منصور کوچک محسنی  در رابطه با ویژگی‌های اخلاقی سردار شهید حاج داود کریمی می‌گوید: بی‌عدالتی به خودشان را با صبر و بردباری تحمل می‌کردند ولی ظلم به مردم و جامعه را نمی‌پذیرفتند و در کنار آن، راه سکوت را نادرست می‌دانستند. این شهید اگر از کسی آزرده بود، باعث نمی‌شد در سخن و عمل نسبت به او تندی کند و اخلاق اسلامی را زیر پا بگذارد. اگر ظلمی هم به ایشان می‌شد،دهان باز نمی‌کرد تا با تهمت، غیبت و ناسزاگویی سخن بگوید.

دوستی و دشمنی او با انسان‌ها، برای خدا بود. هیچ زمانی برای خود، خانواده‌اش و منافعش، دوستی و دشمنی با فردی را مهیا نمی‌کرد. یکی از خصوصیات بارز آن شهید این بود که حریم خود را مشخص کرده بود. همه دوستان و آشنایانش آگاه بودند که تا کجا و با کدام سخن و روش می‌توانند با آن شهید بزرگوار قدمی بردارند و حرکت کنند. همگان به آن شهید احترام می‌گذاشتند. آن احترام نه از ترس بود و نه به خاطر مصلحت. احترام به حاج داود به خاطر اخلاق و تقوایش بود.

حاج داود خود را خادم مردم می‌دانست و آن صفت در وجودش نبود که کسانی را خادم خود بدانند. همگان از او  آسوده خاطر بودند. جز صداقت، خیر و نیکی چیز دیگری از اعمال آن شهید دیده نمی‌شد. حاج داود اهل تفاخر نبود و قناعت و دوری از تجمل پرستی، راه و روش زندگی ایشان بود.

با درآمد اندک، صدقه و انفاق را در هیچ شرایطی ترک نمی‌کردند. قانع و شکرگذار خداوند در تمام فراز و نشیب‌های زندگی بود و شاید آرامشی که ایشان در سال‌های آخر زندگی داشتند، اثرات فرهنگ قناعت و رعایت حلال و حرام بود. هیچ زمانی وقت خود را برای فزون‌طلبی، مقام، ثروت اندوزی و سبقت گرفتن از دیگران تلف کرد. حاج داود کریمی قانع بود و به همین دلیل محتاج خلق نشد.

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi