شناسه خبر : 48895
یکشنبه 07 شهريور 1395 , 10:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«تندیس درد» برای تفحص‌گران شهیدان

 شعبان مرتضی‌زاده‌ نوری گفت: در کتابی به نام «تندیس درد» به فعالان عرصه تفحص شهیدان دوران دفاع مقدس پرداخته‌ام.
 
نویسنده کتاب «مهریه هستی» درباره شیوه پرداختش به این موضوع توضیح داد: داستان این کتاب زندگی جانبازی را روایت می‌کند که از ناحیه چشم راست و پای چپ دچار جراحت شده است. وی که زندگی دوران کودکی‌اش در فقر سپری شده بود، با آغاز جنگ تحمیلی، از مسئولان گروه 7 نفره تفحص در خرمشهر می‌شود.
 
وی ادامه داد: من برای نوشتن این کتاب سه سال زمان گذاشتم. «تندیس درد» در قالب رمان نوشته شده است. 50 درصد مطالب این کتاب حقیقت و 50 درصد دیگر، زاده تخیل است. من در گفت‌وگو‌هایی که با فعالان عرصه تفحص شهیدان داشتم، توانستم حقایقی را درباره این موضوع دریابم. به این ترتیب ایده نگارش این کتاب در ذهنم شکل گرفت.

نویسنده «روایت‌های ماندگار» درباره دشواری‌های پرداختن به فعالان عرصه تفحص توضیح داد: به دلیل این که افراد این حوزه در برابر ارایه اطلاعات خام مقاومت می‌کنند، کار در این حوزه مشکل است. از سوی دیگر خط قرمز‌هایی وجود دارد که نمی‌توان هر مساله‌‌ای را در کتاب مطرح کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به این موانع، «تندیس درد» خوانده شود تا مردم جامعه در جریان مشکلات کار تفحص شهیدان و فعالان این حوزه قرار گیرند. / ایبنا

به گفته مرتضی‌زاده‌نوری، کتاب «تندیس درد» را انتشارات نجوای قلم با شمارگان یکهزار نسخه، قطع رقعی، 236 صفحه و به بهای 175‌هزار ریال روانه بازار نشر کرده است. 

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi