شناسه خبر : 48902
یکشنبه 07 شهريور 1395 , 12:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

"شهید زمانی" محرومان را دستگیری می‌کرد

آمنه عبدالله زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس با تاکید بر اینکه اغلب خصلت‌های شهدا شبیه به هم بوده است، اخلاق و ولایت‌مداری را از ویژگی‌های شهید جعفر زمانی عنوان‌کرد و اظهارداشت: این شهید خصوصیات و ویژگی‌های شاخصی همچون، صداقت، انسانیت، تواضع و فروتنی و دستگیری از فقرا و نیازمندان را سرلوحه کار خویش قرار داده بود.
 
وی با اشاره به اینکه شهید زمانی همیشه ساده پوش و بی پیرایه بود، بیان‌داشت: شهید زمانی معتقد بود که انسان باید برای پاکی نفس خود از غرور و خودپسندی دوری کند و ساده زیستی را سرلوحه کار خود قرار دهد.
 
همسر شهید شاخص کارمندی استان هرمزگان برخورداری از روحیه دستگیری از محرومان و درماندگان را از دیگر صفات بارز این شهید ذکر کرد و گفت: وی همیشه در فکر افراد بی بضاعت بود و در حد توان خود سعی می‌کرد از نیازمندان حمایت و دستگیری کند.
 
عبدالله زاده با اشاره به فضیلت و جایگاه شهدا در نزد مردم گفت: شهدا همانند دیگر انسان‌ها رفتار می‌کردند اما تنها لطفی که خداوند به آنان کرده این بود که زمان تصمیم‌گیری و در انتخاب مسیر، عنایت حضرت حق سبب شد خوب تصمیم بگیرند و آخرت را به دنیا ترجیح دهند.
 
وی با اشاره به اینکه شهدا خصوصیات اخلاقی، دینی، مذهبی و اجتماعی مشترک دارند، تاکید کرد: آرمان‌های شهدا و ارزش‌های تاثیرگذار در رفتار و کردار این عزیزان باید به نسل امروز انتقال یابد و نسل جوان این را بدانند که هر کس باید از خود شروع کند و با دور نگه‌داشتن نفس خود از هر گونه پلیدی، اهداف و وصایای شهدا را در اولویت برنامه‌های خود در زندگی روزمره قرار دهند.
 
وی با اشاره به انتظارات خانواده‌های شهدا از مسئولان  به سخنی از امام راحل پیرامون مقام شامخ شهدا اشاره کرد و گفت: به فرموده امام خمینی(ره)، شهادت هنر مردان خداست و مسئولان باید با توجه به این امر مهم، تمام تلاش خود را برای ادای دین به شهدا و پاسداشت خون آنان به کار گیرند.
 
همسر شهید زمانی همچنین به نقش جوانان و نوجوانان در پاسداشت خون سرخ شهدا تصریح‌کرد: شهیدان با وجود آرزوهای زیاد خود، شرایط آن زمان را درک کرده و ایستادگی و جنگیدن در برابر دشمن را بر دیگر اهداف خود ترجیح دادند.
 
عبدالله زاده در خصوص نحوه عزیمت همسرش به میدان جبهه و جنگ بیان‌کرد:  همسرم کارمند اداره‌کل شیلات هرمزگان بود، 2  بار بحث رفتن به جبهه و میدان جنگ را پیش کشید اما به دلیل وابستگی شدید به وی و شرایط آن زمان مانع رفتن وی شدم، کاملا در جریان بودم که شهید زمانی قصد رفتن به جبهه را دارد، تا اینکه برای بار سوم که تصمیم گرفته بود به جبهه برود در بهمن ماه سال 1361 من و بچه‌ها را به روستای جغین از توابع شهرستان رودان منتقل کرد و پس از آن مطلع شدیم که وی به جبهه رفته، خودش نیز از جبهه تماس گرفت و ما را کاملا در جریان گذاشت.
 
وی ادامه داد: مدت زمان زیادی طول نکشید که خبر شهادت وی به ما رسید، پیکر شهید زمانی به مدت 18 روز زیر آتش خمپاره دشمن بود و در نهایت پیکر وی را برای تشییع و خاکسپاری به شهر بندرعباس منتقل کردند.
 
همسر شهید زمانی گفت: زمان شهادت همسرم، دخترانم خدیجه و خاطره، به ترتیب سه و دو ساله بودند و بچه‌ای نیز در راه داشتم که نامش را حسن گذاشتم، در حال حاضر هر سه فرزندم ازدواج کرده‌اند.
 
وی در خصوص نحوه آشنایی با شهید زمانی گفت: در سال 1354 اولین بار با شهید در مراسم تعزیه آشنا شدم و مهربانی و ساده پوشی و روحیه معنوی وی سبب شد تا این آشنایی منجر به ازدواج ما شود و 5 سال ازبهترین سال‌های  عمرم را با این شهید بزرگوار سپری کردم.
 
عبدالله زاده با بیان اینکه شهید زمانی انس و الفت خاصی با قرآن کریم داشت، گفت: هر روز صبح با صدای قرآن خواندن وی از خواب بیدار می‌شدیم.
 
همسر شهید زمانی ابراز داشت: لحظه‌ای که خبر شهادت همسرم را به من دادند ابتدا خیلی ناراحت شدم و نمی‌توانستم با این قضیه کنار بیایم و فراوان گریه و زاری می‌کردم، وی در وصیتنامه اش از مادر، خواهر و همسرش خواسته بود که "برای شهادت من گریه نکنید" و من نیز سعی کردم با تأسی از صبر و شکیبایی حضرت زینب(س) و عمل به وصیت وی صبور باشم.
 
عبدالله زاده تصریح‌کرد: شهید زمانی به محض شنیدن خبر شهادت دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر خیلی ناراحت شد و مدام این جمله را تکرار می‌کرد که "من انتقام خون این دو شهید را می‌گیرم".
 
وی بیان کرد: پس از شهادت همسرم، تمام تلاش و همت خود را به کار بستم تا فرزندان دو و سه ساله‌ام، نبود پدر را احساس نکنند و سعی کردم همزمان نقش مادری و پدری را برای فرزندانم ایفا کنم و لطف حضرت حق شامل حالم شد و کمکم کرد تا در راستای تربیت دینی فرزندانم که از خواسته‌های به حق شهید زمانی بود جامه عمل بپوشانم و با وجود مشکلات و تنگناهای مالی که داشتم سعی کردم فرزندانم را در امر تحصیل حمایت و پشتیبانی کنم.
 
همسر شهید زمانی در پایان با اشاره فیش‌های حقوق‌ نجومی برخی مدیران و با بیان اینکه دریافت کنندگان این حقوق‌ها با دست‌درازی به بیت‌المال، به انقلاب اسلامی و خون شهدا خیانت کرده‌اند، گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری، حقوق‌های نجومی حق تضعیف شده مردم است و باید به بیت المال برگردانده شود.
 
به گزارش تسنیم، شهید جعفر  زمانی در 23 بهمن ماه 1335 در بندرعباس به دنیا آمد و در سال 1361 توسط یگان بسیج بندرعباس به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.
منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi