شناسه خبر : 48910
یکشنبه 07 شهريور 1395 , 12:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتتاح آسایشگاه جانبازان نخاعی خوزستان

همزمان با هفته دولت فاز اول آسایشگاه و مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی استان خوزستان افتتاح می گردد .

همزمان با هفته دولت فاز اول آسایشگاه و مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی استان خوزستان افتتاح می گردد .

امروز هفتم شهریور جانباز نخاعی « مهندس سیروس عاقلی » مسئول مرکز توانبخشی و آسایشگاه جانبازان استان خوزستان در حالی که آخرین نقل و انتقالات وسایل آسایشگاه جانبازان را با همکارانش بررسی میکرد ، در بیان مبسوطی درباره بهره برداری از فاز اول این پروژه توضیحاتی بیان نمودند . ایشان اذعان داشتند  : « از سال 88 گروه پیگیری جانبازان نخاعی استان خوزستان موفق شدند از طریق رایزنی های متعدد ، موافقتهای اولیه را برای احداث یک مرکز اختصاصی جانبازان نخاعی استان بدست آوردند . در این راستا قرار شد ساختمان قدیمی سازمان جهاد کشاورزی را به جانبازان واگذار کنند . لازم به ذکر است  سازمان جهاد کشاورزی و همه زیر مجموعه هایش به گلستان انتقال پیدا کردند.

قسمت اصلی کار صورت گرفت . اما این ساختمان بسیار قدیمی بود . به همین دلیل نیاز به تعمیرات زیاد و مقاوم سازی و مناسب سازی ویژه برای جانبازان عزیز داشت . از طرفی اینجانب در طی این سالها به این نتیجه رسیده بودم که باید در کنار آسایشگاه یک مرکز درمانی مناسب و در شأن جانبازان نخاعی هم در نظر گرفته شود . انجام این اقدامات نیاز به تأمین منابع مالی داشت . طرح مد نظر ما به صورت سه واحد مجزا در کنار هم بود . ساختمان شماره یک را به محل آسایشگاه یا هتلینگ عزیزان جانباز اختصاص دادیم . ساختمان شماره دو را با توجه به ضرورتهایی که تشخیص دادم برای راه اندازی یک کلینیک تخصصی در نظر گرفتیم . به هر حال ما جانبازان با مشکلاتی از جمله خشکی مفاصل ، زخم بستر ، پوکی استخوان و موارد دیگر رو به رو هستیم که انتقال عزیزان به مراکز درمانی و مطب پزشکان تخصصی در سطح شهر خیلی به دشواری صورت می گیرد .

  به بار نشستن این ایده باعث رفع دغدغه های ما برای این مورد مهم و قابل تأمل بود . از این طریق می توانیم به سهولت این خدمات را ارائه بدهیم . ساختمان سوم هم یک سوله بود که برای نمازخانه پرسنل سازمان جهاد کشاورزی استفاده می شد . ما 60 درصد این قسمت را برای همایش ها و اجتماعات فرهنگی در نظر گرفتیم و بقیه آن را به یک سالن ورزشی اختصاص دادیم تا عزیزان جانباز از وسایل این محل استفاده کنند . این طرح بزرگ بدلیل مشکل مالی به صورت معلق مانده بود . تا اینکه از سال 93 پروژه با تحولات چشمگیری روبه رو شد .

در طی این سالها علاوه بر همت و عزم عزیزان هیئت پیگیری امور جانبازان نخاعی ، افراد دیگری نیز برای تحقق این طرح مساعدتهای زیادی انجام دادند . با انتصاب جناب آقای فرجیان پور مدیر کل بنیاد شهید و امور جانبازان استان روند کار بهبود بیشتری پیدا کرد . از طرفی جا دارد از توجه و حمایتهای استانداران وقت مخصوصا جناب آقای دکتر شریعتی و جناب آقای دکتر مقتدایی تشکر و قدردانی کنیم .

بهر حال با تلاش هایی که صورت گرفت به زودی شاهد افتتاح فاز اول این پروژه که به نام امام راحل « ره» مزین است ، در هفته دولت هستیم . فاز دوم آن نیز که همانا مرکز درمانی است ، به زودی با تکمیل و خرید وسایل مورد نیاز بخش پزشکی به بهره برداری می رسد . باشد که خدمات و تلاش های ما مورد رضایت و قبول حضرت حق واقع شود و همچنین خدماتی مناسب و در شأن عزیزان جانباز نخاعی ارائه بدهیم .»

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
هرچند خوزستان باید از اوایل جنگ دارای چنین مراکزی باشد ضمن درمان عمر جوانان مصدوم مدیریت شود اما همت مهندس نخاعی قابل تقدیر امید نخاعیهای درانزوا بتوانند با استفاده از این مراکز از محل حادثه خویش و شهدا دیدار کنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi