شناسه خبر : 48929
دوشنبه 08 شهريور 1395 , 09:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیکاری هزارو ۲۰۰ نفر ازفرزندان شهدا وجانبازان کردستان

محمد سلیمانی امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج به بیان خدمات و اقدامات انجام شده در این بنیاد در طول سه سال اخیر پرداخت و گفت: در این مدت با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی استان ۳۸ هزار و ۴۵۰ مورد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس انجام شده است.

وی  عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار تکمیل و رد سه فاز ورزشی، فرهنگی و توانبخشی، رستوران و هتلینگ سال گذشته در سفر هیئت دولت به استان افتتاح شد.

سلیمانی بیان کرد: از ۴۷۰ زوج جوان در سه سال گذشته حمایت مادی و معنوی در راستای تحکیم مبانی خانواده و ارائه مشاور قبل و بعد از ازدواج ارائه شده است.

وی اظهارداشت: در حوزه اشتغال و کارآفرینی دربازه زمانی مذکور ۶۸۸ نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در دستگاه های اجرایی استان استخدام شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اضافه کرد: هزار و ۳۴۲  فقره وام اشتغالزایی و کارآفرینی به خانواده شهدا و ایثارگران استان در این مدت اعطا شده است.

سلیمانی یکی از نیازهای ضروری فرزندان شهدا و جانبازان را اشتغال خواند و بیان کرد: در مجموع تاکنون هزار و ۲۰۹ نفر در بانک اطلاعاتی بنیاد به عنوان بیکار ثبت نام کردند که بالغ بر ۷۰۰ نفر از آنها دارای مدرک دانشگاهی هستند.

وی ادامه داد: برای توانمندسازی ایثارگران و کارورزی فرزندان شاهد و جانباز در استان برنامه هایی برای امسال تدارک دیده شده است.

وی افزود: در راستای تامین مسکن جامعه ایثارگری استان حدود ۵ هزار فقره وام به بنیاد استان تخصیص دادند که در میان واجدین شرایط توزیع شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به وجود ۳ هزار گلزار شهدا در استان، گفت: در این تعداد گلزارشهدا، ۵ هزار و ۲۳۱ شهید والامقام دفن شدند.

سلیمانی عنوان کرد: تاکنون ۸۵ درصد از گلزارهای شهدا در استان ساماندهی شدند که از این لحاظ وضعیت استان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه ۶۲۰ گلزار شهدا در سه سال اخیر دراستان ساماندهی شدند، اظهارداشت: ۴۵۰ گلزار شهدا در استان هنوز ساماندهی نشدند و برای ساماندهی آنها نیاز به یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون اعتبار داریم.

منبع: شهید خبر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi