شناسه خبر : 48951
دوشنبه 08 شهريور 1395 , 11:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زیارت در اسارت

ساعت ۶ یا ۷ صبح که یک دفعه چند عراقی به درب آسایشگاه آمدند و مرا صدا زدند،پرسیدم چه شده؟چه کاری دارید؟ گفتند: برو حمام ، لباس هایت را عوض کن، می خواهیم ببریمت کربلا… خیلی تعجب کردم،لباس هایم را عوض کردم و رفتیم، ۳ نفر بودیم من و صادق پیشداد و علی سلطانی. از عراقی ها پرسیدم چه شده می خواهید ما را به کربلا ببرید؟ گفتند: شنیده ایم گفته ای عراقی ها حرم امام حسین را شبیه زمین فوتبال کردند،می خواهیم ببریمت ببینی…. گفتم : حرف دیگری هم زده ام، گفته ام که حرم حضرت علی را هم شبیه زمین والیبال کردید،پس آنجا هم مرا ببرید.

فقط ۲ نفر محافظ داشتیم،تا به حال اینطور در خیابان های عراق نچرخیده بودیم اصلا باورم نمی شد،همیشه آرزوی همچین روزی را داشتم،ما اولین گروهی بودیم که به زیارت می بردند و برای تبلیغات بود اما برای من فقط زیارت مهم بود… وقتی به حرم امام حسین رسیدیم ناخودآگاه قفل کردم،هر چی می خواستم به امامم بگویم را فراموش کردم،نمی دانستم آزادی اسرا را بخواهم یا شفای بیماران یا چیز دیگری…. باور نمی کردم ….من اسیر بودم یا زائر کربلا،من آنجا تجلی عشق و خون و ایثار را دیدیم…..

منبع: آزادگان ایران
اینستاگرام
باسلام و احترام خدمت همه دوستان مومن، همرزم و هم اردوگاهی
حقیر همان صادق پیشداد هستم که به اتفاق جناب امیر شریعتی (گوینده این خاطره) و آقای علی سلطانی، در اول آبان ماه ۱۳۶۴، زمانی که در استان الانبار عراق، اردوگاه رمادی ۳، بسر می بردیم، طبق آنچه را برادر شریعتی ذکر نمودند به کربلاء عازم شدم.
البته یک بار دیگر نیز سال ۱۳۶۹، زمانی که اسرای ایران و عراق با یکدیگر مبادله می شدند، این اتفاق رقم خورد، زیرا صدام حسین دستور داد تا همه اسیران را قبل از آزادی به کربلاء و نجف ببرند، چراکه کشور ایران هم، اسیران عرافی را پیش از مبادله به زیارت مشهد می برد.
از خداوند یکتا مسئلت می کنم، همه ما را به نور ایمان حقیقی و توحید و اخلاص هدایت نموده و سعادت دنیا و آخرت و حشر با قرآن کریم و رسولان الهی علیهم السلام نصیب مان گرداند.
سپاس

چه خوب، احست.
از این متن لذت بردم بخصوص دعای آخرش که نوشته است:
از خداوند یکتا مسئلت می کنم، همه ما را به نور ایمان حقیقی و توحید و اخلاص هدایت نموده و سعادت دنیا و آخرت و حشر با قرآن کریم و رسولان الهی علیهم السلام نصیب مان گرداند.
الهی آمین.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi