شناسه خبر : 48956
دوشنبه 08 شهريور 1395 , 14:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عوارض تغییرات جدید در آیین نامه تعیین درصد

محسن ناطق- کم شدن درصد ناشی از تغییرات ایجاد شده در آیین نامه تعیین درصد است. همانطور که عرض کردیم از دوران دولت اصلاحات فراخوان عمومی برای تعیین درصد مجدد جانبازان براساس سقف 70 درصد آغاز شد. همان اول معلوم بود کسر 30 درصد از جانبازان موجب حذف عده زیادی خواهد شد که همینطور شد و عده زیادی از جانبازان زیر 25 درصد قرار گرفتند و آن عده که در کمیسیون شرکت نکردند به طور اتوماتیک 30 درصد کسر شد.

 این روند ادامه داشته تا سال 89 پس از تصویب آیین نامه جدید تعیین درصد که در آن عوارض جانبی هریک از مجروحیت ها دارای درصد شده بود اما درصد مجروحیت ها نسبت به قبل تا نصف درصد کم کرده بود. طبق معمول آن قسمت که به نفع جانباز بود به علت بار مالی اجرا نشد اما آن قسمت که درصد را کم کرده بود اجرا شده است.

 بنابراین جانباز در سال 67 با دو عضو مجروحیت کلی دارای 50 درصد بود در سال 77 پس از کسر 30 درصد به 20 درصد تقلیل یافت. بسیاری از جانبازان با تحقیق در آیین نامه های تعیین درصد و جستجوی مدارک پزشکی پرونده جانبازی توانستند چند عضو مجروح که در پرونده داشتند اما تعیین درصد نشده بود با دوندگی به اعضای مجروح اضافه کنند و با زحمت زیاد بالای 25 درصد قرار گیرند.

 کم شدن درصد جانبازان علاوه بر کسر 30 درصد سقف درصد جانبازان در سال 77 اکنون به علت تغییرات در اعداد درصد آیین نامه تعیین درصد کمیسیون رخداده که مشمول ممنوعیت کاهش درصد نیست، لذا چنانچه جانبازی قبل از سال 89 تعیین درصد شده در حال حاضر کمیسیون پزشکی حداکثر نصف درصد را تایید خواهد کرد بنابراین مسئولان بنیاد توصیه می کنند اعتراض نشود، مگر مدرک جدید برای عضو مجروح جامانده ارائه گردد که آن هم قادر به جبران کسر نصف درصد موجود و افزایش درصد نسبت به سال 89 نخواهد بود.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام اینهای راکه گفتی درایران بوده چرامن نفهمیدم
سلام فاش نیوز

من نه جانبازم نه ایثارگر نه رزمنده یک کارمندهستم
جدای ازبارمالی که اصلآرقمی دربوجه بنیادنیست این موضوع توسط دستهای پنهان واسه بدبین کردن مردم به انقلاب هستش اونم افرادی که واسه این انقلاب خون دادن
سلام دوستان عزیز جانبازم . .اگر کسی در خصوص مطالب بالا چیزی را متوجه شدند بنده حقیر هم راهنمای کنند من که گیج شدم
یعنی محسن داره دروغ میگه شبمیایی جان ؟ دروغش چیه ؟
محسن لطفا خودت بگو ما به اطلاعات درست و موثق نیاز داریم .
با سلام...
این موارد بالا شاید برای او و کسانی که خودش می شناسد اتفاق افتاده و الا چنین چیزی صحت ندارد...
ولی در کل متاسفانه بعض پزشکان کمیسیون (بعنوان مثال پزشک ریه) سلیغه ای عمل می کنند...
اقای ناطق درست گفته اند این قوانین هر روز اوصاع را خراب تر میکند خصوصا ایین نامه های من دراوردی بنیاد ودستور به ماموران معذور !!(پزشکان کمسیون) برای کاهش درصد ولی این قوانین محصول کوته فکری وتنگ نظری بنیاد است وسکوت جانبازان درصد پایین در احقاق حق خود بنیاد را جری تر کرده و بودجه را بهانه کرده اند وتوسر جانباز ورزمنده میزنند انوقت گند فیشهای نجومی واختلاس بزرگ بنیاد وگفته نماینده مجلس اقای خجسته 50 هزار میلیارد پول بنیاد بلاتکلیف است انوقت از دارو وتجهیزات پزشکی وهزاران حق قانونی جانباز کم میگذارند وبه کسی هم جوابگو نیستند
با سلام. اقاى ناطق من سال شصت مجروح شدم. و همان سال شصت به كميسيون ارتش رفتم. و جانباز هفتادوپنج درصد شدم. و در همان سال شصت به كميسيون بنياد رفتم و جانباز شصت درصد شدم. و در سال شصت و نه اعلام كردند. كه همه جانبازان بايد مجدداً به كميسيون پزشكى بنياد براى تعيين درصد بروند. و انهاييكه درصدشان كلى بشود. ديگر احتياجى به اين نيست كه بعد از چند سال مجدداً به كميسيون بروند. و اين درصد هميشگى خواهد بود. مگر اينكه خودشان تمايل به اين كار داشته باشند. و در سال شصت و نه كه به درخواست بنياد مجدداً به كميسيون رفتم. همان شصت درصد را برايم زدند. و اصلاً انطور كه شما فرموديد. درصدم را كم نكردند؟ و اصلاً اينطور كه شما ميگوييد. كه چه جانبازانيكه به كميسيون رفتند. و چه جانبازانيكه به كميسيون تعين درصد نرفتند. سى درصد از درصد همه جانبازان كسر گرديده. اصلاً واقعيت ندارد. يا به عبارتى براى ما و دوستانيكه ميشناسم به هيچ عنوان چنين اتفاقيكه شما فرموديد نيفتاده ؟
قنبر جان . آقا قنبر کسی نگفت که آقای ناطق دروغ می گویند .لطفا کمی دقت فرمایید ....قنبرجان من حقیر متوجه عرایض ایشان نشدم .اشگال هم از حقیر است که مطلب را نگرفتم لذا تقاضا کردم از دوستان معزز که بنده با زبان ساده راهنمایی و شیر فهمم کنند ..
من که 15درصد دارم شدم15-؟
سلام ، حق دارید متوجه نشوید زیرا مسئولان بنیاد هم متوجه نشدند چه گندی ایجاد کردند. اگر بخواهیم بطور مبسوط اقدامات ناصواب بنیاد را در همکاری با هیات وزیران کمیسیون اجتماعی تشریح کنیم بایستی آقای مجتهد مثنوی هفتاد من تهیه کند. بطور کلی سیاست دولتهای مختلف نسبت به موضوع ایثار و شهادت متفاوت بوده و قدری موضوعات اقتصادی و قدری فساد اداری و قدری نفوذیها و قدری پارتی بازیها و قدری بوی پولهای نجومی مانع از اجرای دقیق قوانین و احقاق حقوق جانبازان شده است.
شایان ذکر است جانبازان قطع عضو قبل از تعیین درصد در دهه 70 را با درصد دایم قطعی شدند اما مشکلات مذکور برای جانبازانی اتفاق افتاده که دارای مجروحیت های فاقد قطع عضو بودند که درصد موقت یا یکساله تعیین شده بود. علی ایحال کسر 30 درصد بدلیل کاهش سقف درصد از 100 به 70 کاملا قابل درک است اما کاهش اعداد درصد در آیین نامه تعیین درصد کمیسیون که با کدهای رمزی در کامپیوتر ثبت میگردند فقط توسط مسئولان با سابقه بهداشت و درمان بنیاد و پزشکان کمیسیون قابل درک است.
علیهذا با عنایت به نابودی زندگی جانبازانی که در دهه 70 بویژه در دولت اصلاحات زیر 25 معرفی شدند چنانچه در موضوع مشخصی سوال وجود دارد با کمال میل در خدمتگذاری جانبازان عزیز و احتمالا مسئولان دلسوز بنیاد هستیم. یقین داریم همانطور که مسئولان وقت بنیاد توانستند با ترفندهای شیطانی درصد جانبازان زیادی را کم کنند در مقابل جانبازانی هستند که توانستند با بدل ترفندها درصدشان را احیا کنند. اصولا هر ایرانی که بنحوی در خط مقدم جبهه و در عملیات رزمی حضور داشته میبایست دارای شان و منزلتی فراتر از سایر ایرانیان قرار داشته باشد اما همیشه سیاستمداران سکولار تلاش کردند افراد فاقد دین و ایمان خودشان را جزو ایرانیان دارای شان و منزلت ایثارگری جا بزنند.
دوست ارتشی عزیز اجازه بدهید کمی در حد تجربه خودم توضیح بدهم تا متوجه بشوید اول اینکه بنیاد و ارتش و بهزیستی سه روش متفاوت برای تعیین درصد دارند که از یک وحدت رویه مشخص همچون اجرای حکم در سیستم قضایی پیروی نمیکنند در دادگاهها چند قاضی محترم باید در مورد یک جرم رأی مشابه صادر کنند که در اصطلاح حقوقی اگر چنین اتفاقی نیوفتاد دیوان عالی کشور رای وحدت رویه صادر و قضات را ملزم به رای مشابه میکند حالا چرا قوانین قوه قضاییه که خود قانونگذار میباشد به کمسیون های این سه نهاد تعمیم داده نشده است خدا میداند ولی مسولان بنیاد بر اساس روشهای آمریکایی درصد تعیین میکنند و ۷۰ درصد مبنای بالانرین درصد میباشد و خودمون رو با عناوینی همچون کسر ۳۰ درصد از ۱۰۰ درصد به اشتباه نیندازیم و در آخر اینکه بقول دوستان رویه مشخصی بر اساس نوع مجروحیت و مقدار درصد مشخص شده بر اساس فرمول خودشان هم وجود ندارد! بنده سال ۸۰ کمسون پزشکی درصدم را از ۵۵ به ۶۵ اضافه کرد و چند سال بعد دو ترکش دیگر در بدنم مشخص شد و باز همان درصد اعمال شد و بنظر میرسه بر اساس جدول تعیین درصد بنیاد شخص باید مجموع درصدی تقریبی نزدیک به دویست درصد بیاره تا به ۷۰ درصد برسه! ولی در کل باز دچار اشکالات کلی میباشد چون اگه قراره مثل سربازان آمریکایی درصد بشیم چرا خبری از دیگر تسهیلاتی که قانون آمریکا برای سربازان مجروح خود در نظر گرفته نیستیم مثل خرید هر نوع کالا به هر اندازه از سوی مجروحان با کارت مخصوص دولتی که ۴۰ درصد آنرا دولت آمریکا پرداخت میکند....
سلام.من در سال 66تایین درصد شدم که برام 60 درصد زدن ده درصد برای حدود 50عدد ترکش به کتف و16عددترکش به جمجمه 10درصدرو یکساله و 50درصد رو داعم ولی چون در سال 66 روستا بودم و یخ بندی بود نتونستم به کمیسون برسم 20 درصد کم کرده بودن بعد چند سال بخاطر گوشم 5درصد دادن.آخر سال 91رفتم کمیسون که بازهم 45.چون برای 50تا ترکش فقط3درصد دادن
آخه جوابشان قانع کننده نیست میگن تو 17درصد اعصاب روان داری اگه 3درصد به اون اضافه بشه اعصابت میشه 20درصد یا اگه 5درصدرو بدیم میشه 50که بنیاد بوجه حق نگهداری و یک خودرو رو نداره .با این جواب کی قانع میشه خودتون قضاوت کنید بازهم 25شهریور کمیسون دارم اگه دادن که هیچی وگر نه هیچی نمیخوام از کار افتاده کلی هستم
دوست عزیز درصدها با مضربی از ۵ تعیین میشود و اعداد رو گرو میکنند مثلا همان ۱۷ شما رو میکنن ۱۵ یا ۱۸ رو میکنن ۲۰ در هر صورت با توجه به ادعای بی طرقی از طرف اعضاء کمسیون پزشکی ولی باز بنظر میاد که اینقدرها هم بی طرف نیستند مخصوصا وظیفه مؤکد دارنده که درصدهای نزدیک به ۲۵ یا ۵۰ یا ۷۰ را به این ۳ عدد تبدیل نکنند و زیر این اعداد نگه دارند و واقعا چرا باید این سه رقم درصد با کم شدن ۵ درصد مثلا ۲۰ یا ۴۵ یا ۶۵ امکانات و رسیدگی معادل یک سوم داشته باشند و بعضا زیر ۲۵ درصد اصلا فراموش شود و این تضادها و عدم اصلاح آن نشان از بی مدیریتی و ناکارآمد بودن و بی دقتی برادران مجلسی ما دارد که بجای پرداختن به مشکلات کشور و مردم و ایثارگران بیشتر بفکر رانت ناشی از پستهای دولتی خود هستند و الا یه بچه ۵ ساله هم میدونه مسولان ما به اندازه یه مورچه هم تدبیر برای روزهای سرد زمستان هم ندارند!
سلام ، قانع شدی ؟ قانع نشدی ؟
آقای رحمانیان من با نظری که دادی موافقم آخه همون سری که درصد رو دادن طبق نظر پزشکان خود بنیاد تا 49/5رسوندن اونو طبق ضریب 50نکردن آمدن 4/5درصد کم کردن .این ضریبها رو بردم تهران نشون دادم .گفتن حالا برو انشااله کمیسون بعدی میدن .دیگه چکار کنم با این جوابها .امید بخدا ببینم این سری چی میشه.
سلام فاش نیوزمن ۲۴ماه درخط مقدم ودرعملیات کربلای۶درمنطقه سومارشرکت داشتم تمام نقطه منطقه سوماررامثل شهرخودم بلدم ازگیسکه تاارتفاعات سلمان کشته ارتفاع۴۰۲درسنواپا تپه سرخه شما بانقشه بیایدمن بدون نقشه تا بازی داراز قصرشیرین سوالات من این است پرونده مجروحیت ارتش تشکیل ندادن یابهگفته خودشان ازبین رفته من درسال ۶۵مجروح شدم سال۸۹پیگیریمردم پرونده تشکیل دادم ارتش فقط برای ترکش ۱۰درصددادن وبنیادشهید ۵درصدزدن من جانبازشناخته ولی برای موج گرفتگی وناشنوای که مدام توی گوشم صدای وزوز میکند وناراحتی اعصاب وروان بیشترمیکندایا سوال من ابنجااست ایامیتوانم درخواست یااعتراضی بکنم برای درصد موج گرفتگی وناشنوای تابحال هیچگونه درصد برای این دو دردم نزدن ازشما خواهشمندم اگرائین نامه یاماده یاتبصرهای وجودداردکه من طبق ان دنبال درخواست برومنتظرجواب پیامک شما هستم
سلام اقای ناطق من درسال ۱۳۸۹دنبال پرونده مجروحیت رفتم باخیلی رفت وامدازروستایهای شازند اراک بهزاهدان وخاش ولی فقط سازمان ایثارگران ارتش ۱۰/.درصد جانبازی دادن وبنیادشهید ۵درصددادفقط برای ترکش درصد دادن ولی مشکل اصلی من موج گرفتگی وناشنوای است که مدام توی گوشم صدای وزوز میکند وناراحتی اعصاب وروان انقدرمرااذیت میکند سوال من ازشما این است ایا ماده وتبصره است که مم اعتراضی بکنم برای موج گرفتگی وناشنوای کهدرصدبالابروداگرهست من مراراهنمای کنید ممنونم کجاباید مراجعه کنم منتظرجواب شما هستم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi