شناسه خبر : 49020
چهارشنبه 10 شهريور 1395 , 08:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وجه تمایز پیکر شهدا با اجساد بعثی

یکی ازموضوعات مهم در میدان تفحص تشخیص پیکرشهدا از اجساد بعثی است. تفاوتهای آشکاری وجود دارد که به برخی ازآنها اشاره می شود.

۱- کلاه: کلاه های بعثی ها ها کاملاً با کلاه ایرانی تفاوت دارد؛

۲- چفیه: برخی از شهدای ایرانی دارای شال گردن و عموماً دارای چفیه هستند در حالیکه در نظام بعثی از این البسه ها استفاده نشده است چفیه های ایرانی سفید رنگ با خطوط سیاه رنگ و یا سیاه با خطوط سفید رنگ هستند.

۳_ پیراهن ایرانی ها

الف) لباس فرم سپاه سبز رنگ و نازک میباشد و ممکن است که آرم سپاه نیز بر روی آن حک باشد.

ب) لباس بسیجی ها

ج) لباس های کره ای نیز حالت نخی نداشته و فاقد سردوشی و غیره هستند.

د) لباس برادران ارتش

هـ) لباس گرم بسیج و سپاه از نوع لباس های ورزشی گرمکن می باشند که بلوز و شلوار معمولاً با هم هستند.

ی) در زمستان نیروهای ایرانی از اورکت های معروف به کره ای استفاده می کردند.

پیراهن بعثی ها؛

الف) پیراهن عمومی آنان کاملاً ضخیم و سبز رنگ می باشند دارای سردوشی و نیز بغل بلوز دارای دکمه و جنس آنها معلوم است.

ب) رده های کماندویی بعثی دارای لباس لجنی با رنگ مشخص هستند.

ج) رانندگان تانک بعثی دارای لباسهای یک تیکه سبز رنگ به اصطلاح خلبانی می باشند.

د) بعثی ها دارای ژاکتی سبز رنگ و دارای سردوشی هستند که هنوز در ارتش فعلی آنها بکار می رفت.

۴- شلوار: نیروهای ایرانی هم ضمن اینکه با همدیگر تفاوت دارند با شلوراهای بعثی تمایزاتی دارند ، شلوار نیروهای بسیج از جنس بلوزهای خاکی دارای جیبهایی از بغل پا است جای کمربند و یا فانسقه هم به اندازه خاص خود است.

لباس نیروهای ارتش و ژاندارمری هم از نوع لباس های کره ای مانند بوده و برخی از آنها شلوراهای چینی قدیم به رنگ سبز بر تن دارند.

۵- فانسقه: فانسقه ایرانی چند نوع میباشد ، فانسقه پاسداری که سبز رنگ می‌باشد ، فانسقه خاکی رنگ که متعلق به نیروهای بسیجی و یا ارتش بوده قفل بندهای آنها ، همچنین تعداد سوراخ های تنظیم با فانسقه های عراقی تفاوت دارد اما فانسقه بعثی ها خاکی رنگ با جنس مرغوب و قفل بندهای خاص خود هستند.

۶-پوتین: پوتین ایرانی و بعثی از نظر شکل ظاهری تفاوت دارد ضمن اینکه در زیر پوتین های بعثی نوشته هایی مانند (صنع فی العراق)  (رقم) و علامتی بصورت مثلث که با حرف (ج) که به معنی جیش (نیروهای مردمی عراق را جیش الشعبی گویند) است.

اما پوتین های ایرانی چند نوع میباشدیک نوع زیر آنها با حروف لاتین کلمه (تاف) نوشته شده و یا کلماتی مانند (پیروزی  وین) درج شده است، اکثر نیروهای بسیجی و پاسدار برای سهولت از زیپ های بغل پوتین استفاده و یا از پوتین هایی باساق پارچه ای استفاده می کردند.

 

۷- بعضی از نیروهای ایرانی حتی پرسنل ارتش و ژاندارمری در دوران دفاع مقدس از کفش های کتانی استفاده کرده که در عرف نظامی عراق از این نوع کفش ها استفاده نشده است.

منبع: مشرق
اینستاگرام
یه چیزی رو یادتون رفت بگید که قد نیروهای ایرانی کوتاهتر بوده و اسکلت بدست آمده ظریف و همه سر به سجده در خاک شهید شده بودند یادشان گرامی باد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi