شناسه خبر : 49063
پنجشنبه 11 شهريور 1395 , 09:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه استان قزوین:

کنگره شهید چگینی برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین از برگزاری کنگره شهید قدرت‌الله چگینی شهید شاخص بسیج فرهنگیان کشور در قزوین خبر داد.

محمد اسماعیل طاهرخانی، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در نشست خبری که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با اشاره به اهمیت و منزلت معلمان شهید، اظهار داشت: معلمی شغل انبیاست و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند فضیلت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با بیان اینکه در سطح کشور چهار هزار شهید فرهنگی داریم، تصریح کرد: استان قزوین 58 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه استان عنوان کرد: شهید قدرت‌الله چگینی شهید شاخص فرهنگی کشور از استان قزوین انتخاب شده است؛ بر همین اساس برای معرفی این شهید برنامه‌های متعددی در نظر داریم.

طاهرخانی در ادامه افزود: شهید قدرت‌الله چگینی 30 دی ماه سال 1326 در قزوین متولد شد و در 12 شهریور ماه سال 60 به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی با عنوان «شهادت تا ولادت» برای این شهید توسط سازمان بسیج فرهنگیان در نظر گرفته شده است، تشریح کرد: از جمله این برنامه‌ها برگزاری تئاتر خیابانی است؛ که از روز گذشته آغاز شده و تا 12 شهریور ماه ادامه دارد.

این مسئول افزود: تئاتر خیابانی در پنج نقطه استان شامل بوستان الغدیر، بوستان تمدن محمدیه، بوستان پنج هکتاری الوند، گلزار شهدای قزوین و بوستان لاله تاکستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های اجرایی این کنگره اعلام کرد: مسابقه کتابخوانی از کتاب معلم شهر در 2 سطح ویژه عموم مردم استان توسط نهاد کتابخانه‌ها و ویژه فرهنگیان برای 16 هزار فرهنگی استان توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه استان قزوین افزود: برگزاری مسابقه جشنواره ادبی با موضوع شعر و داستان در محورهای نقش فرهنگیان در دفاع مقدس، نقش فرهنگیان در تربیت نسل انقلابی و قدرت‌الله چگینی معلم شهید در سطح کشوری از دیگر برنامه‌های این گنگره است.

طاهرخانی یادآور شد: اختتامیه این جشنواره و مسابقه کتابخوانی دوم آذرماه تحت عنوان شب شعر و خاطر برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: با همکاری شهرداری، بلوار ورودی دانشگاه آزاد و ساختمان‌های آموزش و پرورش به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده است، همچنین سه ساختمان آموزش و پرورش به نام شهید قدرت‌الله چگینی، شهیده رقیه رضایی و شهید مصلایی نامگذاری می‌شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه استان با بیان اینکه کتاب «معلم شهر» کتاب زندگانی شهید قدرت‌الله چگینی است، اظهار داشت: این کتاب تمام زندگانی شهید را در بر نگرفته و باید تکمیل شود؛ لذا با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این کتاب به‌صورت تکمیلی به چاپ خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: همچنین مستند زندگی شهید قدرت‌الله چگینی با همکاری میراث فرهنگی به تصویر کشیده خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه استان با اشاره به برگزاری کنگره شهید چگینی، عنوان کرد: این کنگره 30 دی‌ماه سال جاری در سالروز ولادت این شهید با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین در این مراسم از سند هویت شهید قدرت‌الله چگینی که با همکاری ثبت احوال تهیه شده، رونمایی می‌شود.

طاهرخانی با بیان اینکه رویکرد سازمان بسیج فرهنگیان استان در بزرگداشت این شهید فقط برگزاری برنامه و همایش نیست، تاکید کرد: این سازمان سعی کرده است با زبان ادب و هنر، مفاهیم و فرهنگ شهید و شهادت را به جامعه مخاطب به‌ویژه فرهنگیان انتقال دهد و صدا و سیما، رسانه‌‎ها و شبکه‌های اجتماعی در این امر ما را همکاری و مساعدت کنند.

منبع: دفاع پرس
منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi