شناسه خبر : 49118
شنبه 13 شهريور 1395 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شناسایی 700 نخبه ایثارگر در استان اصفهان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: از بین ایثارگران استان اصفهان تاکنون 700 نفر بر اساس آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بنیاد به عنوان نخبه علمی و هنری شناسایی شده‌اند.

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: از بین ایثارگران استان اصفهان تاکنون 700 نفر بر اساس آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بنیاد به عنوان نخبه علمی و هنری شناسایی شده‌اند.

داریوش وکیلی در دومین گردهمایی نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان با دارا بودن بیش از 23500 شهید، 48500 جانباز و 3650 آزاده نزدیک به 10 درصد جامعه ایثارگری کشور را به خود اختصاص داده و همواره ایثار و شهادت مردم این دیار زبان‌زد‌ خاص و عام بوده است.

وی افزود: از بین ایثارگران استان اصفهان تا کنون 700 نفر براساس آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بنیاد به عنوان نخبه علمی و هنری شناسایی شده‌اند که 186 نفر از آن‌ها دارای دکترای تخصصی، 65 نفر عضو هیئت علمی، 298 نفر دارای مدارک کارشناسی ارشد، 36 نفر دکترای عمومی، 173 نفر مولف و نویسنده کتاب، 17 نفر علوم حوزوی و دینی و 70 نفر دارای مدرک کارشناسی و هنری هستند که در اکثر زمینه‌های مختلف علمی شامل رشته‌های پزشکی، علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی و هنری مشغول خدمت به جامعه اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: نخبگان شناسایی شده در اصفهان شامل 169 فرزند معظم شهدا، 125 جانباز 25 تا 70 درصد، 64 فرزند جانباز و 21 همسر جانباز هستند که بعضا در حال تدریس و یا در حال خدمت به عنوان مدیران ارشد و میانی هستند و این توانایی و ظرفیت را دارند که بتوانند در مدیریت امروز و فردای جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر انتظار دارد در مهم‌ترین وظیفه خود که همان توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه و انتقال آن به نسل‌های بعدی است آن را یاری و مساعدت کنند و با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در جهت دستیابی به اهداف و آرمان‌های بلند و کریمانه حضرت امام(ره) و عمل به فرامین مقام معظم رهبری با خدمت‌گزاران خود همراه و همگام شوند.

وکیلی اذعان داشت: این گردهمایی مقدمه‌ای است بر فعالیت‌های آتی که برای نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر برنامه‌ریزی و در حال اجراست که ایجاد تشکل‌های صنفی و گروه‌‌های تخصصی علمی با حضور ایثارگران، برگزاری دوره‌های پیشرفته مدیریت فردا و استفاده از توان فکری و علمی نخبگان در برنامه‌های بنیاد به ویژه در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است.

وی تصریح کرد: حمایت‌های مادی و معنوی بر اساس ضوابط و چارچوب‌های تدوین شده از بنیاد مرکز همکاری و تعامل با بنیاد ملی نخبگان در جهت معرفی ایثارگران واجد شرایط برگزاری همایش‌های تخصصی با موضوعات مرتبط و مبتلا‌به جانبازان و ایثارگران، دریافت مقاله‌های تخصصی و چاپ کتاب در این زمینه شناساندن و معرفی نخبگان شاهد و ایثارگر به مردم از طریق رسانه‌های گروهی از جمله اقداماتی است که با همکاری نخبگان عملی خواهد شد.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi