شناسه خبر : 49126
شنبه 13 شهريور 1395 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معافیت نوه های شهید؟!

س - من فرزند شهید هستم و دچار بیماری سرطان هستم می خواستم ببینم پسرم معاف نمیشه؟
ج - تا کنون قانونی  برای نوه های شهید در خصوص معافیت به تصویب نرسیده است لکن چنانچه تنها مراقب و  کفیل شما باشد می توانید از معافیت کفالت استفاده کنید.

 

 

س - سلام..اینجانب جانباز۳۰درصد کارمند رسمی دولت بودم که در سال ۸۱ خودم رابازخریدکردم .وبعدازان حالت اشغال بنیادشدم حالامن راماده۳۸ قبول نمیکنن  درضمن بسیجی بودم.لطفا راهنمایی کنید.
ج- با پیگیری شورای عالی جانبازان و جلساتی که به همین منظور در ستاد کل نیروهای مسلح با حضور بنیاد تشکیل شده است بزودی به این خودسریهای خلاف قانون پایان داده می شود.

 

 

س - سلام فرزندجانباز۷۰%هستم.کارمند رسمی دادگستری.فاصله شهر محل کارم تا شهر محل زندگیم رفت و برگشت روزانه۳۵۰کیلومتر است.ایا بخشنامه ای جهت استفاده فرزندان جانبان ۷۰%هست که برای انتقال از ان استفاده کنم؟ایا بخشنامه ای هست که به فرزندان جانبازان۷۰%فوق العاده ایثارکری تعلق بگیره وآیا بخشنامه ای هست که حقوق فرزندان جانبازان ۷۰%رو هم ماننند فرزندان شهدا معاف از بیمه و مالیات کنه ویک مقطع تحصیلی بالاتر حساب بشه؟
ج - برای هیچکدام از موارد فوق قانون یا بخشنامه ای برای فرزندان جانبازان ۷۰ درصد نداریم. لکن  جانباز ان ۷۰ درصد می توانند, شخص شاغلی را که می تواند فرزند خودش باشد را تا میزان پنجاه درصد از ساعت کاری در هفته  برای مراقبت از خود از کار معاف کند. با این امتیاز قانونی شما می توانید مقدمات انتقال خود به محل زندگی پدر را فراهم کنید.

 

 

س -سلام و وقت بخیر
بنده وکیل دادگستری هستم مقیم تهران . و پرونده جانبازی در استان سمنان شهر شاهرود و پنجاه درصد هستم . چندی قبل اقای  ...  مدیر بنیاد از شما تعریف کرد و بر ان شدم مطلبی را بعرض برسانم
اینکه مبنای بازنشستگی و پاداش ان برای جانبازان حالت اشتغال را از زمان تاریخ کمیسیونی که جانباز را از کار افتاده تشخیص داده محاسبه میکنند و نه از زمان جانبازی با هیچکدام از اصول حقوقی سازگار نیست . مثل خود من که قطع دست راست از بازو هستم و ۶۳ جانباز و چند سال بعد با کمیسیون حالت اشتغال از کار افتاده تشخیص شدم (فاصله مجروحیت تا چند سال بعد ان هیچ تغییری در وضعیت جسمی من نشده ) که واقفید اگر حقی هست ناظر به زمان مجروحیت است و کمیسیون جنبه کاشفیت دارد . لذا این قانون بسیار ناعادلانه و فاقد توجیه حقوقی است از,طرفی ظاهرا مصوب مجلس هم هست . اگر خودتان یا فرد مطلع دیگری هست که کمک کند میشود حرکتی را برای اصلاح ان از,طریق مجلس و توجیه نمایندگان انجام داد . من مدتهاست بر ای انجام اینکار فکرم مشغول است . نیازمند کمک فکری و مدیرتی و مشارکت افراد ذیصلاح دارم . میتوانید کمکی به این ایده بنمایید .....
ممنون

ج -  مطلبی که فرمودید مصوبه مجلس نیست. در مصوبه مجلس که با فریب نمایندگان توسط معاونت حقوقی وقت بنیاد انجام گرفت تاریخ پرداخت حقوق به منظور از بین بردن مطالبات جانبازان و آزادگان از تاریخ تشخیص کمیسیون پزشکی تعیین شد. موضوع تاریخ بازنشستگی و پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان در جلسات ستاد کل با حضور رده های نیروهای مسلح, بنیاد و جانبازان در حال پیگیری است. آیین نامه پیشنهادی جانبازان منطبق بر قانون به ستاد کل پیشنهاد شده و ستاد کل نیز آیین نامه ای تهیه کرده که قرار است در جلسات  آتی نهایی و ابلاغ شود.

 

 

س- سلام ،لطفٱمطالبی هم ازبچه های رزمنده بگید،چون هیچ کجاجواب گوی  خواسته هاشون نیستن،مثلٱایثارگران سپاه قم کلاابرازبی اطلاعی میکنه درباب هرسوال وخواسته ای.
حاجی جان بالاخره کارسندراهبردی به کجاکشید،پس چراکمک معیشت رزمندگان راکامل پرداخت نمیکننداز75درصددستمزدکارگری فقط450000تومان می پردازنددرضمن تکلیف بیمه چی شدکه هیچ کسی جوابگونیست.فعلاهم به ناچاربایدسکوت اختیارکنیم.
حاجی جان ماراازاین بلاتکلیفی دربیار،خداخیرت بده.

ج - بارها در مقالات همشهری به موضوع رزمندگان پرداختیم. اتفاقا" موضوع  سند راهبردی رزمندگان را در در چند شماره اخیرا" متذکر شدیم. هر سوالی هم رسیده پاسخ داده و می دهیم. در جلسات شورای عالی جانبازان با مسوولین یکی از محورهای پیگیری است ولی متاسفانه  رزمندگان دستگاه متولی ندارند و ستاد کل هم التفات جدی به آنان ندارد.

اینستاگرام
باعرض سلام .میشه قانون وماده .درمورداین که جانبازان۷۰/.درصد می توانند کارمند یا فرد شاغلی راکه می تواند فرزند خود جانبازهم باشد ازپنجاه ساعت کاری درهفته معاف کنند .رابرام درجواب بنویسید .واگر اینگو باشد ایا حق پرستاری جانباز باز داده می شود.یا خیر ممنونم
با سلام آیا نوهای شهید از امتیازات دانشگاه می توانند استفاده کنند
سلام به هیچ وجه قانونی برای استفاده نوه های شهدا از سهمیه دانشگاه وجود ندارد.موفق باشید.
سلام ببخشید من نوه شهید هستم. ایا معافیت شامل میشم؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi