شناسه خبر : 49137
شنبه 13 شهريور 1395 , 12:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

من دیگر سبک بال شدم

به یاد شهید "علی اصغر خنکدار"

شهید "علی اصغر خنکدار" سال 1341 در قائمشهر به دنیا آمد. در تاریخ 16دی1359 به مناطق جنگی جنوب رفت که  نخستین اعزام  با مجروحیت او همراه بود.

وی پس از گذراندن دوره ویژه جنگ های چریکی و اصول جنگ های ضد چریکی به فرماندهی گردان ویژه جنگل سپاه قائمشهر منصوب شد.

یکی از همرزمانش درباره ی شهادتش در جریان عملیات والفجر 8  می گوید: قبل از شهادت وداع سنگین او و برادرش در میان نخل های کنار اروند و برعکس تمام عملیات ها که هرگز این دو برادر باهم خدا حافظی نکرده بودند عجیب ترین وداعی بود که نشان ازآگاهی آنان شهادت داشت و برگه ای که دردستش بود و در آن نوشته شده بود: خدایا! من دیگر سبک بال شدم.

او چهره ای متفکرانه به خود گرفته بود. وقتی قایق ها به سمت فاو حرکت کردند، در میان تلاطم خروشان اروند، اصغر ناگهان ازجا برخاست و گفت: بچه ها! سوگند به خدا من کربلا را می بینم... آقا اباعبدالله را می بینم... بچه ها بلند شوید کربلا را ببینید.

از حرفهایش بهتمان زده بود. سخنانش که تمام شد، گلوله ای آمد و درست نشست روی پیشانی اش. آرام وسط قایق زانو زد. خشک مان زده بود. به صورتش خیره شدم، چون قرص ماه می درخشید و خون موهایش را خضاب کرده بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi