شناسه خبر : 49158
یکشنبه 14 شهريور 1395 , 09:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان البرز

سردار ابوالفضل اسلامی اظهار داشت: امروزه تمام ملت ایران به خوبی می‌دانند که استقلال، آزادی، آرامش و امنیت موجود در جامعه مرهون ایثار و فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس به ویژه شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز ما است.

وی افزود: به طور قطع اگر ایثار و فداکاری و ولایت‌مداری و از خودگذشتگی این بزرگواران نبود، امروز آرامش و امنیت در جامعه ما وجود نداشت و ایران نیز مانند دیگر کشورهای منطقه با آشوب و بلوا و جنگ و ترور روبه‌رو بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز تصریح کرد: خوشبختانه مردم ولایت‌مدار و با بصیرت ایران اسلامی قدردان تلاش‌ها و ایثار شهدا و ایثارگران و خانواده معظم آنها هستند، اما این قدردانی هرگز نافی مسؤولیت نسل امروز نیست.

اسلامی گفت: امروزه نسل اول انقلاب به خوبی با دوران دفاع مقدس و مبارزات قبل از انقلاب آشنا بوده و نسل جوان نیز از برکت هم‌صبحتی با جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برخوردار هستند و می‌توانند تصویر درستی از روزهای سخت دفاع مقدس داشته باشند.

وی بیان داشت: اما ما وظیفه داریم که فرهنگ ایثار و شهادت‌ را به نسل‌های بعدی منتقل کرده و به شکلی عمل کنیم که نسل‌های بعدی نیز با فرهنگ شهادت‌طلبی، از خودگذشتگی، ایثار و همچنین آرمان‌ها و اهداف شهدای بزرگ انقلاب اسلامی آشنا باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز افزود: این وظیفه بزرگی است که نسل امروز بر عهده دارد و به همین دلیل است که رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی تاکید می‌فرمایند که تلاش در جهت انتقال آرمان‌های شهدا و حفظ و حراست از دستاوردهای آنها، ارزشی برابر با شهادت دارد.

اسلامی با اشاره به حضور تاثیرگذار جوانان ولایت‌مدار استان البرز در دوران دفاع مقدس و شهدای والا مقام این استان گفت: یکی از نیازهای اصلی البرز احداث و بهره‌مندی از باغ موزه دفاع مقدس است، تا بتوانیم آثار، خاطرات، وصیت‌نامه‌ها و به طور کلی اهداف و آرمان‌های شهدا را به درستی حراست و به نسل بعدی منتقل کنیم.

وی اظهار داشت: برای این منظور طرح تاسیس باغ موزه دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت و زمینی در تپه نورالشهدا برای این طرح اختصاص یافت که زمین فوق به دلایل مختلف از جمله وجود دکل‌های برق فشار قوی قابلیت لازم برای احداث این موزه و استفاده از آن را نداشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز تصریح کرد: به همین دلیل درخواست برای اختصاص زمین دیگری داشتیم و خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های مربوطه مقرر شد که باغ موزه دفاع مقدس در پارک جهان‌نما احداث شود.

اسلامی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی دیگر دستگاه‌ها، استان البرز هر چه سریع‌تر بتواند از برکات وجود باغ موزه دفاع مقدس برخوردار شود.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi