شناسه خبر : 49217
دوشنبه 15 شهريور 1395 , 09:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ثبت خاطرات روحانی شهید در «رد پای دیرین»

کتاب «رد پای دیرین» نوشته ناصر ملائی که به زندگی و خاطرات شهید حجت‌الاسلام «نادر دیرین» می‌پردازد، توسط انتشارات «مجنون» منتشر شد.

فاش نیوز - کتاب «رد پای دیرین» نوشته ناصر ملائی که به زندگی و خاطرات شهید حجت‌الاسلام «نادر دیرین» می‌پردازد، توسط انتشارات «مجنون» منتشر شد.

برای نوشتن کتاب «رد پای دیرین» با همسر شهید و همرزمانش در استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی و غربی، شهرهای مشهد، خوی، ارومیه، اردبیل و تهران گفت‌وگو شده است. بخش قابل توجهی از این کتاب مربوط به خاطرات همسر شهید از زمان‌ آشنایی با «نادر دیرین» در نوجوانی تا ازدواج، نحوه زندگی در مشهد در زمانی که شهید دیرین طلبه بود، نحوه رفتار در خانواده و حضور در جبهه و در نهایت شهادت است.

در بخش خاطرات دوستان و همرزمان شهید، به نقش شهید دیرین در پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت در پایگاه بسیج مسجد یساول اردبیل، تشکیل انجمن اسلامی در مدرسه، تربیت جوانانی که امروزه بسیاری از آنها در کشور مسئولیت دارند و حضور در لبنان و فعالیت‌های تبلیغی در این کشور اشاره شده است.

بیشتر گفت‌وگوهای این کتاب به‌ویژه با همسر شهید دیرین توسط خانم «خدیجه سلمانی» انجام شده است.

«داود زاپاتا»، «پنجه در پنجه منافقان»، «همنشینی با آبگوشت»، «درسی به مدافعان لبنان»، «به رزمنده زن نمی‌دهم»، «کت و شلوار امانتی»، «دریغ از یک نامه»، «دفترچه گناه»، «بوی عملیات»، «قرعه شهادت»، «خلسه عارفانه»، «حساب بانکی»، «حنابندان خداحافظی»، «غریبه‌ای میان اشک‌ها»، «نشانی مزار» و «فقط شهید نشو» از جمله عناوین خاطرات منتشر شده در این کتاب 168 صفحه‌ای هستند.

این کتاب به سفارش بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل نوشته شده است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi