شناسه خبر : 49233
دوشنبه 15 شهريور 1395 , 10:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نذرهای یک شهید برای اعزام به جبهه

به یاد شهید "محمد رضا فرجادی کوشا"

شهید "محمد رضا فرجادی کوشا" تاریخ 20 خرداد 1347 پای به عرصه ی گیتی نهاد . در پی تربیت اسلامی در محیط خانواده به سوی مسجد روی آورد و نجوای دلنشین قرآن و فریاد پرصلابت تکبیرش هنوز در یاد و خاطره نمازگزاران مسجد المهدی

(عج) محله ی باغ خزانه تهران مانده است.

سرانجام در فروردین سال 1360 در سن 13سالگی به آرزوی خود دست یافت و به عضویت بسیج در آمد و در زمینه امور تبلیغات به فعالیت پرداخت و این مسئولیت را تا زمان شهادت بی وقفه ادامه داد.

 برای عزیمت به جبهه ها و پیوستن به جمع رزمندگان ، بارها از طریق مراکز مختلف اعزام اقدام کرد و هر بار به دلیل کمی سن با مخالفت مسئولین مواجه می شد ، او نیز مانند بسیاری از هم سن و سالهای خودش با دستکاری شناسنامه خود و افزودن 2 سال به سنش ، با گریه و خواهش توانست موافقت مسئولین اعزام را به دست آورد  و در بهمن سال 1361 به خیل عظیم رزمندگان  در جبهه های غرب کشور پیوست و در ارتفاعات قصر شیرین  در خطوط پدافندی به عنوان بی سیم چی به انجام تکلیف پرداخت.

شهید "فرجادی کوشا "برای رفتن به جبهه  نذر کرده بود که:

  1. دو روز روزه بگیرد.
  2. تعداد1010 بار صلوات بفرستد.
  3. پنج بار تسبیحات حضرت زهرا(س) را بگوید.
  4. مبلغ 100 ریال در راه خدا صدقه بدهد.
  5. به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری برود.
  6. مبلغ 50 ریالی برای کمک به هزینه های حرم، به داخل ضریح حضرت عبدالعظیم (ع)بیاندازد.

یکی از نزدیکان این شهید روایت می کند: وقتی ایشان برای مرخصی به تهران برگشته بود، در شبی که می خواست دوباره به جبهه برگردد، گفت : من می روم اما دیگر برنخواهم گشت. به او گفتم چرا محمد؟ تو باید برگردی. او در جواب به من گفت : من خواب دیده ام که شهید می شوم و تو نباید این راز را فاش کنی تا روزی که خبر شهادت من را می آورند و همین طورهم شد.

وقتی از سنگر بیرون آمد لبخندی به آفتاب زد و زیر لب صحبت می کرد و حرکت لب هایش قابل دیدن بود.  من به او نگاه می کردم و فکر می کردم که چه می گوید و با که صحبت می کند. او می گفت امروز چه روز طولانی ای است ، خورشید چقدر داغ و سوزان است. لحظاتی گذشت و من با شنیدن صدای انفجار به خود آمدم، گرد و غبار اطراف را فرا گرفت و جایی قابل دیدن نبود. متوجه نوای یا مهدی(عج) یا مهدی(عج) وی شدم.

شهید "کوشا" به تاریخ 27 اردیبهشت1362 ، در منطقه ی قصر شیرین به فیض عظمای شهادت نائل آمد و به جمع یاران شهیدش ملحق گشت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi