شناسه خبر : 49268
سه شنبه 16 شهريور 1395 , 09:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هیجان‌زدگی ارگان سیا از خبط 2 بانک ایرانی


ارگان رسمی سازمان سیا از خودتحریمی دو بانک ایرانی علیه سپاه‌پاسداران هیجان‌زده شد.
وبسایت رادیو فردا نوشت: به نظر می‌رسد رویدادی بسیار مهم در نظام بانکی ایران در حال وقوع است و می‌تواند پیامدهای کلانی را نه صرفا در ایران بلکه در سطح منطقه رقم بزند.
رادیو فردا افزود: این رویداد، اقدامی است از جنس «تحریم بانکی» آن هم علیه نهادی مهم همچون قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی. با این تفاوت که این تحریم بانکی نه از سوی بانک‌های خارجی بلکه از طرف «بانک‌های داخلی» اعمال شده است.
یادآور می‌شود در پی خبط یکی دو بانک در این زمینه، رئیس بانک مرکزی با انتشار نامه‌ای تصریح کرد «خارج نشدن نام برخی اشخاص و نهادهای ایرانی از فهرست تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، که به بهانه‌های واهی غیرهسته‌ای صورت گرفته است، کماکان از نظر جمهوری اسلامی ایران، غیرقانونی و ظالمانه بوده است. در داخل کشور، تمام بانک‌ها و موسسات مالی می‌توانند با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی، اعم از آنکه نام آنها در فهرست تحریم‌ها قرار داشته باشد یا خیر، روابط مالی و تجاری داشته باشند و هیچ نوع محدودیت ناشی از تحریم، در داخل کشور وجود ندارد و مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. از این رو هرگونه اقدام مبنی بر محدودیت یا قطع ارائه خدمات به اشخاص و نهادهای ایرانی به استناد تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا یا سایر کشورها و نهادهای بین‌المللی هیچ مبنایی در برجام و سایر تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران ندارد و بانک‌ها صرفا بر اساس قوانین جاری کشور می‌توانند طبق ضوابط بانکی و تجاری خود نسبت به ارائه خدمات بانکی به کلیه مشتریان اقدام کنند».

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi