شناسه خبر : 49280
سه شنبه 16 شهريور 1395 , 11:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتشار چهارمین جلد کتاب فار در قزوین

غلامرضا حقایق‌پور اظهار کرد: مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدای استان قزوین از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا مردم با خواندن آن‌ها می‌توانند با سیره شهدا آشنا شوند.

وی بیان کرد: در اختیار قرار دادن وصایای شهدای استان قزوین به قشرهای مختلف مردم، به ویژه نسل جوان که دوران دفاع مقدس را ندیده و درک نکردند، از جمله اقدامات ارزشی فرهنگی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مطرح کرد: آحاد جامعه با مطالعه وصایای شهدا بیشتر با سیره شهدا و اهداف و آرمان‌های آن‌ها در انقلاب اسلامی آشنا می‌شوند و همین منجر به بیمه شدن این انقلاب از گزند دشمنان می‌شود.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه استان قزوین 3 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، بیان کرد: یک و سوم این شهدا دارای وصیت‌نامه هستند که از سوی حسن شکیب‌زاده نویسنده دفاع مقدس گردآوری و تدوین شده است.

این مسؤول بیان کرد: در گردآوری وصایای شهدای استان قزوین، مطالبی که کاربرد اجتماعی، فرهنگی و عمومی بوده، مورد توجه قرار گرفته که تدوین وصیت‌نامه‌های شهدا به این شیوه و روش برای نخستین بار در سطح کشور بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه وصایای شهدای این استان در چهار جلد کتاب فار تدوین و تنظیم شده است، عنوان کرد: دو جلد این کتاب در سال گذشته و سومین جلد کتاب فوق نیز فروردین ماه سال جاری منتشر و رونمایی شده است.

حقایق‌پور ادامه داد: به مناسبت سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس، جلد کتاب فار حاوی 376 وصیت‌نامه شهید استان قزوین در سال جاری به عنوان یک کار فاخر فرهنگی منتشر و در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: جلد چهارم مجموعه‌ وصایای شهدای استان قزوین، در 640 صفحه با شمارگان 2 هزار نسخه توسط انتشارات حدیث امروز منتشر می‌شود.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi