شناسه خبر : 49289
سه شنبه 16 شهريور 1395 , 15:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آغاز به کار بخش خواهران مسابقات قرآن ایثارگران

مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران در «بخش خواهران» با شرکت 400 نفر از خواهران در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

فاش نیوز - مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران در «بخش خواهران» با شرکت 400 نفر از خواهران در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران سراسر کشور در بخش خواهران صبح روز سه شنبه 16 شهریور در مشهد مقدس و در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، عابدین عابدی مقدم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و جمعی از مدیران قرآنی استان حضور داشتند.

این مسابقات در بخش خواهران از 16 شهریور آغاز و تا 18 شهریور در قالب 4 رشته حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم در هتل فردوسی مشهد مقدس به کار خود ادامه می‌دهد.

گفتنی است در بخش خواهران این دوره از مسابقات قرآن کریم 400 نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران سراسر کشور شرکت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی در این مراسم اظهار داشت: بی شک برگزاری این قبیل مسابقات نیاز امروز جامعه اسلامی ما است و امروز خوشبختانه انس با قرآن در این جلسه نورانی به زیبایی مشاهده می‌شود.

وی افزود: شهدا و ایثارگران در مکتب قرآن پرورش یافتند و روحیه شهادت طلبی آنان که از آیات الهی قرآن نشات گرفته شده بود سبب شد که به عنوان یک ارزش قرآنی انقلاب اسلامی را به ثمر بنشاند.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ما در پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک قدم در راه قرآن برداشتیم و این حجم از موفقیت برای ملت ایران حاصل شد حال اگر به کل قرآن عمل می کردیم بی شک اتفاقات ارزشمندتر بیشتری برای این مرز و بوم رقم می‌خورد.

وی افزود: اگر والدین اندیشه قرآنی نداشته باشند و اگر جامعه نیز مبانی قرآنی را سر لوحه کار خود قرار ندهد خروجی‌های ارزشی این جامعه با رکود مواجه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران خوشبختانه اهتمام جدی در ترویج فرهنگ قرآنی توام با فرهنگ ایثار و شهادت در برگزاری این قبیل از مراسم‌ها دارد.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امروز سرمایه گذاری در حوزه قرآن بدون هیچ شرطی سود دارد، بر همین اساس شرکت کنندگان در این مسابقات قرآنی باید در سفر معنوی خود به مشهدالرضا(ع) از ظرفیت‌های این مسابقه و مضجع منور رضوی استفاده کنند تا با توسل به این امام همام عمل به قرآن و فهم و درک آن برای آنها به ارمغان آید.

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی ادامه داد: نفرات اول مسابقات قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران در 2 گروه آقایان و بانوان و در هر کدام از رشته های حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء قرآن و قرائت مستقیما در مسابقات قرآنی کشوری اوقاف حضور خواهند یافت.

وی با تأکید بر اهمیت فراگیری قرآن اظهار داشت: معیار انتخاب مسئولین برای حضرت امیرالمومنین(ع) میزان بهره مندی افراد از قرآن کریم بود. ائمه معصومین (ع) نیز اهتمام ویژه ای نسبت به قرائت و ختم قرآن داشتند و هر چند روز یک بار قرآن را ختم می کردند.

دبیر ستاد عالی مسابقات قرآن کشور با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت حفظ قرآن تصریح کرد: کسی که در زندگی خود و در احتیاجات خود نیازمند استناد به قرآن باشد به اهمیت حفظ قرآن پی می برد و آن را ضروری می داند.

وی در پایان از اهتمام بنیاد شهید و امور ایثارگران به امور قرآنی تقدیر کرد و سرمایه گذاری در امور قرآنی را سودمند دانست.

اینستاگرام
لابد اینجا هم خانواده رزمندگان راراه نداده اند رزمنده مظلوم محروم مغموم .....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi