شناسه خبر : 49319
چهارشنبه 17 شهريور 1395 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتشار کتاب وصیت‌نامه شهدای یزد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: به زودی نخستین کتاب حاوی وصیت‌نامه شهدا و جانبازان بالای 70 درصد استان چاپ و منتشر می‌شود.

"احمد ابراهیمی" در این مورد تصریح کرد: وصیت‌نامه تمامی شهدای استان توسط اداره تحقیقات و جمع‌آوری آثار شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران استان جمع‌آوری شده است که در صورت تامین اعتبار به زودی چاپ و منتشر خواهد شد.
 
وی با بیان این که کتاب جامع معرفی شهدای استان یزد در قالب 25 جلد تدوین و برای چاپ آماده شده است، عنوان کرد: کار مستندسازی وصیت‌نامه شهدای استان یزد از سال 1374 از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آغاز شد و با تکمیل و جمع‌آوری وصیت‌نامه شهدا، امسال مراحل تدوین این کتاب به پایان رسید.
 
مدیر کل بنیاد شهید استان، محتویات و بخش‌های قابل انتشار این کتاب را شامل مستنداتی از زندگی‌نامه، وصیت‌نامه شهدای استان، خاطرات و دست نوشته‌های شهیدان استان یزد در میدان‌های نبرد حق علیه باطل بر شمرد و اضافه کرد: تمام این اطلاعات با همکاری و همراهی خانواده‌های معزز شهدا به ویژه بستگان درجه یک آنها مانند پدر و مادر و برادر و خواهر و همسر شهدا، گردآوری و تدوین شده است.
 
ابراهیمی تعداد جلدهای این کتاب را 25 جلد عنوان و اظهار کرد: با توجه به تعداد شهدای استان و آثاری که از این عزیزان گرد‌آوری و تدوین شده است در مجموعه‌ای 25 جلدی چاپ و منتشر خواهد شد که برای هر جلد کتاب 400 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
 
وی با اشاره به نبود و کمبود اعتبار برای انجام چنین طرح بزرگی، خاطر نشان کرد: عجله‌ای برای انتشار تمام 25 جلد کتاب نداریم و به دلیل مشکلات بودجه‌ای و تامین اعتبارات لازم باید به تدریج این مجلد بزرگ را به چاپ برسانیم.
 
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با بیان این که اطلاعات شهدای استان به صورت الفبایی در این کتاب تدوین شده است، عنوان کرد: می‌توان با تامین اعتبار برای هر جلد و با توجه به شیوه تدوین بر اساس حروف الفبا برای انتشار کتاب اقدام کرد.
 
وی با اشاره به این که انتشار کتاب 25 جلدی وصیت‌نامه شهدای استان نقش مهمی در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا خواهد داشت، اظهار کرد: حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب این کتاب به عنوان منشور معنوی انقلاب‌، امام و شهدی استان افتخاری برای ما خواهد بود که بتوانیم نسل جوان را با شهدا بیش از پیش آشنا کنیم.
 
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در پایان نیز افزود: ما باید این مجموعه ارزشمند را به نسل  جدید معرفی و تلاش کنیم تا به بهترین شکل مورد بهره‌برداری برای توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف زندگی قرار گیرد.
 
 
خبرگزاری دانشجویان ایران - منطقه یزد
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi