شناسه خبر : 49327
چهارشنبه 17 شهريور 1395 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عطر افشانی مزار شهدای منا

علی منصور لکورج در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های گرامیداشت اولین سالگرد شهدای حادثه منا در اردبیل، اظهار داشت: با وجود اینکه کعبه و شهر مکه حرم امن الهی است اما در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که آل سعود در این حرم امن الهی دست به هر جنایت و اقدام فجیعی می‌زند که با بی‌کفایتی در مدیریت حج سال گذشته زمینه بروز حادثه تلخ و تاسف‌بار منا را فراهم کردند.

وی این حرمت‌شکنی آل سعود را در سرزمین امن الهی تاسف‌بار و نشان از بی‌تدبیری و بی‌کفایتی آنها اعلام کرد و یادآور شد: کشته شدن 5 هزار زائر حرم امن الهی که 465 نفر از آنها حجاج ایرانی بودند و در این بین 12 حاجی از استان اردبیل به دیدار معبودشان شتافتند؛ نشانی از این بی‌تدبیری‌های آل سعود است که همچنان امت اسلامی به خاطر این حادثه داغدار هستند.

مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل از تدارک برنامه‌های مختلف برای گرامیداشت اولین سالگرد شهدای حادثه منا در استان اردبیل خبر داد.

لکورج بیان کرد: در اولین سالگرد حادثه فجیع منا مسؤولان کشوری و استانی تصمیم گرفتند تا در تکریم خانواده‌های شهدا و پاسداشت عظمت و حرمت این شهدای مظلوم برنامه‌هایی را برگزار کنند تا امت اسلامی در مناسک حج امسال به این حقیقت واقف باشند که آل سعود نمی‌تواند مدیریت حج را بر عهده گرفته و در این زمینه اقداماتی را که در شان امت اسلامی است انجام دهد.

وی تصریح کرد: با حضور رئیس سازمان حج و زیارت، تجلیل از خانواده‌های شهدای منا در استان اردبیل برگزار شد و قرار است این هفته در نمازهای جمعه سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهداف این امر را مشخص کنند.

مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل ادامه داد: روز پنج‌شنبه 18 شهریور در بهشت فاطمه اردبیل آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا برگزار خواهد شد و امروز شاهد عزیمت خانواده‌های شهدای حادثه منا برای دیدار با مقام معظم رهبری خواهیم بود.

وی گفت: یادواره شهدای منا نیز شنبه 20 شهریورماه در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار خواهد شد تا با حضور عموم مردم یاد و خاطره شهدای مظلوم منا گرامی داشته شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل افزود: صدا و سیما نیز در قالب برنامه‌های مختلف ابعادی از حادثه منا را روایت خواهد کرد و روز یکشنبه آیین قرائت دعای عرفه با محوریت شهدای حادثه منا برگزار خواهد شد.

لکورج عنوان کرد: با توجه به اینکه اکثر شهدای حادثه منا در استان اردبیل از شهر اردبیل و شهرهای اطراف است برنامه‌ها در این شهر متمرکز شده که البته در سایر شهرها نیز برنامه‌های گرامیداشت برگزار خواهد شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi