شناسه خبر : 49332
چهارشنبه 17 شهريور 1395 , 11:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سهل انگاری مدیران کاروان ها در فاجعه منا

به نظر میرسه یک سهل انگاری از طرف مدیران و مسولان امنیتی کاروان ها هم، در جریان منا صورت گرفته،

ایرج رحمانیان ۶۵%- به نظر میرسه یک سهل انگاری بزرگ از طرف مدیران و مسولان امنیتی کاروان ها هم، در جریان منا صورت گرفته، چون چند روز قبل از حادثه منا، جرثقیل نصب شده بر بالای سر جایگاه خانه خدا، به یکباره وزنه تعادل آن جدا شده و بر سر مردم و دقیقا جایی که دانشمند هوا و فضای ما حضور داشتند، فرود میاید!

بدون اینکه رییس کاروانها متوجه این امر مهم بشوند و از قبل آمادگی لازم و کافی را داشته باشند، باز تعداد زیادی از نیروهای مخلص و انقلابی رو در معرض خطر قرار میدهند، که متأسفانه این اتفاق افتاد و ما حتی اگه به آمار جهانی در مورد سقوط جرثقیل های اینچنینی توجه کنیم، متوجه میشویم که از سقوط هواپیما هم کمتر، یا در حد صفر هست و چنین شرکت‌هایی که غالبا غربی هستند، مدام ابزار کار را چک میکنند، تا اتفاقی ناخواسته شرکت را بی اعتبار نکند.

مشخص بود که از عمد آن جرثقیل بر سر مردم بی گناه و دانشمند ما فرود آمده هست و بنده به شخصه از یک مورد خیلی ناراحت شدم و آن زمانی بود که کلیپ جان دادن زائران منا از صدا و سیما پخش شد، که چطور در گرما از شدت تشنگی و فشار و ازدهام جان میدهند و حتی یک مامور عربستانی حاضر نبود آب را از خودروی خود بیرون آورده و به مردم بدهد و دقیقا نظاره گر جان دادن آنها بودند و فردا شب در کمال ناباوری شبکه خبر، همان شبکه ای که یکروز قبل کلیپ های جان دادن زائران را پخش میکرد گفت که این کلیپها صحت ندارد!

من سؤالم از مسولان سازمان حج و زیارت این است، که چرا شما به عمد از صدا و سیما خواستید که چنین اخبار موثقی رو نادرست اعلام کند، چون نزدیک به ۸ هزار نفر جان داده بودند، یعنی منافع حج اینقدر برای آقایون ارزشمنده که چنین حادثه ای رو با وجود ۵۰۰ شهید ایرانی که اکثرا از افراد مهم بودند و با برنامه ریزی قبلی به شهادت رسیدند رو انکار میکنید!

از طرفی چطور تیم تحقیق و تفحص ما، این عمل رو یعنی کشتار در منا را غیر عمدی و اتفاقی دانستند! و نتیجه این شد که مقامات سعودی ضعف مسولان ما را دیدند و در اقدامی عجیب اول قطع رابطه سیاسی کردند و سپس سهمیه حج ایران رو باطل اعلام کردند و مسولان ما نشان دادند هنوز بدنبال رانت و منافع شخصی خودشون هستند تا منافع کل جامعه و اگه باید رسیدگی کامل بشه و مقصر اصلی شناسایی شود اول باید از متولیان امور حج در داخل کشور شروع شود.

حضرت اقا بارها فرموده اند که مدیریت داشته باشید یا اینکه جمله تأمل برانگیز حضرت آقا چند روز پیش در بین نظامیان کشور و خطوط پدافندی را نباید فراموش کنیم که گفتند: «در عراق بیشتر دانشمندان آن کشور مورد هدف قرار گرفتند تا نگذارند دانشمندان اسلامی پیشرفتی در جامعه حاصل کنند».

 چطور حضرت آقا با این همه مشغله در امور مملکت داری، متوجه این موضوع از قبل شده اند ولی مسولان ما، نیروهای متخصص و انقلابی رو، بی دفاع در مکانی جلوی دشمنان ما گذاشتند، تا اینگونه از بین بروند.

روحشان شاد

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi