شناسه خبر : 49390
شنبه 20 شهريور 1395 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راهیان نور موجب گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در نیروی انتظامی شده است

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: راهیان نور بزرگترین برنامه فرهنگی موثر در جامعه است که بیشترین اثرگذاری آن بر جوانان و خانواده‌هایشان است. این اثرگذاری در بین کارکنان جوان نیروی انتظامی نیز بوده؛ که شاهد گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در مجموعه ناجا بوده‌ایم.

فاش نیوز - معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: راهیان نور بزرگترین برنامه فرهنگی موثر در جامعه است که بیشترین اثرگذاری آن بر جوانان و خانواده‌هایشان است. این اثرگذاری در بین کارکنان جوان نیروی انتظامی نیز بوده است؛ که شاهد گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در مجموعه ناجا بوده‌ایم.

سردار "محمدجواد زاده‌کمند" معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده سابق قرارگاه راهیان نور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: مهم‌ترین ماموریت نیروی انتظامی در خصوص راهیان نور موضوع امنیت و نظم کاروان‌ها در سفر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس است؛ لذا در این راستا کمیته امنیتی و انتظامی در ستاد مرکزی راهیان نور تشکیل شد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی به‌طور ویژه در ایام اوج راهیان نور در خدمت کاروان‌های راهیان نور بوده است که در سال‌های اخیر شاهد بودیم که تصادفات و تلفات ناشی از آن به حداقل ممکن و تقریبا صفر رسیده است.

زاده‌کمند بیان داشت: سال به سال امنیت راه‌ها بیشتر و شرایط بهتری حاصل می‌شود. در بحث راهیان نور تمام بخش‌های نیروی انتظامی اعم از مرزبانی، پلیس پیشگیری، راهور، اطلاعات و آگاهی حضور فعالی دارند.

نماینده ستادکل نیروهای مسلح در شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور وظیفه دوم نیروی انتظامی در خصوص راهیان نور را اداره سه یادمان شهدا عنوان کرد و گفت: 2 یادمان در غرب و شمال‌غرب و یک یادمان در جنوب توسط قرارگاه راهیان نور ناجا اداره می‌شود. مرکز ایثارگران ناجا نیز برای اداره این یادمان‌ها برنامه‌هایی را تدوین کرده، و این یادمان‌ها در طول سال میزبان کاروان‌های راهیان نور است.

وی خاطرنشان کرد: سوم وظیفه ناجا در حوزه راهیان نور اعزام کارکنان نیروی انتظامی به سرزمین‌های نور است که این اعزام‌ها شامل دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین، خانواده‌های شهدای ناجا، پیشکسوتان و بازنشستگان ناجا و خانواده‌هایشان نیز می‌شود و الحمدلله کمّیت این کاروان‌ها سال به سال افزایش یافته است.

فرمانده سابق قرارگاه راهیان نور ناجا تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ناجا توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مجموعه نیروی انتظامی است.

زاده‌کمند در پایان عنوان کرد: راهیان نور بزرگترین برنامه فرهنگی موثر در جامعه است که بیشترین اثرگذاری آن بر جوانان و خانواده‌هایشان است. این اثرگذاری در بین کارکنان جوان نیروی انتظامی نیز بوده است؛ که شاهد گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در مجموعه ناجا بوده‌ایم. امیدواریم فرهنگ و روحیه جهاد در جامعه ما بیش از پیش گسترش یابد.

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi