شناسه خبر : 49407
یکشنبه 21 شهريور 1395 , 08:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتشار فراخوان جشنواره «خط آخر»

نخستین دوره جشنواره ادبی استان قم در موضوع ادبیات پایداری و دفاع مقدس با نام «خط آخر» به کوشش مشترک انجمن علمی ادبیات فارسی دانشگاه قم و اداره حفظ آثار دفاع مقدس استان قم برگزار می‌شود.
 
بر اساس این فراخوان، هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 5 اثر در بخش‌های مقاله، داستان کوتاه، شعر، خاطرات و عکس به دبیرخانه ارسال کند. موضوعات پیشنهادی بخش مقاله «ادبیات پایداری، نقش و ظرفیت دفاع مقدس در تحول علوم انسانی-اسلامی»، «نقش هنر و رسانه در انتقال مفاهیم دفاع مقدس»، «نقش استان قم در دفاع مقدس»، «بررسی تحولات نثر عصر دفاع مقدس»، «بررسی نقش زنان در سال های دفاع مقدس»، «تاثیر دفاع مقدس در شعر فارسی»، «زندگی داستانی و خاطرات شفاهی در ادبیات دفاع مقدس»، «راهیان نور (نیاز سنجی و اثرسنجی کاروان های راهیان نور)» و «هنر نقاشی و عکاسی و طنز در دفاع مقدس» اعلام شده است.

پژوهشگران باید مقاله‌هایی را به دبیرخانه ارسال کنند که تعداد صفحات مقاله حداکثر 30 صفحه باشد و پیش از این به همایش‌های دیگر ارسال یا در نشریه‌ها به چاپ نرسیده باشد. همچنین، در نگارش مقاله باید ویژگی‌های مقالات علمی-پژوهشی و اصول تحقیق شامل بخش‌هایی چون عنوان، چکیده، واژه‌های کلیدی(سه تا پنج کلمه)، مقدمه (شامل پیشینه تحقیق)، تحلیل مباحث، نتیجه بحث، فهرست منابع و مآخذ و چکیده رعایت شود و در صفحه نخست فقط عنوان مقاله، نام و نام خانوادگی نویسنده، محل کار و مرتبه علمی، نشانی و شماره تلفن نویسنده آمده باشد. مسئولیت صحت علمی مطالب مندرج در هر مقاله به عهده نویسنده است و مقالات دریافت شده مسترد نخواهد شد.
 
همچنین لازم است در مقالات استخراج شده از پایان نامه‌ها، عنوان آن پایان نامه، نام استاد راهنما و زمان دفاع ذکر شود و ارجاعات در متن مقاله به صورت کوتاه در داخل پرانتز به این شیوه (نام خانوادگی، نویسنده، کتاب یا مقاله، سال انتشار، جلد، شماره صفحه) عنوان شود و در پایان مقاله ابتدا منابع فارسی و سپس منابع خارجی (به تفکیک کتاب و مقاله) بر اساس نام خانوادگی مولفان به صورت الفبایی نوشته شده باشد.
 
شاعران می‌توانند سروده‌های خود را در تمام قالب‌های ادبی ارسال کنند و داستان‌نویسان باید داستان‌های کوتاه خود را با رعایت اصول داستان‌نویسی و قواعد نگارشی به دبیرخانه بفرستند. همچنین دبیرخانه این جشنواره از آثار شرکت‌کنندگان در بخش خاطرات که شامل نقل خاطره از زبان آزادگان یا بازماندگان دفاع مقدس، نقل خاطره‌ای از سفر راهیان نور و ... استقبال می‌کند اما باید قواعد نگارشی در اثر ارسالی رعایت شده باشد.
 
دبیرخانه جشنواره ادبی هنری خط آخر از عکاسان علاقه‌مند به شرکت در بخش عکس خواسته است عکس‌های ارسالی را  بدون هرگونه جلوه‌های مصنوعی و با فرمت jpg ارسال کنند و عکس‌هایی که با دوربین تلفن همراه گرفته می‌شوند دست کم با وضوح 7 مگاپیکسل باشند. از نظر برگزارکنندگان، ارسال‌کننده عکس، مالک اثر شناخته می‌شود و هرگونه مغایرت و پیامدهای ناشی از آن با مسئولیت ارسال کننده خواهد بود‌. موضوعاتی چون جلوه‌هایی از تشییع پیکر شهدا، تصاویری از مناطق جنگی و عملیاتی، تصاویری از سفرهای کاروان های راهیان نور و... برخی پیشنهاد‌های دبیرخانه به عکاسان است.

بر اساس این فراخوان ارسال مشخصات کامل فرستندگان آثار شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس، نام دانشگاه، سن، میزان تحصیلات و ... به همراه آثار الزامی است. شرکت‌کنندگان در جشنواره «خط آخر» می‌توانند تا پنجم آبان‌ 1395 آثارشان را به نشانی الکترونیکی khatte.akhar@gmail.com بفرستند. / ایبنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi