شناسه خبر : 49474
سه شنبه 23 شهريور 1395 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیگیری احقاق حق ایثارگری

س - با سلام و احترام اخیرا قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان ابلاغ شده.
من یه جانباز 10درصد با مدرک دیپلم هستم که بعد از بازنشستگی در یکی از دستگاه های دولتی استخدام قراردادی شده ام. می خواستم ببینم به استناد این قانون جانبازان شبیه من هم باید از کار جدا بشن.

ج – خیر ایثارگران  بازنشسته شامل رزمندگان ، جانبازان ، آزادگان و فرزندان شهدا و فرزندان جانبازن هفتاد درصد و بالاتر از  این حکم مستثنا هستند و می توانند به خدمت خود ادامه دهند.

 

 

س - باسلام .جانباز هفتاد درصد قطع نخاع وظیفه بگیر ارتش می باشم با سابقه ۳۴ سال مجروحیت که مبلغی نیز بابت حالت اشتغال از بنیاد شهید دریافت می کنم .با توجه به اینکه پرونده من اجبارا به ساتا منتقل شده ایا ماده۳۸ برای من اجرا می گردد؟
ج – ارتش در خصوص نیروهای وظیفه از کارافتاده خود تخلف و برابر قانون با آنان رفتار نکرده است . به ویژه درباره جانبازان ازکارافتاده کلی که باید مشمول قانون حالت اشتغال شوند. این موضوع در جلسه با ستاد کل و رده های نیروهای مسلح درحال پیگیری است که انشاالله به نتیجه برسد ولی متاسفانه بعد از انتصابات جدید در ستاد کل نیروهای مسلح این جلسات با تاخیر مواجه شده است .

 

 

س - سلام، جانباز بالای 25درصد که چند بار در مناطق مختلف در هشت سال دفاع مقدس (مجروح) شده نسبت به ترفیع ودرجه چه امتیازاتی  شامل حالش  می شود؟ باتشکر
ج- باید وضعیت خود را بیشتر توضیح دهید، لکن از سوال بر می آید کادر نیروهای مسلح هستد . ترفیعات و تشویقات در نیروهای مسلح تابع مقررات و دستورالعمل های مصوب است که با مراجعه به رده خدمتی می توانید از آن مطلع شوید.

 

 

س - با عرض سلام و احترام پدرم جانباز ۷۰ درصد هستند در سال ۱۳۶۰ به عنوان بسیجی عازم جبهه های حق علیه باطل شدند و در سال ۱۳۶۱ جانباز شدند. در سال ۱۳۶۳ بنا به ضرورت به عضویت سپاه درامدند که از آن زمان حقوق ایثارگری ایشان از طرف بنیاد شهید قطع شد و چند سالی است که فقط از طرف این سازمان حق نگهداری پرداخت می شود آیا در قانون ایثارگران راهی برای پیگیری احقاق حق ایثارگری پدرم وجود دارد؟
با تشکر

ج- کلیه بسجیان یا سربازان وظیفه که در این دوران جانباز شده و سپس کادر رسمی  نیروهای مسلح شده اند ، چنانچه در کمیسیونهای پزشکی از کارافتاده کلی یا جزئی شناخته شوند می توانند علاوه بر دریافت حقوق استخدامی  بابت کادر رسمی بودن در نیروهای مسلح حسب مورد از حقوق وظیفه یا حقوق حالت اشتغال بهره مند شوند. بدیهی است این موضوع باید از طریق رده خدمتی در نیروهای مسلح پیگیری شود.

اینستاگرام
سلام سال 83 رای حالت اشتغال ازکارافتاده کلی صادر شده ولی بنیاد هیچگونه حقوقی پرداخت نکرده ایا حقوق به من تعلق میگیرد یا نه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi