شناسه خبر : 49488
سه شنبه 23 شهريور 1395 , 11:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دعا کنید یکی از همین تابوت ها قسمت من شود

  

شهید محمود فعله گری در سال 1338 در روستای قلعه از توابع شهرستان قروه در خانواده ای متدین دیده به جهان گشود و تحت تربیت پدرش احمد و مادرش نازار بانو رشد و نمو یافت.

 
محمود دوران ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد. ایشان علاوه بر حضور در کلاس های درس، در کلاس های قرآن نیز حاضر می شد. نبود امکانات آموزشی و فقر حاکم بر خانواده دیوار بلندی میان محمود و درس و مدرسه کشید و محمود برای همیشه با درس و مدرسه خداحافظی کرد و علی رغم اینکه نوجوانی بیش نبود گام در عرصه کار و تلاش نهاد و با مشکلاتی که گریبان گیر خودش و خانواده اش بود دست و پنجه نرم کرد.

 
شهید فعله گری از همان سنین نوجوانی تن به پذیرش ظلم و ستم نمی داد و زیر بار حرف زور نمی رفت و دفاع از مظلومان و ستم دیدگان را وظیفه خود می دانست و تا آنجا که می توانست از حقوق مظلومان دفاع می کرد.

 
با آغاز راهپیمایی های مردمی بر علیه حکومت پهلوی، محمود نیز تحرکات انقلابی خود را آغاز کرد و بعد از مدتی با حضور در زادگاهش به همراه عمویش ـ حسن فعله گری ـ با به تن کردن کفن در راهپیمایی ها حاضر و مردم را نیز به حضور در راهپیمایی ترغیب می کرد.

 
شهید فعله گری در سال 1359 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و با به دست گرفتن سلاح به جنگ دشمنان قسم خورده ای رفت که از هر سو ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده بودند. وجود گروهک های ضد انقلاب از یک طرف و هجوم دشمن بعثی از طرف دیگر دلیلی بود تا محمود با خانواده اش وداع کند و راهی جبهه های حق علیه باطل شود.

 
مدتی بعد از حضور محمود در سپاه سنندج، پدر و خواهر برای دیدار با محمود راهی سنندج می شوند. چند دقیقه ای از دیدار پدر با فرزند غیورش سپری نشده است که پدر متوجه صدای تق تق از اتاق کناری می شود. مشهدی احمد با تعجب از فرزندش می پرسد: فرزندم! آیا این صدای کوبیدن میخ نیست؟ شما در این مکان مشغول نجاری هستید؟ شهید محمود فعله گری سرش را پایین می اندازد و به آرامی می گوید: «به همراه دوستانم مشغول ساختن تابوت برای شهدا هستیم. دعا کنید پیکرم را در درون یکی از همین تابوت ها قرار دهند و تشییع کنند».

 
در روز هجدهم شهریور ماه سال 1360 یعنی درست دوازده روز بعد از این دیدار، محمود به همراه ده نفر از همرزمانش در محور سنندج ـ کامیاران به درجه رفیع شهادت نائل می آید و همرزمانش پیکر پاک و مهطر شهید فعله گری را داخل یکی از همان تابوت هایی که شهید آرزویش را داشت قرار می دهند و پیکر شهید فعله گری بر روی دوش مردم شهرستان قروه تشییع و در زادگاهش به خاک سپرده می شود.

 

منبع: شهید خبر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi