شناسه خبر : 49490
سه شنبه 23 شهريور 1395 , 11:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پسرم را در محرم فدای اهل حرم کردم

خدیجه ریمی مادر شهید مدافع حرم امیر لطفی هراق با بیان اینکه امیر بسیار معتقد و با ولایت بود گفت: او عاشق امام حسین (ع) و محرم بود و دوست داشت جزء یاران اهل حرم باشد به طوری که به او غبطه می خوردم، هر جا که نام مقدس امام حسین (ع) را می شنید در آنجا حضور پیدا می کرد. دوست داشت که در راه اسلام و دفاع از بانوی مقاومت شهید شود.
 
ریمی مادر شهید مدافع حرم در خصوص ویژگی اخلاقی فرزند شهید خود اذعان داشت: با همه مهربان بود، تمامی اهل محل او را دوست داشتند، یکی از همکارانش پس از شهادتش می گفت ما هر کاری کردیم نتوانستیم در سلام کردن از امیر سبقت بگیریم، او همیشه در سلام کردن پیش دستی می کرد. نماز اول وقت او ترک نمی شد، از غیبت متنفر بود و اگر کسی در اطراف او در حال غیبت بود، آن محل را به سرعت ترک می کرد. 
 
این مادر شهید مدافع حرم در خصوص رضایت خود نسبت به سفر او به سوریه اظهار داشت: سه ماه در تلاش بود که از طرف کارش اجازه رفتن بگیرد، اما اجازه نمی دادند کارش دیگر به اشک و التماس افتاده بود، در نهایت آنها موافقت کردند، امیر عاشق شده بود و در کالبد وجودی خود نبود. من راضی به رفتن او نبودم، پس از کلی صحبت در آخر یک روز را به من فرصت داد تا در مورد حرف هایش فکر کنم و بعد رضایتم را اعلام کنم، می گفت بخدا قسم اگر بگویی برو می روم اما اگر دلت راضی نباشد نمی روم.
 
وی افزود: در همان روز چند ساعت پس از صحبت های او، دخترم به منزلمان آمد و از خوابی که دیده بود برایم تعریف کرد و گفت: خواب دیدم در خانه ما جمعیت زیادی جمع شده اند و روضه می خوانند و گریه می کنند و همچنین از آسمان اشک می بارید، از پدرم ( حدود 4 سال پیش فوت کردند) پرسیدم که این جمعیت برای چه آمده اند، او گفت روضه امام حسین (ع) است و ماندگاری این روضه بستگی به مادرت دارد. زمانی که دخترم این خواب را برای من تعریف کرد به هیچ عنوان حال خودم را نمی فهمیدم، امیر را صدا زدم از اعماق قلبم راضی ام، و او را در محرم فدای علی اکبر امام حسین (ع) و اهل حرم کردم.
 
گفتنی است شهید امیر لطفی هراق در تاریخ 27 مهر ماه 1365 در تهران متولد شد، از 14 سالگی تا 24 سالگی در مسجد و بسیج فعالیت داشت و جزء بسیجیان فعال آن دوره بود. پس از اخذ دیپلم در دانشگاه شرکت و پس از 2 سال مدرک کاردانی خود را گرفت. و درسال 1390 به استخدام سپاه پاسداران در آمد. او در اوایل آذر ماه 1394 عازم سوریه شد و به مدت 26 روز در آنجا حضور و فعالیت داشت. در نهایت در تاریخ 29 آذر ماه 1394 مصادف با 5 محرم الحرام در سوریه بر اثر اصابت تیر به گوشش جانباز و در همان روز در حین درگیری و مبارزه با گروه تکفیری داعش بر اثر پرتاب نارنجک از پشت به شهادت رسید.
منبع: حیات
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi