شناسه خبر : 49491
سه شنبه 23 شهريور 1395 , 11:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وصیت های جاودان

منصور کاویانپور درسال 1342 در روستای کاسگرمحله شهرستان نور چشم به جهان گشود. او همچون سایرکودکان روستا با طنین آوای پرندگان و حرکات موزون شاخسار درختان و شالیزارها مأنوس شد وقتی پای در کوچه‌پس کوچه‌های محل نهاد دست دوستی در دستان کودکان محل گذاشت.
 
کم‌کم او نیز با بازی‌های مختلف آشنا شد به ویژه فوتبال که خیلی علاقه داشت. با گذشت ایام منصور نیز راهی مدرسه شد روزهای خوش تحصیل و کسب دانش برای او نیز مانند سایر دانش‌آموزان خاطرات تلخ و شیرینی را به همراه داشت. منصور تا کلاس سوم راهنمایی درس خواند و همزمان با اوج‌گیری مبارزات مردمی او نیز با شرکت در راهپیمایی‌ها و مراسم مذهبی و با پخش اعلامیه فعالیت‌های مذهبی و دینی خودش را آغاز نمود و علی‌رغم سخت‌گیری‌ خانواده لحظه‌ای تردید به خود راه نداد و استوار و محکم در مسیری که انتخاب کرده بود کوشا و مصصم قدم برمی‌داشت.
 
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی لباس سبز پاسداری برتن کرد تا در صف یاران حضرت صاحب قرار گیرد. منصور فردی بسیار خوش‌اخلاق، متعهد، و مسئولیت‌پذیر بود و با توجه به تفاوت فکری و نظری به پدر و مادرش بسیار احترام می‌گذاشت و ر مقابلشان سربه زیر بود. منصور در سن 20 سالگی ازدواج کرد و فقط 2 سال با شریک زندگی‌اش هم خانه بود و در همین مدت کوتاه نیز اغلب در جبهه‌های نبرد حضور داشت.
 
آخرین باری که برای مرخصی به منزل آمده بود گویا می دانست که باید وداع کند صحبتهایش با همسرش سفری بی‌بازگشت را توصیف می‌کرد و سرانجام منصور کاویان‌پور در ساعت 21 مورخ 1364/6/23 در هورالعظیم در حالیکه سوار برقایق بود مورد اصابت موشک قرار گرفت و با بدن خونین به وصال مولایش رسید.
 
وصیت ملکوتی شهید منصور کاویانپور
وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ//// لَوْ أَنزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَّرَأَیْتَهُ خَاشِعًا مُّتَصَدِّعًا مِّنْ خَشْیَةِ اللَّهِ وَتِلْکَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ
 
بادرود و سلام خدمت نائب بر حقش امام امت ودرود و سلام خدمت ارواح پاک و مقدس شهدای انقلاب اسلامی زمینه ساز انقلاب جهانی امام زمان ودرود سلام خدمت خانواده شهدا و امت حزب الله واقعی و روحانیت در خط امام، روحانیتی که پشتیبان انقلاب اسلامی به رهبری قاطع و هوشیار حضرت امام بوده اند و وصیت خود را بنام آنکه یادش هستی آفرین و شادی دل مومنان است شروع می کنم .
 
چند کلمه ای خدمت امت غیور و شهید پرور که جائی رابرای گفتن نگذاشتند ،من کوچکتر از آنم که برای آنان چیزی بگویم و به عنوان فرزندی کوچک از شما امت حزب الله درد و دلی را با شما بر روی کاغذ با قلم بیان می کنم چه دلسنگ است کسی که با گفتن آیه های بالا تنش به لرزه در نیاید و از خود بیخود نشود.
 
امام زمان امروز ما ولی فقیه است ،این بزرگوار است که میتواند رهبری خوبی برای شما باشد و به فکر آخرتتان باشد.
 
آیا فردا که از این دنیا می روید چیزی برای آخرت جمع آوری کرده اید که در پیشگاه خدا و پیامبران و امامان و مومنین شرمنده نباشید، آیا فردای قیامت چیزی دارید که در مقابل علی اکبر و علی اصغر حسین (ع) بگذاری، در جواب خانواده های شهدا و یتیمان شهدا چه جوابی خواهید داد. که در کشورت جنگ باشد، جنگ بین حق و باطل، دشمن به آب و خاک و ناموس و از همه مهمتر به دینت حمله کند، در جای گرمی باشی چه جوابی خواهی داد.
 
امت حزب الله خداوند هرلحظه بندگانش را به امتحان می کشاند و این جنگ و دیگر مسائل این انقلاب امتحان بزرگی است بر ملت ما که الحمدالله شما امت حزب الله از این امتحان الهی خوب بر آمدید و با عزم و رزم مصمم تان مشتی محکم بر دهان یاوه گویان زده اید و از این پس خواهید زد.
 
در 14 قرن پیش مردم سخت مشتاق امام حسین(ع) و نائبش مسلم بن عقیل بودند ولی دیدید در صحنه جنگ نه تنها یاورش نبودند بلکه با ایشان به جنگ برخاستند ولی در این قرن امت مسلمان یکپارچه سخت مشتاق ظهور حضرتش یعنی امام زمان(عج) می باشند و از نائب به حق و شایسته او یعنی امام روح الله به سختی حمایت و پشتیبانی می کنند.
 
چقدر فرق بین این مردم و آن مردم است و ما باز اعلام می کنیم که اماما تو با آن همه بزرگی ات در قلب کوچک ما جای داری و ما کوفیان نیستیم که ترا تنها بگذاریم و این امت چقدر فرق دارد با امت 14 قرن پیش، آن مردم به جنگ با امام خود رفتند ولی این امت امام و نائب خود را از جان و مال و فرزند خود عزیزتر داشتند و یکپارچه با تمام ابرقدرتها به جنگ پرداخته تا زمینه سازی کنند برای انقلاب جهانی امام زمانشان.
 
و استکبار بداند که در مقابل این ملت با رهبری امام عزیز هیچ غلطی نمی تواند کند واستکبار بداند که در مقابل تحریم های اقتصادی شعار فرزند رمضانیم و در مقابل تحریم نظامی شعار فرزند عاشورائیم را سرخواهیم داد و این ملت با رهبری امام خمینی مشتی بر شما خواهد زد که از جایتان بلند نشوید.
 
پدر ومادرم این را بدانید که آرزوی اول من شهادت و بعد زیارت قبر ابا عبدالله و زیارت چهره نورانی وثلاله پاک زهرا (س)یعنی امام روح الله می باشدو اگر شهید شهدم سلام من و دیگر شهدا را به او برسانید و به او بگوئید هنوز هم کسانی هستند که با نام خدا و بیاد شهدا همراه با تو با کفار می جنگند و شعار جنگ جنگ تا پیروزی سر می دهند.
 
مادرم اول از شما شفاعت خواهم کرد ،پس تو مرا ببخش و شیرت را حلالم کن
 
برادران و خواهرانم تا خون در بدن دارید از امام و ولایت فقیه دفاع کنید و گوش بفرمان امام باشید که رضای خدا در آن می باشد.
 
و ای برادران پاسدارم که امام به شما افتخار می کند و در جمله ای می گوید که ای کاش من هم پاسدار بودم، سعی کنید... نماز شب را به پا دارید.
 
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی امام امت را حفظ بفرما و اسیران ایرانی که در زندانهای بغداد نمونه ای از زندگانی امام هفتم می باشند بدست توانمند رزمندگان آزاد بفرما
 
فرزند کوچک شما منصور کاویانپور
 
منبع: حیات
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi