شناسه خبر : 49506
چهارشنبه 24 شهريور 1395 , 12:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بر مظلومیت شهیدان باید گریست؟

تا دیروز مسئولین به دنبال شهیدسازی بودند و امروز دادستان سابق در نامه عذرخواهی خود،‌ قربانیان حوداث سال 88 کهریزک را شهیدان مظلوم خطاب می کند. ایشان با کدام جایگاه قانونی عنوان شهید بر قربانیانی که البته مظلومانه و با سوء تدبیر ایشان کشته شده اند،‌ می گذارد.

شهادت مرگی آگاهانه است که شهید از روی آگاهی و به خاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن کریم« فی سبیل الله» انتخاب می کند .
فرهنگ شهادت و شهادت طلبی سلاح برنده یک ملت است و هیچ سلاحی به این اندازه در حفظ استقلال و عزت و شرف و مرزهای جغرافیایی و فکری و عقیدتی یک کشور برنده و کارآمد نیست و چه زیبا امام امّت(ره) فرمودند: «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.»
رزمندگان دوران دفاع مقدس آگاهانه و از روی بصیرت از دور ترین نقاط کشور خود را به جبهه های دفاع مقدس می رساندند تا با دفاع از کشور و آرمانهای اسلام ، انقلاب و امام در مقابل همه دنیای مستکبران و طواغیت بایستند و از جان مایه بگذارند وشهد شیرین شهادت را بنوشند. به تعبیر امام شهیدان حضرت روح الله  همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.
در حال قلب همه چیز هستیم و جنس تقلبی ارائه می کنیم . نگذارید مزار شهدا که همچون امامزادگان مورد عنایت ، تکریم ، تعظیم و توسل مردم هستند  و به حق باید چنین باشد با عملکرد برخی مسئولین خدشه دار شود. نگذاریم مدیران برای کوتاهی خود و مدیریت هر بحرانی از بزرگترین ارزش انقلاب یعنی شهید سوء استفاده کنند. تا دیروز مسئولین به دنبال شهیدسازی بودند و امروز دادستان سابق  در نامه عذرخواهی خود ،‌ قربانیان حوداث سال 88 کهریزک را شهیدان مظلوم خطاب می کند. ایشان با کدام جایگاه قانونی عنوان شهید بر قربانیانی که البته مظلومانه  و با سوء تدبیر ایشان کشته شده اند ،‌ می گذارد. با این روش باید منتظر بود تا قربانیان هر حادثه و اتفاقی را شهید بنامیم و شهیدان واقعی دوران حماسه انقلاب و معرکه دقاع مقدس و جهاد را از لیست شهادت خارج کنیم.
تا در آینده چه شود؟ الله اعلم

اینستاگرام
والله چی بگم ؟ فقط یکی از فرمایشات امام حسین را ارسال می کنم که ببینید کوتاهی هر کدام از ما چقدر بوده است در خرابی وضع فرهنگی جامعه . فکرشو بکنید الان امام خامنه ای هم کم و بیش داره حرف جدشو می زنه و ما باز هم از سر بی بصیرتی هاج و واج به هم نگاه می کنیم و نمی دونیم تکلیفمون چیه ؟

خطبه ی منای امام حسین علیه السلام: شما مي‌بايست اين ستمگران و فاسدان را نهي از منکر ميکرديد و نکرديد، و مصيبتتان از همه بالاتر است. چون عالم به دين و اصحاب پيامبر بوديد و چشم مردم به شما بود و شما را نمايندهي اسلام ميدانستند.
مجراي حکومت و مديريت و رهبري جامعه بايد به دست علماي الهي باشد که امين بر حلال و حرام خداوند هستند، اما شما کاري کرديد که اين مقام را از آنها گرفتند و موفق شدند حکومت را منحرف کنند، زيرا شما زير پرچم حق متحد نشديد و پراکنده و متفرق شديد و در سنت الهي اختلاف کرديد با اين که همه چيز روشن بود.
اگر حاضر بوديد زير بار شکنجه و توهين، مخالفت کنيد و در راه خدا رنج ببريد، حکومت در دست صالحان بود، اما شما در برابر بيعدالتي و ستمگران، تمکين و امور الهي و حکومت را به اينان تسليم کرديد، حال آنکه آنان به شبهات عمل ميکنند و طبق شهوات خود حکومت ميکنند و دين را از حکومت تفکيک کردند. فرار شما از مرگ، اينان را بر جامعه مسلط کردند، شما به زندگي دنيايي چسبيدهايد و حاضر نيستيد از آن جدا شويد.اما بدانيد که هر کس در راه خدا کشته نشود، عاقبت ميميرد.آيا گمان ميکنيد اگر شهيد نشويد تا ابد زنده ميمانيد؟
اما اگر شهيد نشويد، مدتي بعد با ذلت ميميريد. شما از دنيا دست بر نميداريد، اما دنيا از شما دست برميدارد. پس اي علماي الهي، تا دير نشده جانتان را در خطر بياندازيد و از حيثيتتان در راه دين و ارزشها مايه بگذاريد و فداکاري کنيد. شما اين ضعفا و مستضعفين و فقرا و محرومين را دست بسته تحويل دستگاه ظالم دادهايد. گروههايي از مردم بردهي اينان شدهاند و مثل بردههاي مقهور و شکست خورده، زير دست و پاي آنان له ميشوند.
عده اي نان شبشان را نميتوانند تهيه کنند. در هر شهري عدهاي را گماشتهاند که افکار عمومي را بسازند و به مردم دروغ بگويند. مردم نميتوانند دستي را که به سمتشان ميآيد تا به آنها زور بگويد، عقب بزنند و از خود دفاع کنند. شما همه ي اين صحنه ها را ميديديد و کاري نميکرديد.
اينان عده اي ستمگر و صاحبان قدرتاند که عليه ضعفا و محرومين بسيار خشن عمل ميکنند و به روش غير اسلامي حکومت ميکنند و متاسفانه بي چون و چرا هم اطاعت ميشوند.
در حالي که نه خدا را ميشناسند و نه آخرت را قبول دارند. تعجب ميکنم از شما که اين زمين زير پاي ظالمان صاف و پهن است، عدهاي باج بگير حکم ميرانند، و کارگزاران حکومت هم بويي از عاطفه و انسانيت و مهرباني نبرده اند و شما هم باز ساکتيد!!!
درست می فرمایید ولی آقای مرتضوی بد عمل کرد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi