شناسه خبر : 49518
پنجشنبه 25 شهريور 1395 , 17:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا نهی از منکر نمی کنید؟!

فرستنده قنبر- خطبه ی منای امام حسین علیه السلام: 

                                                                                                                                                                                                شما می‌بایست این ستمگران و فاسدان را نهی از منکر می کردید و نکردید، و مصیبتتان از همه بالاتر است. چون عالم به دین و اصحاب پیامبر بودید و چشم مردم به شما بود و شما را نمایندهی اسلام می دانستند.

 مجرای حکومت و مدیریت و رهبری جامعه باید به دست علمای الهی باشد که امین بر حلال و حرام خداوند هستند، اما شما کاری کردید که این مقام را از آنها گرفتند و موفق شدند حکومت را منحرف کنند، زیرا شما زیر پرچم حق متحد نشدید و پراکنده و متفرق شدید و در سنت الهی اختلاف کردید با این که همه چیز روشن بود.
 
 اگر حاضر بودید زیر بار شکنجه و توهین، مخالفت کنید و در راه خدا رنج ببرید، حکومت در دست صالحان بود، اما شما در برابر بیعدالتی و ستمگران، تمکین و امور الهی و حکومت را به اینان تسلیم کردید، حال آنکه آنان به شبهات عمل میکنند و طبق شهوات خود حکومت می کنند و دین را از حکومت تفکیک کردند. فرار شما از مرگ، اینان را بر جامعه مسلط کردند، شما به زندگی دنیایی چسبیدهاید و حاضر نیستید از آن جدا شوید. اما بدانید که هر کس در راه خدا کشته نشود، عاقبت می میرد.آیا گمان می کنید اگر شهید نشوید تا ابد زنده می مانید؟
 اما اگر شهید نشوید، مدتی بعد با ذلت می میرید. شما از دنیا دست بر نمی دارید، اما دنیا از شما دست برمی دارد. پس ای علمای الهی، تا دیر نشده جانتان را در خطر بیاندازید و از حیثیتتان در راه دین و ارزش ها مایه بگذارید و فداکاری کنید. شما این ضعفا و مستضعفین و فقرا و محرومین را دست بسته تحویل دستگاه ظالم داده اید. گروه هایی از مردم برده اینان شده اند و مثل برده های مقهور و شکست خورده، زیر دست و پای آنان له می شوند.
عده ای نان شبشان را نمیتوانند تهیه کنند. در هر شهری عده ای را گماشته اند که افکار عمومی را بسازند و به مردم دروغ بگویند. مردم نمی توانند دستی را که به سمتشان می آید تا به آنها زور بگوید، عقب بزنند و از خود دفاع کنند. شما همه ی این صحنه ها را می دیدید و کاری نمی کردید.

  اینان عده ای ستمگر و صاحبان قدرتاند که علیه ضعفا و محرومین بسیار خشن عمل می کنند و به روش غیر اسلامی حکومت می کنند و متاسفانه بی چون و چرا هم اطاعت می شوند.
در حالی که نه خدا را می شناسند و نه آخرت را قبول دارند. تعجب می کنم از شما که این زمین زیر پای ظالمان صاف و پهن است، عده ای باج بگیر حکم می رانند، و کارگزاران حکومت هم بویی از عاطفه و انسانیت و مهربانی نبرده اند و شما هم باز ساکتید!!!

اینستاگرام
وای بحال عالمان بی عمل ومسئولین بی مسئولیت در روز قیامت .که فقط به فکر خودشان میباشد وسفره های رنگینشان اغشته بخون شهداست .

اشتباه حکیم طبیب ،زيرخاک دفن ميشود!
اشتباه يک معمار مناره ساز ،روی خاک سقوط ميكند!
اشتباه يک میرزا مکتبی ،روی خاک راه ميرود و جهانی را به ویرانی  ميكشد...!
خب ! اینی که نوشتی یعنی چی ؟ منظورتون واضح نیست ؟
فعلا که من میون هر چه اشتباه کنه گیر افتادم و هیچ راه نجاتی نیست . شما هم که فقط شعار می دی ؟
عملا نوشتن من فایده ایی نداره , بهر طریقی زیر ساطور شقه میشه ....

در کشور ما دو.نوع دزد وجود داره ...

1_ دزدان کوچک که دستگیر میشوند .
2_دزدان بزرگ ,, که هرگز نباید دستیگر شوند . یا علی مددد.
فنبرعزیز کله ت بو قرمه سبزی میده ولی خوشم امد که جسارتت بسیار است چرا که نهی از منکر در مملکت ما به چند تار مو ی بیرون وبرخورد های خشن وانهم با خلاف واشتباه فقیر فقرا خلاصه میشود وحاکمان از نهی از منکر مصونند وهمه قیام امام حسین برای امر به معروف ونهی از منکر حاکمان زور گو وظالم بود که به زور از او بیعت میخواستند ودر این راه شهید شد افسوس ما حتی در اداره ای بخواهیم اعتراضی به وضع موجود وزیرمیزی ورشوه داشته باشیم دچار لکنت ولرزش دست میشویم انوقت برای امام حسین (ع) وهمراهانش دوماه عزاداری میکنیم که جانش را بر کف دست گرفت ونترسید چرا ما لکنت داریم چرا مسولان خود را فراتر از همه چیز میدانندچرا باید این ترس از بیان مشکلات وازادی پس از بیانش چنین در جامعه نهادینه شده باشد که همه به نوعی خودسانسوری کنند غیر از این است که قدرت بدون نظارت مساوی است با فساد فاش عزیز تمناداریم که از تیغ تیز تان استفاده نکنید اگر میکنید بهینه استفاده کنید بگذارید قدرتمدارانی که نظارت را نمی پسندند تنشان اندکی بلرزد
سلام ، افرادی که از فساد سودی عایدشان میشود در مقابل فساد سکوت میکنند و گاهی از فساد حمایت میکنند اما گسترش فساد باعث نابودی دین و تضعیف سربازان وفادار میگردد که رهبر معظم انقلاب در عبرتهای عاشورا متذکر گردیده است.
انسانهای با تقوا مقابل فساد و ظلم ایستادگی میکنند هرچند مورد غضب و ضرر مادی قرار گیرند بیشتر مبارزه میکنند. ایثارگران جمعیتی از انسانهای با تقوا دارای نشان الهی مبارزه با فساد و ظلم هستند که با جان و مالشان مقابل فساد و ظلم ایستادگی کردند.
افرادی که در مقابل فساد و ظلم سکوت کنند با فاسد و ظالم شریک جرم هستند و تفاوتی با فاسد و ظالم ندارند گرچه سکوت برخی مسئولان در مقابل فساد و ظلم نشانه قطعی و حتمی شراکت در اختلاس و ظلم میباشد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi