شناسه خبر : 49581
یکشنبه 28 شهريور 1395 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هفته دفاع مقدس و معیشت و درمان رزمندگان

رزمندگان دوران دفاع مقدس در سخت ترین شرایط جنگ تحمیلی در مقابل دشمن تا دندان مسلح خم به ابرو نیاوردند و مردانه ایستادگی کردند اکنون در سالگرد سی و ششمین سال حماسه پایداری رفع مشکلات آنها نیازمند اقدام انقلابی مسولان است.

رضا علامه زاده - هر چند نوشتن از مشکلات رزمندگان غریب دوران هشت سال دفاع مقدس بسان همان مثل معروف مثنوی هفتاد من کاغذ است و قلم هم به سختی کلمات را بر روی کاغذ به هم پیوند می زند ، اما تکلیف اقتضا می کند که بنویسم، تا شاید تلنگری به همسنگران خودمان باشد که در نهادهای مرتبط و تصمیم گیر حضور دارند و کاری نمی کنند .

شاید هم نهیبی باشد برای کسانی که سن شان به جبهه و جنگ قد نمی دهد اما بزرگی میزشان مدیون همین نام آوران بی نام  است و آنان نیز، کاری که نمی کنند هیچ ،گاهی عملکرد آنها روح لطیف و خسته پیشکسوتان جهاد و شهادت را آزرده می کند.

با نگاهی به تاریخ سی و هشت ساله انقلاب اسلامی در می یابیم دو فرمان مهم و تاریخی در حوزه ایثارگران همواره نگاه مسئولین کشوری و لشکری را به خود معطوف داشته است که عبارت است از 1-فرمان مهم حضرت امام خمینی (ره)  در مورخ 22 اسفند سال 58 (قبل از دوران دفاع مقدس) خطاب به مسئولین وقت نظام بود که  تا سالیان سال نیز مبنایی جهت تدوین بخشنامه ها و ضوابط و مقررات ایثارگری بود.

در پایان این فرمان مهم امام بزرگوار با آینده نگری و نگاه تیزبین و انقلابی  فرموده است : اگر در موارد مرقومه به اشکالی برخورد نموده و یا از طرف بعضی متصدیان اهمالی شد، اینجانب را مطلع نمائید تا در رفع آن به طور مقتضی عمل نمایم .

دومین فرمان سیاست های ابلاغی متعلق به مقام معظم رهبری در حوزه ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران  در تاریخ 12/11/89 است که ایشان به صراحت و شفافیت کامل نام رزمندگان را در کنار شهدا ، جانبازان ،آزادگان و خانواده های بزرگوار آنان در یک جمله و در صدر آن  قرار داده  است.

اما با وجود این فرامین مهم و تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب ، واقعیت امز این است که از میان  سه گروهی که به صورت مستقیم  در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته اند ، رزمندگان  مظلوم واقع شده اند و فاقد یک نهاد متولی و مسئولیت پذیر هستند .

همچنین در برنامه های مختلف توسعه کشور و قانون جامع خدمات رسانی به امور ایثارگران غالبا آنها بر روی کاغذ مورد توجه قرار گرفته اند ، و موراد مرتبط  یا اجرا نشده و یا به صورت بسیار ضعیف مورد توجه قرار گرفته است.

نگاه ویژه  رئیس جمهور که خود از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس است و دیدارهای مکرر ایشان با خانواده های معظم ایثارگران  علیرغم مشغله های فراوان حاکی از این واقعیت است که مشکلات این قشر از جامعه همواره یکی از دغدغه های مهم بالاترین مقام اجرایی کشور است.

لذا با عنایت به سخنان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان  برنامه و بودجه مبنی بر تکلیف دولت برای تدوین  برنامه های توسعه کشور و سایر آئین نامه ها و بخشنامه های مصوب بر مبنای سیاست های کلی و اسناد بالادستی  ابلاغی  مقام معظم رهبری   و صراحت ماده 2 مقررات نظارت بر حسن اجرایی سیاست های کلی نظام مصوب 15/6/84  مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه (قوانین ومقررات شامل قوانین برنامه حسب مورد باید در چارچوب سیاست های کلی مرتبط با آن تنظیم شود و این مقررات در هیچ موردی نباید ، مغایر با سیاست های کلی برنامه باشد)  ، از مسئولان مجمع  تشخیص مصلحت نظام که هر دو از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس بوده اند، انتظار می رود که به عنوان ناظر بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام به رزمندگان که هم اکنون گرد پیری بر چهره آنان نشسته نگاه ویژه ای داشته باشند.

اگر چه در این راستا تصمیمات کوتاه مدت و سریعی از یک طرف و از طرف دیگر نگاه خاصی در احکام دائمی برنامه ششم توسعه در بخش های درمان ، اشتغال ، ومعیشت به این عزیزان و خانواده آنان شده است و نمایندگان مجلس به ویژه فراکسیون ایثارگران با بیش از یکصد و بیست عضو و رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم ، توجه ویژه ای به این قشر داشته اند اما شایسته است نسبت به پیشنهادات اصلاحی  به خصوص اضافه شدن نام رزمندگان به (بند 9) ماده 5 الحاقی به احکام دائمی برنامه ششم به سرعت اقدام شود.

شاید این پیشمهاد آخرین فرصت برای جبران کوتاهی های سالهای گذشته باشد چرا که  به طور قطع و یقین رزمندگان شاغل دستگاه ها در طول برنامه ششم با توجه به شرایط سنی پنجاه سال به بالا از چرخه خدمات دولتی خارج خواهند شد و موضوع عدم ارتقاء و تبدیل وضعیت شغلی  به بویژه برای کسانی که دارای تحصیلات دانشگاهی  هستند ، ضربات جبران ناپذیری از نظر معیشت در دوران بازنشستگی  وارد خواهد کرد.

از سوی دیگر رزمندگان فاقد شغل و خانواده آنان که اکنون شرایط حادی را سپری می کنند نیازمند توجه بیشتری هستند ، هر چند که ذکر این نکته  ضروری است که  آنها در سخت ترین شرایط دوران دفاع مقدس  با دفاع جانانه از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی در مقابل دنیای استکبار و دشمنان قسم خورده ایستادگی کردند ، اما اکنون در دوران پیری تامین معیشت و درمان شان مورد غفلت قرار گرفته است و در این راستا نگاه تیزبین نسل های سوم و چهارم انقلاب بار بسیار سنگینی را بر دوش آحاد مسئولین نظام قرارداده است .

لذا افق های بلند پیش روی انقلاب اسلامی و نیاز به فداکاری نسل های پرفروغ امروز و آینده کشور عزیزمان اقتضا می کند بسرعت نهادهای تصمیم گیرنده گشور شامل شورای عالی امنیت  ملی ،شورای  نگهبان، مجلس شورای اسلامی و دولت  تدبیر و امید در یک بازه زمانی کوتاه بانگاه انقلابی مشکلات رزمندگان را بررسی و در حد مقدورات و منابع کشور که توان فائق آمدن و رفع  مشکلات ضروری رزمندگان را دارد، تصمیم گیری کنند.

1-در این راستا پیشنهاد می شود 1-قسمت نهم بند ب ماده 5 الحاقی احکام دائمی برنامه ششم توسعه کشور اصلاح شده توسط مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه دولت موظف است نسبت به تبدیل وضعیت جانبازان و فرزندان شهدا با بیش از پنج سال سابقه خدمت قراردادی در وزارتخانه و شرکت های دولتی اقدام نماید به این شرح اصلاح شود:
بند جایگزین و پیشنهادی : دولت موظف است نسبت به تبدیل وضعیت جانبازان و فرزندان شهدا و رزمندگان با بیش از پنج سال سابقه خدمت قراردادی در وزارتخانه ها و شرکت های دولتی اقدام نماید .


2-رزمندگان غیر شاغل و خانواده های آنان در حوزه معیشت  و درمان بشدت نیازمند توجه دولتمردان هستند . شایسته است بسرعت از نظر بیمه و پرداخت حداقل حقوق مورد پوشش قرار گیرند .


3-عدم تعدیل نیروهای ایثارگررزمنده در واگذاری امور مختلف دستگاهها به بخش خصوصی و تکلیف ادارات دولتی بر رعایت این امر با توجه به شرایط سنی این عزیزان .


4-تسری معافیت مالیات بر حقوق ، بیمه و بازنشستگی جانبازان به رزمندگان شاغل در دستگاههای دولتی و شرکتهای خصوصی .

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام دراستانه هفته دفاع مقدس ما رزمندگان فراموش شده منتظر جبران کوتاهی های گذشته مسولان مرتبط هستیم
باسلام،برادرم مدت چهارماه بعنوان رزمنده بسیجی درجبهه حضور داشت ودرمنطقه آلوده به مواد شیمیائی دچار مسدومیت شده در h r c t %۲ کم داشته درحال حاضر حدود دو سال است که کلیه هایش را از دست داده حدود ۵ماهه پیوند کلیه توسط چند نفر خیر انجام و تحت درمانهای خاص کلیه قرار دارد،مستاجر در یک روستا وبا یارانه گذران میکند بدون بیمه شغل قبلی هم بنائی ساختمان میکرده جبهه یک روز ویکسال چه فرقی میکند چه بسا که یک فرد ممکن است روز اول ورود به جبهه شهید یاجانباز میشد مهم حضور در جبهه بوده که هر کسی به جبهه میرفت جان خود را در کف دستش برای دفاع از ناموس و خاک قرار میداد،نمایندهای مجلس را در اردوهای راهیان نور ثبت نام کنید یک تعطیلات برایشان در نظر بگیرید ویک روز انجا در بیابانهای اردوگاه عرب یاشلمچه غرب کردستان در گرمای تابستان یاسرمای زمستان شاید یادشان به رزمندگان یاد آن دوران بیفتند لطفا مشکل برادرم را به گوش سردار شریفی برسانید بلکه ایشان با انجام تحقیق وبعد از مسجل شدن حقیقت برایش کاری انجام دهد.
الهی کو گوش شنوا وهمدرد ما
باسلام.یک.سعوال...ایا.رزمندگان.دیروز.که.جوانی..خودرا.دران.دوران.به.کف.دستش گرفت.ودر.ان.زمان.در.مقابل.دشمنان
.قصم.خورده.از.جان.خودگذشتن.تااین.کشور.
برای......برای.نسلهای.بعدکه.درعمنوعمان.باشد.که.هست.حالا.این.مسعولین.نظام.هستند.که.ازاین. عزیزان.گردو.قبار.به.رونشسته.را.درک.کنند.وحق.حقوق.این.عزیزان.رابه.رسمیت.بشناسند.
وبه.داداین.افراد.گم.شدی.این.نظام.برسند..یک.سعوال...ایا.اینرزمندگان.دوران.دفاع.مقدس.
به.اندازی.ورزشکاران.امروز.به.خصوص.فوتبالیستها.برای.این.کشور.خدمت.
وازجان گذشتگی.نکرده.اند..جواب.از.مسعولین.امر
درودبه فجرآفرینان8سال جنگ نابرابروهزاران درودبه رهبرفرازانه وعزیزمان که خودهم جانبازوهم رزمنده هستندتقاضامندیم به مارزمندگان فراموش شده هم توجه ای بکنندتاماهم بتوانیم درآخرعمرمان دردخودمان راکه ازجنگ رسیده است درمان کنیم چون هیچ امیدی دیگرنداریم فقط امیدمان شمارهبربزرگ ایران وشیعیان جهان هستیم است ....تازنده ایم رزمنده ایم ودرکنارامام خودمان تاآخرین نفس ایستاده ایم ..رزمنده 8سال جنگ
سلام برای ما رزمندگان بیمه تامین اجتماعی و مزایایی که به بازنشستگان نیروهای مسلح می دهید بسیارضروریست لطفا تا بیشترازاین دیرنشده کاری بکنید.باتشکر
با سلام از خبرگزاری محترم عاجزانه استدعا دارد اجرای سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان در هفته دفاع مقدس پیگیری بفرمایید
نگذارید رزمندگان دفاع مقدس در پیچ و خم مشکلات فراموش شوند (امام خمینی ره) انشاالله سخن بنیان گذار انقلاب اسلامی نادیده گرفته نشود
بنام خدا
برادر عزیزم جناب اقای علامه زاده . امسال نیز چون سنوات قبل هر روز از هفته را به قشری از عزیزان ایثارگر اختصاص داده چند تن از سرداران که انروزها همسنگر ما بودند و در حال حاضر جز از ما بهتران سخنرانیهای قرایی در باره رشادتهای این عزیزان صورت میدهند و همه مدعوین که شاید ده تن ایثارگر در ان وجود نداشته باشند چفیه به گردن در بهترین هتلهای تهران نهار و شام صبحانه را صرف نموده و بابت این یک هفته حق ماموریت و اضافه کاری . حق جلسه را دریافت نموده و به محل کار خویش باز میکردند . و مدعی میشوند فرهنگ جهاد و شهادت را نشر دادند چون ایثارگران خصوصا رزمندگان توانایی سخنرانی را ندارند و باید زحمت انها نیز بگردن ان سخنرانان حرفه ای بیافتد مجلس نیز چند نماینده در خصوص ایثارگران سخنرانی قرایی نموده تا هفته به پایان برسد در پایان نیز دولت اعلام می نماید برای برگزاری مراسم هفته بسیج فلان میلیلارد تومان هزینه شده . این برنامه هرساله اقایان است . بزرگان قوم اصلا رزمندگان حتی با 50 ماه حضور در گردانهای عملیاتی را نیز ایثارگر نمی دانند . کامات شما بسیار با وقار منطقی و زیبا بود اما همچون مشتی بر سندان است با تشکر از مسئولین سایت که نوشته شما را درج نمودند
سلام ، هفته دفاع مقدس با طلیعه غذیر خم و عظمت ولایتمداری بیانگر فریاد سهمگین ایثارگران خطاب به مسئولان است. قوانین تصویب میشوند و آیین نامه ها تدوین میگردند لیکن هنگام اجرای آنها ایثارگران را سرند میکنند. غدیر خم میگوید ایثارگران ریز و درشت و با سواد و بی سواد ندارند بلکه میبایست بر حسب رعایت تقوا مورد احترام و تکریم قرار گیرند.
نمونه یک ایثارگر مخلص که علیرغم ماهها حضور در خط مقدم و آسیب های کوچک و بزرگی که درد آنها بیشتر از درد مسئولیت در حفظ و حراست از خط مقدم نبوده تحمل کرده اما امروز در فقر و خجالت از عیال و فرزند و مشاهده فیشهای نجومی و انواع ظلم همچنان با درد و رنج مجروحیت ها و حفظ خطوط قرمز عاشقی ، خط مقدم را حفظ کرده بدون هر گونه سلاح با مشت گره کرده و جیب خالی میگوید از رزمنده به فرمانده !! از خط مقدم به ستاد پشتیبانی !! :
""هیچ امیدی دیگرنداریم فقط امیدمان شمارهبربزرگ ایران وشیعیان جهان هستیم است ....تازنده ایم رزمنده ایم ودرکنارامام خودمان تاآخرین نفس ایستاده ایم ..رزمنده 8سال جنگ ""
هفته دفاع مقدس و عید غدیر خم را تبریک عرض میکنیم
رئیس محترم امور ایثارگران مجلس با سلام طبق ماده 27 قانون خدمات ایثارگران مدت حضور در جبهه برای سنوات بیمه بازنشستگی فقط برای کسانی که قبلا ویادر حال حاضر در مشاغل سخت کار میکنند یک به یک ونیم منظور میشود ، مگه سابقه جبهه جزء مشاغل سخت نیست خواهشمند است قانون اصلاح شود تاهمه ایثارگران بتوانند استفاده کنند با تشکد
بنده شیمیایی بدون درصد جانبازی هستم پول ندارم دارو بخرم عفونت بدنم راگرفته من فقط دارو می خوام کمکم کنید
با سلام به برادر عزیز رزمنده بسیجی
برادر گرامی لطفا شماره تماسی از خود برای سایت بفرستید
از نام دفاع مقدس استفاده میشود اما از رسیدگی به رزمندگان هیچ خبری نیست !!!!
جانبازان عزیز سروران گرامی ..دوسال است مجلس مصوب نموده که بنیاد موظف است به جانبازان فاقد شغل و درآمد حداقل حقوق کارمندان دولت یعنی ماهانه حدود 900 هزار تومن پرداخت کند اما بنیاد تمکین نمی کند . اگر واقعا مستحق هستید پس حرکت کنید به دیوان عدالت اداری و کمسیون اصل 90 مجلس شکایت کنید . یا علی مدد همت کنید . مخصوصا دوستان عزیز تهرانی که دسترسی دارند همت کنید
تاریخ مصرف رزمنده ها دیگه گذشته کسانی که به خاطر ایثار و از جان گذشتگی همین رزمنده ها بر مسند نشسته اند نمک خورده نمکدان شکسته اند از رزمندگان که گذشت لااقل به فکر فرزندان رزمندگان باشید و انان را در زمره خانواده ایثارگران واقعی. قرار دهید تا به ظاهر هم که شده قدردان فداکاریهای پدرانشان باشید.ی
البته اگر بعضی ایثارگران عرصه را بر خود تنگ ندیده و اعتراضی نداشته باشند که چرا رزمندگان هم ایثارگرند




و
باسلام رهبر عزیزم هرچند شاید نوشتن این جمله موجب رنجش شود اما چه کنیم اکنون که مجمع تشخیص بعنوان ناظر سیاستهای کلی به وظیفه خود عمل نمی کند ما تنها امیدمان به خدا وبعد از ان هم به مولا ومقتدایمان سید علی می باشد
عدالت واقعي زماني رخ مي دهد که رزمندگان هم مانند ازاده ها به نسبت مدت جبهه درصد جانبازي بدهند .... والسلام
بسمه تعالي.

دوران هشت سال دفاع مقدس بدون فداکاری ها واز خود گذشتگی ها و رشادت های عزیزان رزمنده هیچ گونه معنا ومفهومی ندارد و رزمندگی ریشه وستون مجاهدت و ایثار در راه خداست. ولی متأسفانه بعد از گذشت 27 سال از دفاع مقدس وسند خدمات رسانی به ایثارگران. رزمندگان را مظلومانه حذف کردنند. کاری که درهیچ جا مورد تائید نیست و این کار عین تبعیض وبی عدالتی می باشد و سند ایثارگرانی که رزمندگان درآن جای ندارند. ظالمانه است و باطل است وتمام مسئولین ونمایندگان مجلس باید پاسخگوباشند.

رزمندگان رابه نیروهای مسلح واگذار کردند. چندین سال گذشت وخبری نشد و بعد کلمه معسر رابرای بعضی از این عزیزان به کار برده اند.
و رزمندگان شاغل را درقوانین ومقررات نادیده گرفته اند.وبارها مسئولین وبعضی از نمایندگان گفتند.مثل آزادگان ایثارگر به رزمندگان بابت هرماه حضور داوطلبانه درصد جانبازی می دهند.ولی سال ها گذشت ومی گذرد ودرگذر زمان مظلوم ترین کلمه دراین سرزمین اسلامی کلمه رزمنده هست و درعمل هیچ کس به فکرنیست.با کمال تشکراز سایت وزین فاش نیوز.
احسنت امیدواریم سایت فاش نیوز در هفته دفاع مقدس از حقوق رزمندگان دفاع کند و سند راهبردی رزمندگان را پیگیری کند با تشکر
میگفتند از معیشت و مادیات حرف نزنید
ما برای خدا قدم در این راه گذاشته ایم
غافل از این بودند که بین راه گرسنشان خواهد شد
نمیدانستند ابزار راهشان مادیست و نیت فقط تقرب است به خدا
سلام دوستان و همرزمان خصوصا جناب آقای علامه
بعد از گذشت ۲۸ سال از جنگ هنوز ما متوجه نشدیم که آنچه ما اکنون خواستار آن هستیم یک رویا و بلند پروازی بیش نیست و به قول معروف آب در هاون کوبیدن می باشد
جناب آقای علامه هم در بدنه نظام و هم در ادوار مختلف مجلس و هم در دولت فعلی و دولتهای قبل کسانی از جنس جنگ و آشنا به مشکلات جند بودند و هست اما دریغ از تصویب یک طرح و لایحه که در آن رزمنده ها آن طور که لیاقت آن را دارند تصویب و اجرایی شده باشد آنها ادعا دارند که بار مالی زیادی برای بنیاد به وجود می آید اگر ما بخواهیم در حد یک جانباز فاقد در صد تسهیلات بدهیم
اما من می گویم به جای تسهیلات مادی بیاید به آنها تسهیلات آموزشی برای فرزندان آنها فراهم کنید
اخه ما وقتی که اعزام میشدیم اولین چیزی که از ما می خواستند وصیت نامه بود بعد عکس و کپی شناسنامه
ما راهی که رفتیم چهار سرنوشت پبش رو داشتیم
یا شهید می شدیم یا جانباز می شدیم یا اسیر مب شدیم و یا سالم بر می گشتیم
امروز گناه بچه من چیست که من سالم برگشتم
در تمام پیام هایی که من در زیر نویس شبکه خبر خواندم دریغ از اینکه یک بار نام رزمنده ها برده شده
رفیقی میگفت نه بی انصافی نکن رزمنده ها زیر گروه ایثارگران می باشد گفتم قصه ما مثل شتر مرغ شده که نه شتر هست که بار بکشه و نه مرغ که قد قد کنه
موقع حرف ما ایثارگریم اما موقع تقسیم غنایم ما ابثارگر نییتیم
در یک کلام حنای ما دیگر رنگی ندارد
باعرزسلام.وخسته.باشی.به.خدمت.مسعولان.وعزیزان.زحمت.کش.فاش.نیوز.اول.خدا.و دوم.شما.امید.رزمندگان.وایثارگران.که.این.زجرنامه.این.عزیزان.را.به.گوش.مسعولین.امر میرسانید.من.خودم.به.عنوان.یک.رزمندی.دفاع.مقدی.از.شماعزیزان.تشکر.وقدردانی.خودم را.اعلام.میکنم.ویک.تقاضا.دارم.امید.وارم.در.حد.مقدورات.این.نامها.واین.زجرنامها.واین درد.دلها.را.به.گوش.رهبر.عزیزمان.برسانید.تا.ایشان.از.این.درد.دلها.باخبر.شود.چون.هر. خبری.به.ایشان.مسعولین.میرسانند.همه.چیز.وهمه.کارها.گولو.بولبواست.چون.خود.ایشان.یکی.از.یادگاران.دوران.دفاع.مقدس.هستند.متمعن.هستم.اگراین.خبرها.به.گوش.ایشان برسد.مقداری.از.این.مشگلات.رزمندگان.عزیز.حل.خاهد.شد.ودراخر.حرفی.با.مسعولین. امر.دارم.این.جانب.در.زمان.دفاع(۲۰)ماه.درجبهه.خط.مقدم.ودر.چندین.عملیات.حضور داشتم.در.این.مدت.(۴)بار.هم.مجروح.شدم.من.از.ان.اشخاصی.هستم.که.شناسنامه.خودم را.دست.کاری.کردم.بعداز.مدتی.که.پا.به.سن.گذاشتم.یواش.یواش.توان.کار.ازمن.گرفته شد.رفتم.بنیاد.قضایارا.بیان.کردم.بگزریم.بعد.از.حدود(۵)سال.و(۱۰۰۰بار)بروبیا.بنیاد.به صدقه.سری.خودش.(۵درصد)به.مادرصد.داد.پروند.شیمیای.رفت.کمسیون.میدانی.کمسیون به.من.چی.جواب.داد.فرمودن.شما.سیگار.کشیدی.وعلا.اخر... شخصیم.شوقلم.کارگر ساختمانی.شوقلی.ندارم.با.(۴فرزند))و(۲)دانشجو.مانده.ام.حالا.عارزه.جنگ.عمانمو.بریده دیگه.توان.کارو.ندارم.....تنگی.نفس...صفری.بی.عمانه.شبانه.وخلط.خونی.روزانه.توان کارو.از.من.بریده.دیگر.توان.کار.را.ندارم.شرمنده.زن.وبچه.ونوه...داماد.شدم.حال.اول. از.مسعولین.ودر.اخرهم.از.همرزمای.عزیزم.تقاضای.یاری.وکمک.می.تلبم.تلفن.تماس
باسلام.ختاب.به.این.مسعولان.بی.بفا.چرا.این.قدر.ازاین.جبهه.ورزمندگان.وایثار.گران.به نفع.خودت.سوع.استفاده.میکنید.ایا.شما.جبهه.وجنگ.به.خودت.دیده.اید.ایا.در.زمان.. جنگ.تا.پادگان.رفته.اید.که.حالا.به.خاطر.خود.شیرینی.وخودنمای.دم.از.جبهه.وجنگ.میزنی.عزیزان.فاش.نیوز.این.گونه.اشخاص.را.خار.وذلیل.کنید.ودروغشانو.روکنید.
باسلام به تمامی رزمندگان وایثار
گران وجانبازان8سال جنگ /اینجانب به نوبه خودم ازهمسنگران خودم جناب آقای ناطق وجناب آقای مرتضایی که واقعادست به قلمشان خوب است وهمیشه باکامنتهایشان ازمارزمندگان و....دارنددفاع میکنندتشکرمیکنم ودست ملیزابه این عزیزان میگویم چون بنده سوادم درحدابتایی می باشدتامن هم بتوانم ازقشررزمنده و.....بانوشتن چندخط کامنت دفاع کنم چراچون این عزیزان هیچ کس راندارنداگرکسی راداشتنددرطول این28سال قدمی برای این عزیزان برمیداشتندکه حقشان است چراچون واقعاشرمنده اهل وعیال شدند.چرایک رزمنده که ماهاجلودشمن ایستادگی کردحال نتواندپاسخ گوی خرج ومخارج نورچشمانش باشدچراچون دردمنداست هرچی که کارگری میکندسر3ماه به متخصص های اعصاب وروان میدهد...نمونه خودم که بالای20سال استکه دارم انواع قرصهای اعصاب وروان رامصرف میکنم که همه نسخه هایش موجودمیباشد...یاعلی درمانده ایم آقابدادمابرس
اهای مسولین بی مسولیت که28سال استکه ماراازیادبردید/سرمادرراه است ومن رزمنده با3تابچه قدونیم هنوزنتوانستم خانه ام راگازکشی کنم تکلیف من رزمنده دردمندچیست؟من قصه درمان دردم رابکنم یاقصه هزینه درمان دردم؟یانه بفکرشکم نورچشمانم باشم که سالهاست من رزمنده شرمنده عزیزانم شده ام بازازهمه بدترگازکشی روستایمان که همه مردم خانه هایشان راگازکشی کردندامابجزمن رزمنده دردمند/آهای مسولین دلسوزنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدادمن رزمنده وامثال من برسیدکه واقعاازنظرآبرووحیثیت درپرتگاه هستند//مسولینی که بفکرمارزمندگان هستیدحال تکلیف من بافراررسیدن سرماچیست حدعق کاری بکنیدتابه مارزمندگان هم رسیدگی شودنه اینکه درکل ازیادهارفته ایم ..رزمنده دردمندجنگ که20سال استکه دارم زجرمیکشم هرکس قیافه ام رامی بیندفکرمیکندمن70سال دارم غافل ازاینکه47سالم است الان15سال استکه موی سرم سفیدشده دلیلش چیست بنظرشمامسولین آیاازدرون زخمی مارزمندگان خبردارید؟هیچ درطول این28سال باخودگفتیدسری به رزمندگانی که درسن کم آمدن جنگیدن وهرکدام به شکلی زخم خورده ازجنگ شدن ببینیم چکارمیکنندبازالخصوص رزمندگان که درظاهرسالم اماازداخل مثل لانه زنبورسوراخ سوراخ هستندو20سال استکه دارندانواع قرصهای اعصاب وروان میخورندوهیچ دادرسی هم ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟رزمنده دردمنددوران8سال جنگ نابرابر
باتقديم سلام:لطفآ نه سرخودتان شيره بماليد.نه سر مارا گرم كنيد.اگر يك ذره وجدان داريد.درخواست بنده را به يكى ازمسئولينى كه كمى خدا را درنظر بگيرد.وبه آنچه دارد قناعت كند.نشان دهيد-تا بفهمد كه ٣٨ سال است تنها وعده و وعيد.شنيده ام.كوچكترين عملى وخدمتى براى خدمتگزاران بى ريا.مثل بنده وامثال بنده نديده ام.زيرا بنده ٣ سال در بهبه جنگ.درسازمان جهاد كشاورزى.دركردستان وخوزستان. در مناطق عملياتى وپشت جبه خدمت نمودم.توسط جهاد به خدمت سربازى فرستاده شدم.دوسال در خط مقدم خدمت نمودم.در تاريخ ٤/٣/٦٥ در عمليات مهران.مجروح شيميايى شدم.ارتش بزرگترين ظلم را درحق من. روا داشت.بيست سال تمام مداركم را ازديد.پنهان نمود.عاقبت به رياست جمهورى شكايت نمودم.سال ٨٦ درايثارگران نزاجا.تشكيل پرونده دادم.سال ٨٦- و٩٠-و٩٤- مراحل معاينات را با هزينه خودم گزراندم.هربار جواب منفى شنيدم.بناچار از بنياد شهيد كردستان خواستم.مداركم را از ايثارگران نزاجا.مطالبه نمايد.بالاخره گواهى بيمارستانى.سال ٦٥ ايلام-وگواهى معاونت عملياتى.منطقه مهران.وصورت جلسه سانحه. ول ٢١ ح .و ايثرگران نزاجا-را براى شركت دركميسيون ماده ١٦ گرفتم-هم اكنون در نوبت كميسيون انتظار ميكشم-فقط از مسئولين ارتش سوال بفرماييد.براى جبران اين ظلمى كه در حق بنده روا داشتند. چه كمكى .در اين مرحله به بنده ميكنند.تا من هم به روزهاى كه تحت امر نزاجا بودم افتخار كنم-
باسلام .شوهرم درسن 13 سالگی هست ونیستش که جان عزیزش بوده ازدست داده والان با گذشت چند دهه اول درسال1369بطورکل گوش راستش کر گردید . که فرمودند ازشدت صدای ادوات جنگی میباشد . خلاصه درحدود10 ماه عذاب کشید درحالی که گردنش 90 درجه به چپ برگشته بود وگوشش با اینکه کرشده بود اما پدرازروزگارش درمی آورد. بدلیل توان مالی نتوانستیم عمل جراحی کنیم درحالی که دفترچه هم نداشت .بلاخره درسال 1380 بدشت دچار اعصاب وروان گردید بگونه ای که دراتاق تاریکی و بسیار خلوت محبوس میشد .. با مراجعه مکرر به اعصاب وروان اندکی بهتر شد ولی الان هم نمیتواند تو.جمع چند لحظه ای باشد .درسال1386 بدلیل نرسیدن اکسیژن ایست قلبی کرد که نهایتا با تلاش بسیار کارکنان بیمارستان سبلان اردبیل . وتیم کد 55 وپزشک محترمشان دکتر عطوفت قلب وی به کار افتاد . وبه دلیل وخامت اوضاع که درکما بود . توصیه عمل جراحی باز قلبی کردند . بعداز بهوش اومدنش . که دربیمارستان مدرس تهران فنرگذاری و.انژیوگرافی ناموفق بوده وتوصیه استراحت 15 روزه کرده بودند تا فاتحه المعصلوات . اما پزشک محترم جناب دکتر ظفرمند خسته نمیشد وشوهر را به تبریز پیش دکتر شریف وواقعا پنجه طلا فرستاد بنام دکتر رضایت پرویزی . ایشان شوهر بنده را عمل کردند وتقریبا بهتر ازقبل شد اما شیمیایی ریه وی بسیار ازار میدهد واز ان بدتر اعصاب وروان وی .. عنایت فرمايید . دربرسیهایی که خودشان ها هر مرد خدایی و با ایمانی که در گوگل . عوارض ناشی از حضور درجنگ .. چه ها میشود و.چگونه میشود چه میگردد . بصراحت توضیح دادند .که با این اوصاف شوهر اینجانب جانباز100 درصدی هستند . اما درکمسیون عده ای مرفع جامعه تشریف میاورند. نه جنگ دیده اند واز عوارض ان خبری دارند .وحتی با طرقه کبریتی موج انفجار شدیدی میگیرند وشایدم تشنج و خودشان را ......... که بایستی مادام العمر پوشاک بچه بزنند.اظهار نظر خیر عادلانه و غیر منصفانه .میدهند .. که ای کاش میشد همان لحظه درد یکی از این عزیزان یک ساعت به بدن ان از خدا بی خبران برفته تا بدانند این عزیز چه میکشند . که خانوادهایشان دوچندان بیشتر.. شوهر بنده درشرایط بسیار هاد قرار دارد که توان خرید داروهایش را نداریم . بخدا سوگند صادقانه میگویم نه اینکه .کلمه ای شبه در حرفام باشد . حدود یک ماه است نتوانستم دارهایش را تهیه کنم . امام جمعه اردبیل رفتم . سپاه ناحیه استان رفتم . بسیج ناحیه استان رفتم . خلاصه هرجا به ضهنم رسید رفتم . بعنوان یک زن توپ فوتبال دستی کردن منو پاس میدن .کسی هم نیست به دردشان برسد . هرکس از راه میرسد . به ارامی میگوید دیگر دیوانه شده ببر تیمارستانش بده ... وقتی عازم جبهه میشدن . خیلیا این حرف را میزدند .والان هم میزنند .. من به نوبه ی خود عرض میکنم آه وناله ای که این مظلومان میکشند .گریبان گیر خیلی ها خواهد شد .. اگر خدا وپیغمبر میشناسید . نه پیغمبر در مورد رزمنده این چنین گفته نه خدار. ونه حضرت علس(ع) ای کاش شب بخوابیم و صبح شاهد فرج اقامون باشیم . والسلام .
سلام من‌از سن ۱۶سالگی بسیجی به جبهه رفتم ودر عملیات کربلای چهار وپاتک شلمچه شیمیایی شدم اما به خاطر اینکه ترس ان داشتیم که دفعه بعد نگذارن بیاییم جبهه از بیمارستان فرار کردیم تاکنون هیچ اقدامی هم نکردم الان چندین سال است دچار نفس تنگی شدم واز اسپری استفاده میکنم وقادربه کار نیستم درضمن بیمه آزاد پرداخت میکنم خواهش میکنم من را راهنمایی کنید
رزمنده بی کس وکار که ان زمانی من درجهبه بودم سنم انچنان نبود تا برام مشکلی پیش امد برم دکتر وبنیادتشکیل پرونده بدم وبی خیال این مواردبودم ودرحال حاظر که سنم بالا رفته چندین سال است که بخاطر شیمیای شدن ریه هایم وچشم وپوست دارم زجرمیکشم وهیچکس هم دربنیادبه دادمانمیرسد وازنظر مالی هم با 5 تا بچه درمضیقه هستم وروز بهروز هم بدتدمیشوم وهیچکس هم وجودندارددست امثال مارابگیردتاشاید حداقل بتونیم برویم دکتر تازمانی کهنفس میکشیم کمترزجر بکشیم خداخودت یکی راواسطه کن شایدمن ازاین بدبختی نجات پیداکنم یا زودتربمیرم ویا سلامتی راتا زمانی که زنده هستم سلامتی راپیداکنم خدایا خودت یکی راواسطه کن تا امثال من زیاد است تا شایدنجات پیداکنیم
باسلام‌به‌رهبرم من‌ همیشه‌به‌عشق‌ شما‌رزمنده‌ام‌ ولی‌ وقتی‌جلو‌بچه‌ها‌از‌بی‌پولی‌شرمنده‌ام‌احساس‌ میکنم‌فراموش‌شده‌ام‌ چرا‌و چراهایی‌برام‌ پیش‌میاد‌که‌ مفهومی‌ندارد‌ ازشما‌انتظار‌ یاری‌دارم‌ همین‌
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi