شناسه خبر : 49599
دوشنبه 29 شهريور 1395 , 09:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشکیل اتاق فکر در مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید امور ایثارگران از تشکیل اتاق فکر در این مرکز خبر داد.

فاش نیوز-رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید امور ایثارگران از تشکیل اتاق فکر در این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما ، علی عباس کمری رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر با اشاره به امضای  تفاهم نامه بین مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر و مرکز جامع علمی کاربردی امام خمینی(ره)انعقاد این تفاهم نامه را یک اتفاق خوب و امیدوار کننده دانست و گفت: استفاده از نخبگان و ظرفیت آنان برای تدریس و افزایش ارتقای سطح علمی دانشجویان در مرکز علمی امام خمینی(ره) و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی و ایجاد هماهنگی علمی و تخصصی بین دو مجموعه از مهمترین ویژگی های  این تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه  در تفاهم نامه موضوع همکاری 2ساله بین دو مرکز پیش بینی شده است ضمن ارائه گزارشی از سوابق و دستاوردهای این مرکز گفت: طی سه سال گذشته و همچنین در دوره جدید تصمیماتی  مبنی بر تجمیع مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر اتخاذ شده است که بر مبنای آن تغییر و تحولاتی در ساختار این مرکز ایجاد خواهد شد.
کمری با  تشریح شاخصه های جامعه هدف از سوی مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: کسانی از جامعه ایثارگر و شاهد تحت پوشش این مرکز قرار می گیرند که حداقل دارای یکی از شاخصه ها مانند داشتن اختراعات ،خلاقیت ،تالیفات ،ترجمه ، مقالات علمی معتبر، رتبه برتر کنکورهای سراسری، فارغ التحصیل دانشگاه های معتبر  ،مدال آوری در المپیاد های علمی، مسابقات جهانی و جشنواره های معتبر باشند و یا اینکه دارای پایان نامه ویژه ، عضو یت در بخش علمی حوزه و دانشگاه ، علوم پایه و  یا علوم انسانی با درحه دکتری(پی.اچ.دی)  باشند.

رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر با ارایه آماری جامعه هدف را شش هزار و 718 نفر دانست که از این تعداد 2193را بانوان و4525را آقایان تشکیل می دهند و آمار اعضا برحسب نسبت ایثارگری نیز 2665 فرزندشهید، 83همسرشهید، 1425جانباز،202همسر جانباز، 1964فرزند جانباز، 140آزاده،33همسرآزاده، 201فرزند آزاده و 5جانباز آزاده احصا شده است.

وی همچنین موضوع حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر را مورد اشاره قرارداد و تصریح کرد:  ساختار علمی مشخصی برای حمایت از نخبگان در تهران و استان ها لحاظ شده است که بر اساس آن شورای 7 نفره ای در استان ها ،دستاورد علمی نخبگان را بررسی و طبق دستاوردها و امتیازآوری علمی ، حمایت های مادی و معنوی از نخبگان در نظر گرفته شده است.


وی یادآور شد: بر اساس آمار مرکز طی سه سال گذشته تعداد اختراعات، تالیفات، رتبه های برتر کنکور های سراسری و طرح های تحقیقاتی معتبر، مقالات علمی، مدال آوری های المپیادی، مقالات علمی معتبر رشد قابل قبولی نسبت به دوره های گذشته داشته است و این در حالی است که بودجه کنونی مرکز نسبت به دوره های مشابه 50 درصد کاهش داشته است.
رئیس مرکز دانش پژوهان یادآورشد:طی 3 سال گذشته 173 اختراع، 1250 تالیف و ترجمه، 10 چهره برتر کنکورهای سراسری، 22 چهره برتر فارغ التحصیل از دانشگاه های معتبر، 120 طرح تحقیقاتی معتبر،چهار هزار و569 مقاله علمی در سطح بین المللی و 21چهره برتر مسابقات قرآنی درسطوح ملی و بین المللی و 6نفر اعزام به دوره های تکمیلی داشته ایم.

رئیس مرکز دانش پژوهان  و تشکل های شاهد و ایثارگر همچنین  تشکیل اتاق فکر در این مرکز را از اهداف مهم مرکز عنوان کرد و متذکرشد: جامعه ایثارگری دارای اقشار مختلفی است،بنابراین برای تعامل و ایجاد ارتباط متقابل و اعتماد سازی نیازمند نوعی هماهنگی بین نخبگان و مدیران هستیم که از این نظر اتاق فکر توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

درپایان این نشست  عضو عالی سیاستگذاری دانش پزوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر به  سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نخبگان یک مدیر نخبه بالای سرشان میخواهند جناب کمری نه شما را ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi