شناسه خبر : 49605
یکشنبه 04 مهر 1395 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با روستای دزآور در 59

صدام با توپ و تانک به شهر طویله عراق که با روستای دزآور، یک کیلومتر فاصله دارد، حمله را آغاز کرد و 200 متری میله مرزی روستا وقتی مردم شنیدند عراق در حال پیشروی است، دست به دست هم دادند و از روستا به طرف میله مرزی حرکت کردند و جلوی توپ و تانک را گرفتند. سربازان عراق اوایل فکر کرده بودند مردم به استقبال آنان می روند اما برعکس مردم نگذاشتند دشمن یعنی صدام وارد روستا شود. به هر حال به هر ترفندی که شد یک گروهان از سربازان عراقی با کمک مزدوران داخلی یعنی دموکرات و کومله «رزگاری» در 200 متری روستا مستقر شدند.

مردم روستا جلویشان ایستادند و دست به تظاهرات علیه دشمن زدند. یکی از درجه داران بعث از طرف همان گروهان مامور شد که با کمک دموکرات وارد مذاکره با مردم روستا شود و به هر نحوی مردم را راضی کند تا با دولت همکاری کنند ولی خوشبختانه مردم روستا به هیچ عنوان با دولت بعث و گروهک ها همکاری نکردند و حتی یک قدم هم به طرف خاک عراق نرفتند و شبانه مردم روستا به دولت جمهوری اسلامی پناه آوردند و عده ای هم با سپاه و بسیج همکاری کردند و به عنوان خدمتگذار در خدمت دولت بودند.

راوی: برادربسیجی حاج طاهر صادقیان

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi