شناسه خبر : 49610
سه شنبه 06 مهر 1395 , 15:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا بهمن گلبارنژاد شهید است

درجایی که آتش نشان، خبرنگار، محیط بان و... شهید محسوب شوند، جانبازی که از روز نخست، با آگاهی از عواقب اقدامش، گام در میدان جنگ وجهاد نهاده و به دلیل حادثه روی داده برای او نیز نقص عضو ناشی از جانبازی اش بوده است شهید نیست؟!

فاش نیوز -  در آخرین روزهای مسابقات پاراالمپیک ریو در برزیل متأسفانه اتفاق ناگواری برای جامعه جهانی ورزش و بخصوص ورزش جانبازان و معلولان کشورمان روی داد که طی آن یکی از جانبازان ورزشکار دوچرخه سوار ایرانی دچار سانحه شد و جان باخت.

گذشته از حزن و اندوه و تأثری که از این حادثه در خارج و داخل کشور مستولی شد، با رسانه ای شدن این حادثه، با توجه به جانباز بودن این ورزشکار ارزنده پاراالمپیکی، طبق معمول این بحث مطرح شد که آیا  بهمن گلبارنژاد که از جانبازان دفاع مقدس بوده شهید محسوب می شود یا نه!

طبق معمول در اینگونه مواقع که اولین ورود کننده به این قضیه و اعتراض به رسانه ها بنیاد شهید است، این بار نیز بنیاد به این موضوع واکنش فوری نشان داد و به معدود رسانه هایی که اورا شهید عنوان کرده اند خرده گرفته است که مرجع صاحب صلاحیت اطلاق عنوان شهید در اینطور موارد ماهستیم وبس!

البته ما نیز معتقدیم که بنیاد شهید وامور ایثارگران باید  از حریم ایثارگران، و شهیدان با دقت و حساسیت بالا دفاع کند و حایز شدن این مقام ودرجه سعادت وشرایط ویژه ای را می طلبد؛ ولی متأسفانه بنیاد در موارد بسیاری این نهاد مسئول نشان داده است نتوانسته به این وظیفه و مسئولیت خود عمل کند و این موضوع مربوط به این دوره ودوره خاصی هم نیست. بنیاد شهید باید بپذیرد در حفظ و حراست از حریم ارزشی وقانونی این حوزه مقدس ضعیف عمل کرده است و هم اینکه قادر نبوده در مقابل پارتی بازی و جعل مدرک و سفارش پذیری و... مقاومت کند.

اصل اینکه فردی از مسئولان بنیاد فارس، طبق نوشته خبرگزاری منبع ما، مرحوم گلبارنژاد را جانباز 70درصد عنوان کرده است ولی طبق مدارکی که بنیاد ارائه می دهد ایشان جانباز50 درصد بوده باید مورد رسیدگی جدی قرارگیرد، اما ما با توجه به نوع حادثه روی داده و پرس وجو درباره  جانباز گلبارنژاد، به این نتیجه رسیده ایم که حتی اگر او جانباز 50 درصد هم  بوده باشد از نظر ما با تحلیل و دلایلی  که داریم و البته از نظر شرع و قانون، شهید است و باید با افتخار، «جانباز شهید»ش نامید.

طبق قوانین بنیادشهید وامور ایثارگران، جانبازان 70درصد متوفا شهید محسوب می شوند و جانبازان با درصد پائین تر نیز درصورتی که فوت آنان ناشی از عوارض مجروحیت و جانبازی باشد شهید هستند.

اگر همین قانون بنیاد را درست مد نظر قراردهیم نه تنها این جانباز، بلکه بسیاری از جانبازان  زیر 70 درصد که فوت می کنند شهید هستند. حادثه ای که منجر به آسمانی شدن جانباز 50 درصد قطع پا، بهمن گلبارنژاد شد این است که او هنگام مسابقه تعادلش به هم خورده و دوچرخه اش واژگون شده و به زمین خورده ودرنتیجه این حادثه فوت کرده است. با توجه به اینکه پا ستون بدن است و نقش اصلی را درحفظ تعادل بدن و سرپا ماندن ایفا می کند، اگر پای این جانباز قطع نبود، مسلما" احتمال بروز این حادثه و جان باختن ایشان تا حد بسیار زیادی کاهش می یافت. اگر این فرض منطقی را بپذیریم، پس درنتیجه باید پذیرفت که فوت این عزیز ناشی از مجروحیت، نقص عضو و جانبازی او بوده است.

از طرفی با پرس وجو از کسانی که او را از نزدیک می شناسند متوجه شدیم که بهمن گلبارنژاد علاوه بر داشتن شرف و افتخار حضور در میدان جهاد وجبهه و مجروحیت و جانبازی ، از نظر منش و مرام و روحیه نیز جانبازی فداکاربوده است. با اینکه معمولا" در چنین عرصه هایی افراد فقط در فکر قهرمانی خود هستند که البته در نتیجه آن پرچم کشور نیز به اهتزاز درمی آید و باعث افتخار ملی و نظام اسلامی است، اما علاوه بر این ها  او فردی معنوی ، اخلاقی  و بیشتر به فکر اعتلای ورزش کشور و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بوده است. حال که این حادثه برای چنین فردی درعرصه  جهانی روی داده است و او نیز برای اعتلای نام ایران اسلامی در سطح جهان تلاشی مجاهدت گونه داشته و این مجاهدت را متصل به جهاد فی سبیل الله در دفاع مقدس کرده که به شهادتش منجر گردیده است! نباید او را شهید دانست؟

از اینها گذشته انصافا" درجایی که آتش نشان، خبرنگار، محیط بان و... که در راه انجام  وظیفه شغلی خود جانشان را از دست می دهند شهید محسوب شوند، جانبازی که از روز نخست، با آگاهی از عواقب اقدامش،  گام در میدان جنگ وجهاد نهاده و پس از آن نیز با همین حس ونیت و درهمان مسیر طی طریق کرده و به احتمال قریب به یقین، دلیل حادثه روی داده برای او نیز نقص عضو ناشی از جانبازی اش بوده است شهید نیست؟! اگر دیگران به دلیل اعمال فداکارانه عنوان شهید می گیرند آیا حضور در میدان جهاد که أفضل اعمال است، و ایثار بخشی از وجود خویش و مجاهدت قهرمانانه وپهلوانانه با وجود مصدومیت وقطع عضو و کسب افتخار جهانی حضور در المپیک، که نهایتا جانش را در این راه از دست داده فداکار و شهید نیست؟! 

گویی فراموش کرده ایم که حضرت امام خمینی(ره) فرموده اند: «...به همه مسئولان کشورمان تذکر می‌دهم که در تقدم ملاکها، هیچ ارزش و ملاکی مهمتر از تقوا و جهاد در راه خدا نیست و همین تقدم ارزشی و الهی باید معیار انتخاب و امتیاز دادن به افراد و استفاده از امکانات و تصدی مسولیتها و اداره کشور و بالاخره جایگزین همه سنتها و امتیازات غلط مادی و نفسانی بشود، چه در زمان جنگ و چه در حالت صلح، چه امروز و چه فردا، که خدا این امتیاز را به آنان عنایت فرموده است...»

گفتنی است شهید گلبارنژاد، جانباز دفاع مقدس بود که یک روز قبل از پایان جنگ تحمیلی، بر اثر انفجار مین، یکی از پاهای خود را از دست داد.  پدر شهید گلبارنژاد نیز از جانبازان دوران دفاع مقدس بود که چند سال قبل به لقاء ‌معبود پیوست. این پهلوان و قهرمان شهید در سال‌های گذشته همسر خود را نیزاز دست داد و با مشقت و دشواری‌های فراوانی  فرزندان خود را بزرگ کرد.

«بهروز ساقی»

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
با سلام خدمت شما و با تشکر از مطالب با ارزش تان
در سال 91 در شهرستان بروجن دانش آموزان کلاس اول دبیرستان را برای در آموزش دفاعی و بازدید از مناطق جنگی به مناطق عملیاتی بردن و در آنجا از خشم شب گرفته تا انواع انفجار و سینه خیز و بشین پاشو ....... را آموزش داده و اجرا کردند.در را برگشت از این آموزش اتوبوس این عزیزان دچار حادثه شد و 27 نفر به همراه یک نفر پاسدار که در لباش نظام و با حکم ماموریت بود کشته شدند .ولی متاسفانه همین بنیاد شهید از پذیرش این عزیزان در لیست شهدا امتناع کرد . ولی آیا این قانون برای همه یکسان است .......به والله که نیست .ان شاء الله که مسولین بنیاد شهید در قیامت جواب خواهند داد
موجب فخر ملت وکشور ایران است که که رزمندگان وجانبازان علاوه بر حماسه افرینی در صحنه های 8 سال نبرد مقدس ظفر مند شدند ؛وبرای به اهتزاز در امدن پرچم نظام اسلامی و حفظ ناموس ودین سر مایه جانی خویش را هدیه ونثار انقلاب نمودند.جه عملی نیکو وبهتر از اینکه رزمنده ا ی پس از نیل به درجه فداکاری جانبازی , در عرضه های مختلف علمی,هنری ورزشی و... ان هم حضور در میادین بین المللی ظفرمند انه حماسه افرینی می کنند وبا گرایش به فعالیتهای مثبت وروح افزا موجبات خرسندی ملت وهم کاهش درد ناشی از حراحت را در خود کنترل می کنند .جانبازان ورزمندگان در حقیقت خود مدال افتخار هستند که با عمل تعالی بخش" تصعید" نماد ومدال قهرمانی وایثار را در سایر حوزه ها از خود به یادگار می گذارند ,ونهایت به ملت ایران این افتخارات ملی وارزش ها را پیشکش می کنند .
روحشان شاد
️ پیش از پایان جنگ تحمیلی پای خود را از دست داد.

پیش از پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن همسر خود را از دست داد.
️ در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو  در راه اعتلای نام بزرگ  وطن جان خود را ازدست داد.

️ بی‌بال پریدن هنر مردان دفاع مقدس است ....
منبعد این چنین مردانی را ایران هرگز بخود نخواهد دید ....
واقغا جای تاسف است بنیادشهید که باید متولی و پناهگاه جانبازان باشد نسبت به جانبازان چننین بی مسولیتی میکند یعنی یک جانباز 50درصد ازمسافرین تفریحی عریستان کمتر بوده که این حرکت بنیادشهید تهمت وتوهین آشکار به تمام جانبازان بوده
سلام
خدا رحمتشان کند.
شهادت و اعطای مقام شهید شرایط خودش را دارد..
مثلا حملات تروریستی

مبارزه با دشمنان انقلاب و قوانین اسلامی و شهید شدن
و....


قانون محور است
بنده خودم جانباز 70 درصدم و معتقدم تمامی جانبازان از 1 درصد تا بالاتر به هنگام عروج همگی شهید هستند اولاً به خاطر افتخار مجروجیتشان و در ثانی به خاطر ظلمی که از طرف نامردان و بی معرفتانی که میباید اینان را همچو پرندگان زخمی و بی بال و پر در آغوش لطفشان جای میدادند و قدر و حرمت خون پاکشان را نگه میداشتند به آنان وارد شد و اکثریتشان به هنگام عروج جز نام مقدس و پاکشان و راه روشنشان چیز قابلی که بتواند در نبودشان همسر و فرزندان عزیزشان را شرمنده ی گذران زندگی نکند به ارث نگذاشتند مسلماً همگی شهید و با درجات بالای اخروی ان شا ء الله خواهند بود واین مقام نه به دست بی کفایت مسئولان بلکه از طرف خداوند تبارک و تعالی به آنان خواهد رسید . فاش نیوز عزیز! لطفاً سانسور نکند نکنید و رسم امانت بجای آورید . بنده همه ی مسئولیت سخنانم را به عهده میگیرم و باکی از کسی جر خدا ندارم یا علی
بسیـــــــــارمتـــاسفمــ که گــاهی وقتهــایک خبــری رامنتشــــرمیکنندکه باعث مکدرشدن ومنقلب شدن انسان میشودچگونه دستگــاهی که بفرمان امام آن پیرفرزانه وآن یگانه انسان خدایی تشکیل شدوبارهــاامام راحل این نهادراجزمقدستــرین نهادهاوافضل سازمان هاخطاب میکرد،چگونه این اخبارازاین نهادبیرون میزندمگرورزشکاری که برای سربلندی کشورباجسمی خسته ازدفاع ازکشورجان خودرافدامیکندشهیدنامیدنش اینهمه دردداردبرای بنیاداینهمه بی عدالتی اینهمه تبعیض های نابجااینهمه درصدهای ناعادلانه واینهمه اختلاس،حق خوری،معوقات عدم حمایت ازذیحق اینهمه اخبارهای تکان دهنده راکسی نیست پیگیری کنداماجان بازی که همه زندگیش فدای انقلاب شده راسوژه قرارمیدهنداین جان بازجزخدمت کردن درهمه عمرش کاری دیگرنکرده ایشان همه وقتش برای سربلندی ایران بوده وهرکس به این انسان وارسته خرده گیری کندخائن به اصول نظام است وهیچ جای سخنی نیست،وحجت تمام است،
حرمت امامزاده را باید متولی نگه دارد درحالیمه بمنیادشهید خود بزرگترین دشمن جانبازان شده چظور اجازه میدهد یک جانباز وافعی درجای خود حفظ کند تنها درصورتی برای افراد ارزش قایل میشود که بالا بهشان دستوربدهند
واقعا اراین بی تفاوتی بنیادشهید ناراحت شدم چط.ور بنیادشهید کشته شدگان منا را شهید قلمدادکرد ولی جانباز واقعی را بیرحمانه ترد کرد
واقعا مایع تاسف وتا ثر گردید وماهیت مسولین بنیاد شهید برهمگان هویدا گردید
همش ازبی کفایتی وبی لیاقتی مسولین بنیادشهید است مدافع حقوق تمامی جانبازان مستفیما برعهده ریس بنیاد است ودرصورت نعلل ضمن اینکه درمقابل خدا مسول است باید محاکمه علنی شود
کلیه جانبازان از۵٪ ببالادرموقع فوت بایدشهیدمحسوب شوند...ولاغیر.
سلام فاش نیوز تورابه ارواح مقدس شهدا درخصوص سربازانی که بعدازجنگ درماموریتهای رزمی مجروح ومصدوم میشوندوبه آنان" معلول حین خدمت " گفته می شود توضیحاتی بگویید.!؟ آیااین نام دیگرجانبازی است.؟ یا.... اگرمعلول نامیده می شوندبایدتحت پوشش بهزیستی باشند؟ چرا مسئولین مربوط روزبه روز بدترمی شوند؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi