شناسه خبر : 49612
دوشنبه 29 شهريور 1395 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هرچندسال به جانبازان خودرو می دهند؟

س - باسلام می خواستم بدانم در رابطه با خودرو آیا به جانبازان50 % قانون هر چند سال خودرو می دهد چون دراسفند84 بنیاد یک خودروی آردی که شرکت تولیدکننده از رده خارج کرده بود بمن داد و گفتند که هر10سال یک بار تعلق می گیره سال گذشته که مراجعه کردم بنیاد جندنوع حرف میزدند،،یک بار گفتند بودجه برای تأمین نداریم ،،یکبارمیگن یکبار بیشتر نمیدیم لطفا راهنمایی فرمائید،،، سپاسگزارم
ج – قانون واگذاری خودرو به ایثارگران برابر ماده 45 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران خواهد بود . برابر این ماده قانونی چگونگی واگذاری، میزان تسهیلات، کارمزد و میزان کمک بلاعوض برابر آیین نامه ای خواهد بود که توسط دولت تهیه و ابلاغ خواهد شد. قانون جامع ماههای پایانی دوره آزمایشی خود را سپری می کند ولی کوتاهی بنیاد و دولت در تصویب این آیین نامه ایثارگران را از حقوق قانونی محروم کرده است . متاسفانه مجلس هم درباره کوتاهی دولت در خصوص تهیه آیین نامه های قانون جامع سکوت کرده و بی تفاوت است .

 

 

س - سلام خسته نباشید و ممنون از اطلاعاتی که در اختیار قشر معرز ایثارگر قرار میدید .کلی در سوابق نگاه کردم موردی در باب جانبازان 20 درصد ندیدم لطفا بفرمایید جدید ترین مصوبات در رابطه با جانبازان 20%چیست؟ با احترام
ج- هرگاه در قوانین ملاک و معیار ارائه تسهیلات و امتیازات درصد تعیین شده باشد در قانون ذکر خواهد شد مانند حق پرستاری ، واگذاری خودرو . لکن در هر قانونی  که عنوان جانباز به صورت مطلق ذکر شد همه جانبازان از آن امتیاز بهره مند خواهند شد مثل مقطع تحصیلی که محدودیت درصد ندارد. در مصوبات اخیر مجلس برخی محدودیتها که در قالب درصد وجود داشت برداشته شده است ولی چون هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است قانون نشده که ضمانت اجرایی داشته باشد.

 

 

س - سلام با عرض خسته نباشید و  تشکرازخدمت ارزشی شما ظاهرا"چندین بار باید سوال شود تا یک جواب از شما گرفت جانباز 15درصد هستم  هفت ماه ونیم  جبهه داوطلبانه و هجده ماه  وظیفه جبهه  بودم میتوانم  کسر خدمت یا معافیت برا ی تنها پسرم را پیگیر شوم مزایایی شاملش میشه از کجا شروکنم و ازکجا پیگیر شوم
ج- از اینکه حجم زیاد سوالات و سایر مشغله ها باعث تاخیر در پاسخ می شود پوزش می طلبیم . فعلا کسر خدمت به جز برای متولدین سال 72 به قبل که به دلایل قانونی مانند تحصیل در اعزامشان وقفه ایجاد شده ، وجود ندارد. لکن برابر ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی جمع سوابق جبهه و جانبازی شما از عدد سی می گذرد و می توانید فرزند خود را از خدمت معاف کنید .

 

 

س - سلام آیا قانون بازنشستگی همسران جانبازان ۲۵%  و بالاتر تصویب و به اجرا گذاشته شده است؟ اگر پاسخ مثبت است چرا ادارات مربوط، مانند آموزش و پرورش اظهار بی اطلاعی میکنند؟ آقا پیام ها را دریافت میکنید؟
ج – قانون به تصویب رسیده است و لی متاسفانه دولت و بنیاد در تصویب آیین نامه اجرایی آن کوتاهی می کنند. یکی از موانع اجرای قوانین عدم تهیه آیین نامه اجرایی آن است که مجلس باید فکری برای آن بکند و زمان مشخصی را برای تهیه آیین نامه برای دولت تعیین کند در غیر اینصورت دولت با تاخیر در تصویب آیین نامه عملا" اجرای قانون را متوقف می کند.

 

 

س -  سلام جانباز 40 درصد و حالت اشتغال در شرکت نفت هستم و تا کنون هیچگونه حقوقی چه قبل از حالت اشتغال و چه بعد از حالت اشتغال از بنیاد دریافت نکرده ام ، آیا بعداز حالت اشتغال در نفت ، حقوق حالت اشتغال در بنیاد هم به بنده تعلق میگیرد ویا خیر؟ چون تعدادی از همکارانم را میدانم که بعد از حالت اشتغال در نفت  از بنیاد هم حقوق دریافت میکنند. از راهنمایی شما متشکرم .
ج- دریافت دو حقوق حالت اشتغال که منشاء ایثارگری دارد خلاف قانون است . اگر در محل خدمت خود به صورت عادی به کار ادامه دهید و دریافتی شما ناشی از حضور در محل کار باشد ،‌پیگیری جهت دریافت حقوق حالت اشتغال از بنیاد قانونی خواهد بود.

اینستاگرام
باسلام و وقت بخیر جناب مجتهد جسارتا چجوری میشه فهمید پرونده ماحالت اشتغال هستش یا مستمری بگیر؟
با سلام من چندماه پیش تلفنی با آقای مجتهد مشورت کردم ایشون گفت بعداز بیست ویکی ودوسال تقاضای بازنشستگی کنی هم حقوق بازنشستگی میگیری هم حالت اشتغال . احتمالا اشتباه کرده.
کسی که 70 درصد شاغل در دانشگاه باشد نیروی ارتشی باشد حالت اشتغال برایش تعلق میگیرد خواهشن راهنمای کنید
سلام وعرض ارادت ، جناب محتهدسوالی داشته وآن واینکه حقیرحانبازهفتاددرصد هستم البته چنانچه لایق باشم عرض شودبه مخضرتان همسرم به شغل خیاطی مشغول بوده ازطریق تامین اجتماعی خودش بیمه کرده است وتاپایان سال96سنش به50میرسدو10سال هم بیمع واریز میشود سوالم این است آیا به خاطر بنده سنوات ارفاقی به ایشان ( همسرم )تعلق میگیرد ؟ محبت کرده لطفا راهنمای بفرمائید باتشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi