شناسه خبر : 49640
چهارشنبه 31 شهريور 1395 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرهنگ جبهه در نقاشی‌های یک شهید/تصویر

خبرگزاری فارس: فرهنگ جبهه در نقاشی‌های یک شهید+تصویر

شهید «مجید بهرامی» با هدف انتقال فرهنگ جبهه به شهرها، عازم مناطق جنگی شد و در همین مسیر به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهید هنرمند «مجید بهرامی» از جمله شهدایی است که با هدف انتقال فرهنگ جبهه به شهرها، عازم مناطق جنگی شد و سرانجام در سومین اعزام و طی عملیات مسلم‌بن عقیل و منطقه سومار به تاریخ 12 مهر 1361 به شهادت رسید.

این شهید که امسال هم از سوی بسیج هنرمندان به صورت ویژه معرفی می‌شود، آثار زیبایی از حال و هوای جبهه دارد که این آثار نزد مادر شهید نگهداری می‌شود.

 

نقاشی از جبهه؛ رزمنده‌ای رخت‌های خود را روی طناب آویزان کرده‌ است.

 

کتری دودزده در جبهه

 

سنگر در جبهه

 

پیرزن وحشت‌زده در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران

 

شهید بهرامی در نقاشی‌های خود خواسته به نوعی سادگی رزمنده‌ها و اخلاص آنها را به تصویر بکشد.

نقاشی از پرتره شهید چمران

این شهید نقاشی از پرتره خود کشیده است.

 

بر اساس این گزارش، شهید «مجید بهرامی» سال 1340 در تهران به دنیا آمد؛ وی از دوران ابتدایی به نقاشی علاقه‌مند شد؛ مادر این شهید می‌گفت: «دوست داشتم مجید به کلاس زبان انگلیسی برود. او را ثبت نام کرده بودم تا در کلاس زبان شرکت کند؛ پایین ساختمان کلاس زبان، نگارخانه بود؛ او هر روز که به خانه می‌آمد، دقت می‌کردم و می‌دیدم که اثری از زبان نیست. یک روز که دنبالش رفتم، دیدم مجید از ساعت آغاز کلاس می‌رود از پشت شیشه‌های نگارخانه تابلوهای نقاشی را نگاه می‌کند تا زمانی که ساعت کلاس تمام شود.»

این علاقه شهید بهرامی سبب می‌شود تا خانواده هم او را برای حرکت در مسیر هنر یاری دهند تا اینکه وی در مهر سال 61 به شهادت رسید و پیکر مطهرش در قطعه 26 بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi