شناسه خبر : 49655
چهارشنبه 31 شهريور 1395 , 11:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سنگری که قدمگاه حاج احمد غلامی بود!

به یاد سردار شهید مدافع حرم احمد غلامیعاقبت خوش حاج احمدهاهنوز عطر نماز جماعت‌هایی که به امامت شهید شرع پسند یا خود حاج احمد در آن سنگر کوچک ولی پر خاطره و معنویت می‌خواندیم به مشام جانم می‌رسد.

فاش نیوز -  حاج احمد غلامی یکی از آن چهره‌های خاطره انگیزی است که از زمان جنگ ودفاع مقدس به خاطرم مانده و خیلی دوست داشتم بدانم کجاست و چه می کند و آخر و عاقبتش به کجا انجامیده است.

یادش به خیر اواخر سال 61 بعد از عملیات پیروزمند مسلم ابن عقیل در منطقه سومار، در خط پدافندی ارتفاع 402 بودیم. من بی سیم سردار شهید آقا مهدی شرع‌پسند بودم. سنگر فرماندهی درابتدای این محور و بالای ارتفاع 402 واقع شده بود.



این سنگر و آدم‌هایی که به آن رفت وآمد می‌کردند یکی از به یاد ماندنی‌ترین دوران جبهه و حتی زندگی ام را برایم رقم زد که هنوز هم طعم شیرین آن روزها و خاطراتش را با تمام وجود حس می کنم.

شهید شرع پسند فرماندهی گردان سلمان را برعهده داشت که بعدها به تیپ سلمان تبدیل شد. این گردان برای مدتی به تیپ سید الشهدا علیه السلام و پدافند از محور 402 مأمور شده بود.

شهید شرع پسند انسان وارسته و عجیبی بود که همه را به خود جذب می کرد. شاید به همین دلیل هم بود که در طول حضور ما در این محور، شخصیت ها و فرماندهان تیپ سید الشهدا و فرماندهان جبهه های دیگر ملائک آسا، مرتب به این سنگر سر می زدند.

کسانی مثل سردار شهید حاج علی موحد دانش فرمانده سابق و بنیانگذار تیپ سید الشهدا، حاج کاظم رستگار فرمانده وقت این تیپ، سردار محقق، سردار مهدی قاسمی، سردار کوچک محسنی، سردار شهید احمد زاده مسئول تدارکات جبهه های غرب و سرپل ذهاب، سردار ناصح فرمانده تیپ نبی اکرم(ص)و....

از جمله مسئولان تیپ سید الشهدا سردار حاج احمد غلامی بود که او نیز بیشتر وقت خود را دراین محور و درسنگر اجتماعی ما به سر می برد و میان رزمندگان خط مقدم حضور داشت.

او با اینکه از مسئولان رده بالای تیپ بود ولی کمتر به پشت جبهه می رفت. هنوز عطر نماز جماعت هایی که به امامت شهید شرع پسند یا خود حاج احمد در آن سنگر کوچک ولی پر خاطره و معنویت می خواندیم به مشام جانم می رسد.

هنوز هم خنده‌های ملیح و دوست داشتنی شهیدان شرع پسند و حاج احمد غلامی در ذهنم تر وتازه است.

چند وقت پیش بعد از مدت ها زمانی به یاد آن خاطرات و دوران شیرین افتادم که شنیدم حاج احمد غلامی در جبهه های نبرد با تکفیری ها و دفاع از حرم آل البیت درسوریه به شدت مجروح شده و بعضی خبرها نیز از شهادتش حکایت داشت.

سرانجام هم همین مجروحیت شدید، پس از چند روز راه وصال او با دوستان شهیدش را هموار کرد و او را به ملکوت اعلا رهنمون شد.

این رزمنده قدیمی و بسیاری از سرداران جانباز همانند او که عمری را به جهاد در راه خدا گذرانده اند با زرنگی تمام چه خوش عاقبتی برای خود دست وپا می کنند و یک عمر مجاهدت در راه خدا را در این سن و سال به عاقبت رویایی شهادت پیوند می دهند و حسرت مردن در رختخواب را بردل دنیا و دنیاداران می‌گذارند.

«بهروز ساقی»

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
بی بال پریدن هنر مردان خداست .

خوشا سعادت ،خوشا عاقبت بخیری،خوشاعاشقی ودلدادگی،خداوندماراقابل کند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi