شناسه خبر : 49672
پنجشنبه 01 مهر 1395 , 09:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کتاب وصایای شهدای قزوین منتشر شد

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، کتاب وصایای شهدای استان قزوین منتشر شد.

از مجموعه‌ 3000 شهید استان قزوین، وصایای 1305 شهید که دارای مطالب اجتماعی و فرهنگی است، در قالب چهار جلد تدوین شده که چهارمین جلد آن امروز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس منتشر شد. 

 
در این مجموعه،1400 وصیت‌نامه شهید از 1305  شهید درج شده است که برخی از شهدا بیش از یک وصیت‌نامه از خود بر جای گذاشتند. از مجموعه شهدای استان قزوین تعدادی از شهدا نیز دارای وصیت‌نامه است که به جهت خصوصی بودن از انتشار وصایا آن در این مجموعه خودداری شده است.


در تحقق این مهم، چهار سال همه وصایای شهدای استان قزوین مورد بررسی، بازبینی و تدوین مجدد قرار گرفته تا صحت و سقم آن، براساس دست نوشته شهدا، امضای آن‌ها و مستندات موجود بررسی قرار گیرد.در تدوین مجدد این وصایا تلاش شده تا مطالب تکراری و موضوعاتی که تاریخ استفاده آن به پایان رسیده است از متن وصایا حذف شود.

با تحقیق و بررسی که بر روی وصایای منتشر شده، انجام شده است،این مجموعه‌ی نفیس قابلیت استفاده در همه زمان به ویژه برای هنرمندان و محققین دارد تا براساس مطالب مندرج در این وصیت‌نامه‌ها، بتوانند نسبت به تولید فرآورده‌های فرهنگی و هنری اقدام کنند.

نیمی از شهدای استان قزوین دارای وصیت‌نامه هستند که تقریبا 200 وصیت‌نامه‌ جنبه خصوصی داشته و مورد استفاده قرار نگرفتند.

 

منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi