شناسه خبر : 49683
پنجشنبه 01 مهر 1395 , 10:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دفاع‌مقدس را مردانه دیده‌ایم

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نقش زن‌ها در دوران دفاع مقدس کمتر از رزمندگان خط مقدم نبوده است؛ ما دفاع مقدس را مردانه دیده‌ایم.

سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر»، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عصر امروز (31 شهریور) به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در برنامه زنده تلویزیونی «مشاور» شبکه آموزش حضور پیدا کرد.

وی با تبریک اعیاد غدیر و قربان و آغاز هفته دفاع مقدس، در پاسخ به سوالی مبنی بر تأثیر تربیت و خانواده‌ بر رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: ما اگر به سبک زندگی برگردیم به عنوان یک فرد مسلمان و شیعه همیشه به ما یاد داده‌اند از حق، عدالت و مظلوم دفاع کنیم و در مقابل دشمن سر خم نکنیم. واقعه کربلا و شهادت حضرت اباعبدالله (ع) و یارانشان سرمشقی بود که فرزندان ما قبل از یاد گرفتن نماز با آن آشنا می‌شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: نقش زن‌ها در دوران دفاع مقدس کمتر از رزمندگان خط مقدم نبوده است؛ ما دفاع مقدس را مردانه دیده‌ایم و بر همین اساس نقش زنان را کم‌رنگ جلوه داده‌ایم.

سردار کارگر با طرح سوالی گفت: چطور ممکن است مادری چند فرزند و همسر خود را جبهه بفرستد؟ ما نمونه این اتفاقات را فقط در تاریخ و جنگ‌های دوران اسلام شنیده‌ و دیده‌ایم. این گذشت و ایثار فقط به سبک زندگی خانواده‌های ما برمی‌گردد. فرزندان در چنین خانواده‌هایی تربیت می‌شدند و به جبهه می‌رفتند؛ رزمنده‌ها فرهنگ جبهه را به خانه می‌آوردند؛ جبهه ارتباط فرهنگی دوسویه‌ای را با خانواده‌ها برقرار کرده بود.

وی بیان کرد: بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس از طریق دوستان، همسایه‌ها و اقوامی که به جبهه رفته بودند، برای حضور در جبهه تشویق می‌شدند. دفاع مقدس همه خصلت‌های خوب انسان‌های متعالی را گردهم آورده بود و نقش تربیتی امام خمینی(ره) عامل مهمی در شکل‌گیری این خصلت‌ها بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب آینده‌نگری و تدبیر امام(ره) را عامل تحول جوانان و پیروزی در دفاع مقدس عنوان کردند.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه دفاع مقدس متعلق به همه مردم و مستضعفین جهان است، بیان کرد: چطور کسی که متأهل و دارای فرزند است، حاضر می‌شود به جبهه برود؟ این فقط به دلیل احساس تکلیف مردم ایران نسبت به اسلام بوده است.

وی با اشاره به ویژگی جوانان گفت: انسان‌ها همیشه متعالی فکر می‌کنند و همیشه می‌خواهند پیشرفت کنند. جوانان ما هم در دوران انقلاب و دفاع مقدس می‌خواستند بزرگ شوند و به سمت خدا بروند. آنها راهی را انتخاب کردند که بزرگی دنیا و آخرت را به همراه داشت. رسیدن به محبوب و معبود برای آن‌ها کار سختی نبود؛ جهاد و ایثار برای کسی که می‌خواهد به خدا برسد بهترین راه است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: اگر کسی دراین مسیر قدم بردارد، خدا راه را به او نشان می‌دهد و چیز‌هایی را می‌بیند که بقیه از درک آن ناتوان هستند. شهادت مرگی لذیذ، و انتخابی عاقلانه و عاشقانه است. خیلی‌ها فکر می‌کردند جوانان ما این راه را از روی احساسات انتخاب می‌کنند؛ اما معمولاً در این راه عقل و درایت حاکم بود.

سردار کارگر با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر پیشنهاد استفاده از یک زندگی خوب و بهتر از گذشته به شما داده شود چه تصمیمی خواهید گرفت؟، عنوان کرد: عزیزترین و محبوب‌ترین‌ها نزد شهدا خدا و ائمه (ع) هستند. خداوند نیز در کریم می‌فرماید «اگر شما در راه من شهید شوید من بهترین‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهم».

وی در ادامه درباره ویژگی‌های بسیجی واقعی، گفت: بسیجی یا مجاهد فی‌سبیل‌الله انسانی عاقل، فهیم، بالغ و عاملی است که عمل می‌کند. برای معرفی یک بسیجی باید به تعریف مقام معظم رهبری رجوع کنیم که فرمودند «بسیجی یعنی علی‌ بن‌ ابی‌‌طالب (ع)». یعنی کسی که خودش را مطرح نمی‌کند و خودش را برای دیگران و خدا می‌داند و از خود می‌گذرد. اگر بخواهیم بسیجی را تعریف کنیم کسی است که حفظ نظام و اسلام برای او، اوجب واجبات بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مطیع‌ترین انسان‌ها  بسیجی‌ها بودند و علت آن عامل بودن فرماندهان بود. در تاریخ عملیات‌های دنیا فرماندهان به رزمندگان دستور می‌دادند «بروید»؛ اما در دوران دفاع مقدسِ ما فرماندهان می‌گفتند «بیایید»؛ یعنی آنها جلوتر از رزمنده‌ها بودند. علت شهادت فرماندهان عالی‌رتبه ما در ارتش و سپاه مانند شهید «حسن باقری» که فرماندهی نیروی زمینی سپاه را برعهده داشت، عامل بودن آن‌ها بود. چون آن‌ها همیشه نوک پیکان عملیات‌ها بودند.

سردار کارگر گفت: فرماندهان ما کم می‌خوردند و بیشتر کار می‌کردند. خوابگاه آن‌ها مانند خوابگاه نیروهای عادی بود؛ تا هم‌سطح رزمنده‌ها باشند. همین روحیه بود که بسیجی، پاسدار و ارتشی‌ را عاشق فرماندهان می‌کرد. بسیجی ازخودگذشته است. بسیجی به فکر مال‌اندوزی نیست؛ بلکه به دنبال کمک به دیگران است. اگر تفکر و روحیه بسیجی بر مملکت حاکم شود اختلاس و حقوق‌های آنچنانی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس عبرت‌های نهفته دارد، افزود:  فرهنگ دفاع مقدس، سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین را نجات داده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ چیز خوبی نیست و ما هیچ‌گاه طرفدار جنگ نبوده‌ایم، تصریح کرد: دفاع مقدس ما را به خودکفایی رساند. امروز در زمینه تسلیحات دفاعی و موشکی هیچ نیاز و وابستگی نداریم و کشورهای جبهه مقاومت را نیز تغذیه می‌کنیم.

سردار کارگر در پاسخ به سوالی مبنی بر تفاوت جوانان دهه 60 و نسل امروز گفت: جوانان امروز از جوانان انقلاب و دفاع مقدس بهترند. تفاوت‌های نسل امروز و دهه 60 به دلیل شرایط زمانه است؛ اما جوانان امروز آگاه‌تر، مطلع‌تر و دانشمند‌تر از دوران انقلاب و دفاع مقدس هستند. نمونه جوانان امروز مدافعان حرم هستند؛ که همیشه برای اعزام به سوریه و عراق و برای دفاع از حرم به ما مراجعه می‌کنند.

وی گفت: من به عنوان کسی که مسئولیت‌هایی را در حوزه اجتماعی داشته‌ام و زیر پوست شهر را می شناسم، می‌گویم جوانان ما خیلی خوب هستند؛ اگر ما مسئولین خوب باشیم و لیاقت خدمت‌گزاری داشته باشیم، جوانان خیلی امیدوارکننده هستند. امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری واقعا به جوانان اعتماد داشته‌اند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز ما روی پای خودمان ایستاده‌ایم و کشورمان زیر سلطه کسی قرار ندارد. حکومت اسلامی ما آرزوی ائمه (ع) و امام حسین(ع)، امام خمینی(ره) و شهدا بود؛ در همین راستا ولایت فقیه، حفظ نظام و حجاب ازجمله کلمات‌ مورد تاکید شهدا بوده‌اند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
با سلام
بنده همسر جانباز ده درصد اعصاب خراب و دارای شش فرزند هستم که شوهرم در سال ۸۵ در سانحه تصادف دچار شکستگی کمر شد و به توصیه پزشک معالج مغز و اعصاب از کار سنگین منع شد و از ان زمان تاکنون با قرض و وام و خیاطی گذراندیم و حالا بخاطر وامهای عقب افتاده و قرضای مانده قرار شوهر مریض احوالم به زندان بیندازن بدادمان برسید شوهرم که روزی خود بعنوان خیر سرپرستی چند یتیم بعهده داشت حال به این روز افتاده چشم انتظار یاریم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi