شناسه خبر : 49693
شنبه 03 مهر 1395 , 09:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گلباران مزارشهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس/تصاویر

خداوند عزیز و رحیم را سپاس که در دوران ما معنی و مضمون والای شهادت را تجسم بخشید و دلهای پاک و روشنی را مشتاق آن ساخت.

فاش نیوز - به بهانه سالگرد آغاز جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس  برآن شدیم تا در این روز بزرگ سری به گلزار شهدا بزنیم و با افلاکیان زمینی عهد و پیمانی دوباره ببندیم. ساعتی به شروع برنامه مانده بود که خود را به سالن دعای ندبه گلزار شهدای بهشت زهرا(س) رساندیم. سالن از جمعیت موج می زد و دست اندرکاران برنامه  با تکاپوی فراوانی تمام سعی  و تلاش خود را داشتند تا کارنامه خود را درخشان تر از گذشته پر بارتر کنند.

چشم که می گردانم  مادران و همسران  شهدا با کهولت سن با گلایل های زیبای سفید و قرمز وارد سالن می شوند که بی اختیار قلبم به تلاطم می افتد و در این میان چهره پدران و مادران شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون که با افتخار در جمع خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس حضور یافته  و تصاویر جوانان و نوجوان شهیدشان را به سینه گرفته اند از دیدگان عکاسان رسانه های خبری که برای پوشش  برنامه دعوت شده اند دور نمی ماند و مدام فلاش دوربین هاست که این تصاویر را شکار می کند.

عقربه ها ساعت 3بعدازظهر را نشان می داد و برنامه با تلاوت آیاتی از کلام راستین حق آغاز و پس از آن رزم نوازان دژبان مرکز نیروی زمینی ارتش  با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران به برنامه رسمیت بیشتری بخشیدند.

در این مراسم علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین شهیدی و دیگر مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکترصمیمی رییس بنیاد جانبازان و  تنی چند از نیروهای لشگری و کشوری،  بهدادسلیمی قهرمان وزنه برداری جهان، علی مرادی رییس فدراسیون و تنی چند از اعضای تیم وزنه برداری نیز حضورداشتند. 

درابتدا ی مراسم دکتر صمیمی ضمن خیرمقدم ،  تریبون را به  حجت الاسلام و المسلمین شهیدی واگذار کرد و ایشان هم   متن پیام حضرت امام خامنه ای (مدظله) را به مناسبت سالگرد آغاز هفته دفاع مقدس  برای حاضران به شرح زیر قرائت کرد.  

بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند عزیز و رحیم را سپاس که در دوران ما معنی و مضمون والای شهادت را تجسم بخشید و دلهای پاک و روشنی را مشتاق آن ساخت. این نورافکنهای فروزان، اکنون فضای زندگی را با معنویت خود روشن ساخته‌اند. چشمهای بینا و دلهای بیدار از آن بهره می‌برند و ذخیره‌ معنوی که جان‌ مایه‌ حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است، روز به روز افزایش می‌یابد و زندگی را روح و طراوت می‌بخشد. سلام خدا و اولیاء او بر این جان های تابناک که هم زندگی و هم مرگشان مایه اعتلای جامعه اسلامی است و همواره چنین باد انشاالله

 

سیدعلی خامنه‌ای
یکم مهرماه1395

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در ادامه پیام مقام معظم رهبری متذکز شد: حضور پرشور مردم عزیز در این مراسم، این پیام را به دنیا اعلام می کند که راه شهیدان همواره ادامه دارد و مردم ایران قدردان فداکاری شهدا و ایثارگران هستند
نماینده ولی فقیه در بنیاد تاکید کرد: شهدا رفتند و برای ما امنیت، آسایش و سعادت را به ارمغان آوردند و امروز همه ما مدیون و سپاسگزار آنان هستیم و فرهنگ ایثار و شهادت کشور ما را در مقابل دشمنان بیمه کرده است.

قرایت فاتحه نثار روح تمامی شهدای هشت سال دفاع مقدس پایان بخش مراسم داخل سالن بود.

عطرافشانی قبور شهدا

بیرون از سالن سربازان دژبان نیروی زمینی ارتش بعنوان پیشقراولان درحرکتی منظم  با ادای احترام به ساحت مقدس شهدا خانواده ها را تا قبور فرزندانشان همراهی کردند.

مزار شهدای گمنام همچون گذشته زائران بسیاری دارد. دختران و پسران جوان و نوجوانی که با گل های زیبا و ظرفهای خرما با  خلوص نیت و ارادت قلبی هرکدام سعی می کنند به نوعی  عشق آمیخته به احترام خود را به این شهدای گرانقدر ابراز کنند.

در گوشه ای از قطعه شهدا، جوان دانشجویی در خلوت، کنار سنگ مزار شهیدی نشسته و با قوطی های  رنگ سبز و سرخی که با خود آورده با آرامش نوشته های سنگ مزار  "شهید گمنام" را  پررنگ می کند. آهسته به او نزدیک می شوم و با یک خسته نباشید آرامش او را برای لحظه ای برهم می زنم. وقتی از علت حضورش و انگیزه کاری که انجام می دهد جویا می شوم با  آرامش و نوعی طمانینه می گوید:  شهدا برای ما بسیار عزیزهستند و حق بزرگی بر گردن همگی ما دارند و رنگ آمیزی مزارشهدا  کمترین  کاری است که می توانم  در مقابل بزرگمردی و دلاوریهای که آنان زمان جنگ از خود نشان دادند انجام بدهم.

از او می پرسم تا الان چند مزار شهید گمنام را مزین کرده ای که می گوید: زمان زیادی نیست که آمده ام اما اگر توفیق داشته باشم  تمام سعی و تلاشم را می کنم بیشتر مزار شهدا را رنگ آمیزی کنم.

از او می پرسم آیا این کار شما با پایان هفته دفاع مقدس پایان پیدا می کند؟ که می گوید:  مدتی است که در کنار تحصیل و کار، یکی از برنامه های هفتگی ام همین است که پنجشنبه ها به اینجا بیایم و اگر خدا بخواهد و توفیق داشته باشم اینگونه به شهدا خدمت  کنم.

فاطمه ایزدی دخترجوان محجبه ای است که  معلم قرآن یکی از مدارس است و به عشق شهدا به این مکان آمده است و درباره علت آمدنش به مزار شهدا می گوید: شهدا در قلب ملت جای دارند حتی افرادی که در ظاهر شاید پشتوانه دینی محکمی هم نداشته باشند اما برای شهدا احترام خاصی قایل هستند و این به تعبیر من شاید تنها  "معجزه شهدا" باشد.

در واقع این معجزه شهداست که همه آدمها  را از هر قشری به خود جذب می کند. او ادامه می دهد من معمولا پنجشنبه ها به اینجا می آیم تا در کنار شهدا و با استعانت از آنان شروع هفته را بخوبی داشته باشم.

نمایشگاه "چهلچراغ" یکی از زیباترین و پربازدیدترین مکانهایی است که در بهشت زهرا(س)قدم های زائرانش را شتابان به سوی خود فرا می خواند.   دیدن فانوس های زیبا  و نورانی بر سر مزار  شهدای گمنام قطعه ای از بهشت را برایم تداعی می کند. براستی باید تنها سکوت کنی تا اینهمه زیبایی را یکجا ببینی.  برای همین قلم را کناری گذاشتم تا این بار زیبایی ها را از قاب لنز دوربین به تصویر کشیده  باشم.البته تا چه قبول افتد و چه در نظر آید


گزارش و عکس: صنوبرمحمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
التماس دعا ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi