شناسه خبر : 49705
شنبه 03 مهر 1395 , 15:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشکلات مالی ایثارگران باید مدنظر مسئولان باشد

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت:معدل بهره مندی جانبازان از خدمات دولتی و خصوصی در کشور باید معدل بالایی باشد اما متاسفانه در بخش های مختلف و سطوح خدماتی این گونه نیست و برطرف کردن مشکلات مالی ایثارگران باید به صورت مستقیم مد نظر مسولان کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت:معدل بهره مندی جانبازان از خدمات دولتی و خصوصی در کشور باید معدل بالایی باشد اما متاسفانه در بخش های مختلف و سطوح خدماتی این گونه نیست و حتی خدمات درمانی ، رفاهی و آموزشی در آن حد مطلوبی که طیب خاطر و رضایت آنها را فراهم کند نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز،"غلامرضا شرفی "نماینده ایثارگر مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دوران جنگ تحمیلی به مسائل و مشکلات مربوط به ایثارگران و جانبازان در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت:برطرف کردن مشکلات مالی ایثارگران  باید به صورت مستقیم  مد نظر مسولان کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد و بایستی نیازهای آنان در بودجه سنواتی دیده شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:فرهنگ فداکاری در جامعه از دو بعد قابل بررسی است یکی اینکه ما  باید به رفتارهای سازمانی خیر رسان عمومی به صورت نهادینه نگاه کنیم و با این علم که جامعه امروز ما یک جامعه نیازمند به اینگونه رفتارهاست  به آن بپردازیم و دیگر اینکه از حیث عدم تقارن و توازن درسطوح رفتاری و برخورداری موضوع را مورد بررسی قرار دهیم .

وی افزود: ما همیشه در شرایط تهدید و فرصت هستیم و به اقشاری نیاز داریم که با یک فرهنگ نهادینه و عمومی توانایی از خود گذشتگی را در هر شرایطی در خود داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سی و ششمین سالگرد دفاع مقدس و یادآوری رشادت های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: ایثارگران که تا به امروز مدال پر افتخار هشت سال ایثارگری را بر سینه خود دارند ،جدای از تمامی تعارفات همیشه به عنوان یک ضرورت علمی جامعه مدنی در نظام جمهوری اسلامی مطرح هستند.

شرفی متذکر شد:جانبازان در دوران هشت سال دفاع مقدس فداکاری و ایثارگری های فراوانی برای این مرز و بوم داشته اند  و ما مدیون آنها هستیم و جامعه هم به آنان محتاج است ،

وی گفت: به لحاظ علمی نیز هر جامعه ای در هر سطح از برخورداری به قشر ایثارگر نیاز دارد و جامعه ما که در شرایط فرصت و تهدید دائم است بیشتر نیازمند انهاست.

استاد دانشگاه و نماینده ایثارگر مردم خوزستان تاکید کرد: بحث دیگری که وجود دارد و یک بحث اخلاقی و انسانی است این است که در شرایطی که افرادی در برهه ای از زمان اولویت خود را صلاح و مصلحت عموم جامعه دانسته و فداکاری کرده اند در شرایط فعلی نباید به حال خود رها شوند چرا که آنها با فداکاری و رشادت های خود فایده رسان جامعه بوده اند.

وی با مطرح کردن این سوال که بعد از گذشت سی و شش سال از پایان جنگ تحمیلی ما برای ایثارگران چکار کرده ایم یادآور شد:ما باید این موضوع را بررسی کنیم  که برای ایثارگرمان چه هزینه ای کرده ایم و فایده ای که آنها به جامعه رسانده اند چه بوده است آنگاه متوجه این موضوع خواهیم شد که جامعه ایثارگر نه فقط خیر مطلق برای جامعه بشری بلکه برای نظام جمهوری اسلامی  ایران بوده اند.

شرفی در پاسخ به این سوال که گذشته از تعارفات معمول ، ایثارگران و به خصوص جانبازان دارای نیازهای اساسی نیز هستند که هنوز برآورد نشده است تصریح کرد:در هر صورت،معدل بهره مندی این افراد از خدمات دولتی و خصوصی در کشور باید معدل بالایی باشد اما متاسفانه در بخش های مختلف و سطوح خدماتی این گونه نیست و حتی خدمات درمانی ، رفاهی و آموزشی در آن حد مطلوبی که طیب خاطر و رضایت آنها را فراهم کند نیست.

نماینده مجلی دهم اظهار داشت:یک فرد جانباز که دائم درگیر مشکلات تنفسی، عفونی و بیماری، و همیشه در مسیر بیمارستان است و برای تردد و اسکان خود مجبور است هزینه چند برابری بپردازد چگونه ممکن است معدل برخورداری اش از سایر سطوح جامعه بیشتر از دیگران باشد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انصاف این است  که این افراد برخورداری شان از خدمات موجود درجامعه نسبت به سایر اقشار بیشتر باشد.

وی در پایان تاکید کرد:کشور ما همیشه در شرایط تهدید و فرصت قرار دارد  و نیازمند جوانانی است که با الهام از فرهنگ دفاع مقدس توانایی از خود گذشتگی در هر شرایطی را داشته باشند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
حق همه ایثارگران این است که به تناسب میزان ایثاراشان مشمول خدمات و تسهیلات قرار گیرند ولی گروهی چه در مجلس و چه بنیاد فقط به نفع خودشان و یا اطرافیان و یا ایثارگران شاغل قانون و ایین نامه می نویسند و حتی گاهی با ننوشتن ایین نامه ها از ان گروههای خاص حمایت می کنند. مثل ننوشتن ایین نامه اجرایی حالت اشتغال
و د راین میان جانبازان زیر 25% و بخصوص غیر شاغلین دولتی و رزمندگان در همه قوانین مغفول مانده اند .
و البته که همه انها که در حق این گروه از ایثارگران ظلم کرده اند همان سربازان دشمن در این جنگ نرم هستند .
سلام جناب شرفی همیشه همینطور بوده فقط از نام ایثارگر وجانباز وشهيد وخانواده شهیدعده ای زمانیکه نانشان گره در نام جانبازان میخورد از ایثارگران و جانبازان مایه گذاشته وخودرا مدیون ومرهون جانبازان دانسته بارهابرایمان پیش آمده که مسوولان پشت میکروفن قرار گرفته ودرهمایشهاوجلساتیکه مردم حضورداشته واز روی تمسخر عده ای از جانبازان رادعوت کرده اندوهمان تعارفاتیکه حضرتعالی اشاره داشته خودرا مدیون و وامدار ایثارگران دانسته پیش آمده که روز بعدبه همان مسول مراجعه کرده ایم حتی به اتاقشان راهمان نداده اند، عرض شود بنده باتفاق خانواده بعد از سی سال تصمیم گرفتیم به مسافرت برویم که البته رفتیم اما چه رفتنی حتی درمدارس بهمان اتاق ندادندفقط اجازه دادند در محوطه مدرسه چادر بزنیم آیادر شان بنیادشهیدوامورایثارگران است که من جانباز با پای قطع شده و دستی فلج شبها را در چادر بسر بریم و از آنطرف چنان در بوق و کرنا بکوبند که ملت فکرکه چه عرض کنم که باورشان شده هر آنچه بخواهیم فقط کافیست اشاره کنیم بنیاد به طرفتالعینی برایمان مهیا میکنن وانگار که شیر نفتی در جیبمان است که هرجور بخواهیم خرج کنیم وبارها پیش آمده که فامیل به خود حقیر مراجعه کرده اند که فرزندشان ، داماد شان رابه استخدام اداره ای در بیاوریم آنهم در هر اداره و در هر پست ومقامی و زمانیکه عرض میکنم آنطور که فکر میکنید والله نیست باور نمیکنند ودر خصوص خودم توضیح میدهم که بابا فرزندان خودم با مدرک لیسانس از دانشگاه های معتبر فارغ التحصيل شده اند وبیکار باز هم باور نمیکنند، عزیزان بزرگواران خواهشا حال که مرهمی نیستید بزرگواری کرده نمک روی زخمهایمان نباشید، درخاتمه عرایضم هر کس برای جانبازان و خانواده هایشان قدمی بر میدارد خداوند سلامت وسربلندش بدارد و هرکس سنگ می اندازد خداوند به راه راست هدایتش کندآمین یا رب العالمين. ارادتمندمسولان دلسوزم .
باسلام آقای شرفی 28سال ازپایان جنگ می گذردالبته ازآتش بس 28سال می گذردولی جنگ درواقع سال 69باآزادشدن آزادگان تمام شدشمانوشته اید38سال ازاتمام جنگ گذشته دوست عزیزحداقل اول اطلاعات خودراکامل کنیدبعداازخدمات رساندن به قشرآسیب دیده ازجنگ رابیان کنیدبله این روزهایک بازیگرسینناویایک مداح ویایک فوتبالیست خیلی بیشترخدمات دریافت می کندشماکافی هست سری به بنیادشهیدوجانبازان بزنیدتامتوجه بشوی که واقعاچه خبرهست وقتیکه فرزندمن آزاده وجانبازازرفتن من به جنگ ناراحت هست چه میشودکرددراین نظام یک بازیگرسینناکه نقش یک رزمنده راننایش میدهدبهترین درآمدراداردوبهترین توجه به این بازیگرمیشودبایداینطوری باشدکه فرزندمن وامثال من به کارپدرشان شاکی باشندچرانبایدبه قشرایثارگرتوجه بشوداگرهم ماکاری کرده ایم وظیفه مابوده ولی نبایدمسولئن فقط شعاربدهنددرجامعه الان مردم عادی فکرمی کنندکه ماکشوررابالاکشیده ایم واقعاارزش کارایثارگران درحدیک زندگی معمولی نبوده است امیدوارم روزی برسدکه آقایان مسول ازخواب غفلت بیداربشونندآقای فا ش نیوزحداقل چاپ کن آزاده وجانبازه بسیجی
,واقعا باید بنیادشهید هرچه زودتر جلوی این تبعیض وخیانت اشکار بگیرد وجدانشان کجا رفته جانبازی که باتنی رنجور بارنج عذاب برای دولت کارکرده بنیادشهید حق وحقوقش بخورد ویا بدهد به آدم های سالم یا به همه حقوق بدهند ویا به هیچ کس حقوق ندهند چون تبعیض گناه نا بخشودنی است خجتات بکشید
اگه بودجه بنیادشهید عادلانه تقسیم بشه مشکلات همه حل میشه وگرنه عده ای گردتر میشوند وعده ای لاغر تر شاید کس باور نکند بعد ازسی سال تا حالا یک ریال نگرفتم
سلام.جناب شرفی نماینده محترم آبادان مقاوم...
لازم است به عرض برسانم جانبازان.وبخصوص جانبازان حالت اشتغال زیر۵۰دسرصدکمترین حقوق رادریافت می کنند وشدیدآموردبی توجهی مسئولین کشورقرارگرفته اندجناب شرفی کمترین حقوقدرجامعه فقط جانبازان میگیرنداکثرجانبازان باوربفرمایید درفقرشدید زندگی می کنند.یک جانباز حالت اشتغال حدودآیک میلیون ودویست وپنجاه نهایتآحقوق می گیرد وبادریافت وام صندوق حتمآمبلغ چهارصدهزارتومان خودبنیادازاین مبلغ کسرمی کند.آیابا هشتصدهزارتومان باقی مانده چطوریک خانواده یک ماه زندگی کنند.خواهشآنمایندگان محترم مجلس شما کمی پیگیرحقوق جانبازان باشید من بجزئخودم ده هانفرجانبازمی شناسم که بافقرکامل زندگی راسپری می کنند...نه به اون شخص اختلاص گری که یکصدوشصت میلیون حقوق می گیرد نه به من جانباز معلول بایک پای قطع چطوری بایدکمترازیک میلیون تومان زندگی کنم.جانبازان بعلت کم بودن حقوق همگی مجبورآچندین وام بگیرند وتمام مبلغ یک میلیون ونهایتآسیصدهزارتومان حقوق را بجای قسطسرماه می پردازند
مسئولین نمایندگان محترم مجلس بفکرافزایش حقوق جانبازان باشید متآسفانه بیشترکارمندان ومسئولین بنیاد اصلآنظرخوبی نبت به ایثارگران وبخصوص جانبازان ندارندوهمین مسئله باعث درفقرنگه داشتن جانبازان وایثارگران شده است
از طرح تلفیق چه خبر؟ واقعا تا کی باید حرف باشد؟ ظلم به ایثارگران ظلم به گذشته و آینده کشور است چرا تعلل می کنید؟ چرا بنیاد با مجریان خطاکار برخورد نمی کند؟ یک نامه نوشتن و اطلاع به مقام مافوق او چکار دارد؟
منتفي شد مثل ديگر مصوباتي كه مقرر بود امتيازاتي براي ايثارگران داشته باشد
حاج آقای شرفی خدمت شما سلام عرض می کنم اینجانب یکی ازهم وطن آذری زبان شما هستم جانباز 30%وبیش از 30ماه بسیجی اولین بار که به آبادان آمدم یک هفته قبل از عملیات خیبر بود تنها 15سال داشتم آن هم ازیگان خود (انرژی اتمی) برای استحمام به محله احمد آباد آبادان آمدیم آنچه که فرموده اید همه اش درست است اما متآسفانه اجرای آن برای مسئولین سخت شده است . وهمه قوانین روی کاغذ ارزش دارد ازعمل خبری نیست حتی درزمینه درمان یکی از اولویت های هرانسان است تابرسد به جانباز،درقانون خدمات رسانی به ایثارگران پرداخت 100%هزینه درمان پیش بینی شده متآسفانه ازپرداخت آن خوداری می کنند. تا به حال برای دندانم هزینه بالا یی متحمل شدم ولی بیمه ازپرداخت هزینه آن خوداری می کند ودهها مشکلات دیگر درادارات جانباز را به حال خود رها کرده اند یک متولی برای رسیدگی به حال روز جانباز درادارات وجود ندارد بیشتر جانبازان به علت عدم وابستگی به احزاب ازدادن مسئولیت به آنها خوداری می شود .ودهها مشکلات دیگر و......
سلام . با آرزوی عاقبت بخیری شما زحمت کشان فاش نیوز. عزیزان . درمورد جانبازان معسر .‌ مخصوصا معسر ارتش .‌بنویسید حدود سه سال است قانون درمجلس چرخید . الکی تصویب شد..اما باز هم بهانه همیشکی .. بودجه نداریم !!! راکد مانده .. امثال اینجانب که هیچ منبع درآمدی نداشته .. نمیتوانیم دراین سن پیری گدایی کنیم .. هرچند که حال وروز الان ما هم کمتر ازفقر وشرمنده گی اهل وعیال نیست . واقعا ا. دیگر
سلام خدمت فاش نیوزهای عزیز لطفا به خبر گزاری فارس مراجعه کنید و از اولین روز مدرسه فرزند شهید مدافع حرم اسماعیل خانزاده که روی قبر پدر خوابیده به تصاویر بکشید من دوروز که دارم اشک می ریزم از شما خواهش می کنم در صفه اول فاش نیوز قرار بدید متشکرم وخداوند به دختر و خانواده ایشان صبر عطا فر ماید
سلام برنماینده محترم آبادان، آفرین سخنرانی خوبی بود، در تاریخ قولهای بیخودی مسئولان ثبت می گردد.
آلان یعنی از امروز هر ایثارگر الحساب صد میلیون بگیرد تا بعد.
تمام خدمات دولتی و خصولتی برای ایثارگران رایگان شد.
خلاصه گل و بلبل شده به به
همه مسئولين با قيد سوم شخص ( او ، آنها ) حرف ميزنن
آنها بايد فلان كار را انجام دهند
آنها بايد به ايثارگران بهمان خدمات را ارائه دهند .
جناب شرفي عزيز كه عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی هستيد ، كه شايد اصلي ترين كمسيون مجلس باشد . شماها چقدر زرنگ حرف ميزنيد .
اولا بايد بعنوان نماينده و وكيل ملت قانون حمايتي از ايثارگران را تصويب و پيگير اجراي آن توسط دولت باشيد . بنياد و يا دولت كه نميتوانند سر خود خدماتي به ايثارگران بدهند قوانين هم مقرر نيست از ديگر كرات بياييد .
اصولا شما بايد بگوييد : ما نمايندگان مجلس بايد قوانيني مصوب بكنيم تا باعث بهره مندي ايثارگران از خدمات دولتي بشود و دولت هم بايد آن را اجرائي كند، اين حرف درست است .
نه اينكه رندانه انجام كار براي ايثارگران را به ديگراني كه وجود خارجي ندارند حواله كنيد . لطفا كمي انسان ، كمي هوشمند ، كمي شفاف و كمي احساس دردمند بودن را داشته باشيد .
خواسته زيادي نيست از شما كه كباده ايثارگري را هم ميزنيد
سلام چرا کسی نیست صدای رزمندگان از کار افتاده را به گوش ناشنوای مسولیین بی مسولیت برساند؟به ما ماهیانه 550000هزار تومان میدادن از اسفند94 150000هزارتومانش را کم کردن بعد از چندید ماه 50000بهش اضافه کردن الان 450000هزار بهمون میدن کسی نیست بگه چرا نه تنها سال 95 نه تنها حقوق رزمندگان معسر اضافه نشد بلکه کم هم شد عیدی هم ندادن خدا از مسببش نگذره امین

...

همونم که ندادن .

رزمندگان حقوق کجا دادن .

کمک معیشت هم ندادن .

به جانبازا که میگن 5 % .

هفته دفاع مقدس :

یعنی فقر بیشتر برای بچه های جبهه و جنگ .

ای دریا :

منتظر باش .

می ریزن ما را .

از بس که نمردیم .

...

...

اگه عجله نکنن الان دادن .

...

هر طرحی چه بار مالی داشته باشه چه نداشته باشه یا در مجلس رد میشه یا شورای محترم نگهبان رد میکنه ایا اگر الان زمان جنگ بود اینطور بود
سلام به همه و تبريك
لازم است جانبازان زير 25 و رزمندگان كه به حق انها اجهاف شده است كمپين در فضاي مجازي تشكيل و صداي مظلوميتشانرا به گوش مسولين بنياد و نمايندگان مجلس و شوراي نگهبان برسانند
همه روزه قوانييني براي حق التدريس .پيش دبستاني نهضتي در مجلس تصويب و شوراي نگهبان انرا تاييد ميكند وقتي نوبت زير 25 و رزمندگان ميرسد همه را رد ميكنند.
مغفول ماندن جانبازان زیر 25 درصد ورزمندگان باید در همه جا ودر هر مکانی باید گفته شود فقط به این سایت اکتفا نکنید
فاش نيوز عزيز ، نداشتيم ها شما هم ديگه مطالب ما را درج نميكني !!!؟؟؟
برادران درد دل جانبازان زیر ۲۵ درصد با نمایندگان مطرح کنید تا کی جانبازان زیر ۲۵ درصد با چنان تبعیضی رو برو باشند که حتی در برخی از قوانین به اندازه فرزند جانباز بالای ۲۵ درصد هم محسوب نمیشوند جانبازان زیر ۲۵ در واقع اصلا ایثارگر محسوب نمیشوند نه کارت دارند نه جایگاه و .....
سلام درباره ماموریت آموزشی رزمندگان بالای 6ماه حضور در جبهه خواستم بپرسم چون بنده بالای دوازده ماه حضور درجبهه دارم اوایل تحصیل با ماموریت من موافقت شد ولی امسال حذفش کردند اگر عزیزی اطلاع داره راهنمایی بفرماید ممنون میشم
با سلام عزیزان برادران چرا ما باید اینقدر ساده لوح باشیم که هرکدام از این وکلا که به جهت تبلیغات به ما نیاز دارن وحرف از ایثاروایثارگر میزنند را باور کنیم ..چرا همه مدیران گناه کم کاری خود را به گردن دیگری می اندازن چرا قبول ندارن که اگر همین ایثارگران نبودن مملکتی نبود میز ریاستی نبود از همه مهمتر حقوقهای نجومی نبود و باید در اسارت عراقیها جان میدادن .اگر این همه اختلاس که از بنیاد شده است را با شدت برخورد می کردن و به خبرنگارن اجازه می دادن که با کنکاش در ادارات وارگانهای دیگر تمام کسانی که در فکر خلاف واختلاس بودن را شناسائی می کردن و به مردم معرفی می کردن الان این وضع مملکت نبود ما باید خودمان حقمان را بگیریم واسلام................
ایثارگران که تا به امروز مدال پر افتخار هشت سال ایثارگری را بر سینه خود دارند ،جدای از تمامی تعارفات همیشه به عنوان یک ضرورت علمی جامعه مدنی در نظام جمهوری اسلامی مطرح هستند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چطورمطرح هستند؟؟روی کاغذ؟تواداره جات؟توی مردم ومحله؟توبنیادشهید؟یاتوسپاه که مجری اصلی مارزمندگان درزمان جنگ بود؟اماحال باگذشت28سال ازپایان جنگ هنوزکه هنوزه مارزمندگان روستانشین وحاشیه نشین شهرهای کوچک وبزرگ ایران هنوزکه هنوزه داریم دردمیکشیم وتاصبح ناله میکنیم ونمیگذاریم زن وبچه مان خواب راحتی داشته باشندشده که من شب توی هوای سردرفتم توحیاط قدم زدم ازشدت سردردتازن وبچه ام راازخواب بیارنکنم .چراحق مارزمندگان بعدازاتمام جنگ این شد؟همینطوری توکشورمطرح هستیم/؟؟؟شمارابه قران یکی بیاددردمارزمندگان رامداواکندچون نزدیک استکه روانه تیمارستان بشیم آنوقت چه کسی جواب3تابچه وهمسرم رامیدهدچراالان نه سپاه ونه بنیادجوابی به مارزمندگان جهت درمان دردمان نمیدهد؟چرای یک دفترچه بیمه درمانی که هیچ بارمالی دربرابرحقوق های میلیاردی نداردرابه مارزمندگان نمیدهندتابتوانیم دردخودمان راکه ازجنگ رسیده رادرمان کنیم؟؟مسولین فقط بداددرمان دردمان برسیدچون یک خانواده باروانی شدن پدرخانواده درپرتگاه قرارمیگیرندبخدادوستان بچه هایم درمدرسه گفتن چراپدرتواینقدربداخلاق است واوهم آمده به مادرش گفته آنوقت من چطوربه یک بچه10ساله حالی کنم چیشدکه من اینطورروانی وبداخلاق شدم ...مسولین کمک درمان دردمان کنید......رزمنده داوطلب27ماه جنگ مشکانی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi